Sivu 1/1
Weber vaihdettu => kulkee niin perkeleesti
Lähetetty: 5.3.2005 21:24
Kirjoittaja tolstoi
että pitää varmaan laittaa sintterikytkin ja kuppipenkit!

Eli Nivan vakio 1600-koneeseen panin Toveri Nivalta ostetun Weber 32/36 DGV:n ja päälle Ladan orkkisilmanputsarin. Heti ekalla säädöllä (eli ilman säätöä) saavutettiin räjähtävä liikkeellelähtö ja vääntävät alakierrokset. Pikkasen rikkaalla mennään, kun lambda-anturin jännite on melkein koko ajan jotain 700-850 mV. Ihan pintakaasulla jännite romahtaa jonnekin 40-50 mV:iin. Säätöjä pitäis vielä mulkata, pari huonoa ominaisuutta on:
-Kylmäkäynnistyvyys normaaliauton tasoa, ei Ladamaista 1 mikrosekunnin starttauksella tapahtuvaa lähtöä.
-Kylmänä jos äkkiä tinttaa kaasun pohjaan, niin kone epäröi vähän ennen kuin lähtee kiihdyttämään.
Tällä hetkellä on seuraavat suuttimet kiinni:
1-kurkku 2-kurkku
pää 135 140
tyhjäkäynti 50 60
lisäilma 165 160
Mitäs Weber-kuskit ehdottaisitte kokeiltavaksi? Tavoitteena on lähinnä mukavasti kulkeva käyttöauto, joten kulutus ei saisi nousta älyttömyyksiin. Vanhat ja ruosteiset Pajerot pitäis kyllä saada kyykkyyn!

Lähetetty: 5.3.2005 22:56
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Upeeta, mahtavaa!
Hienoo että toimii ja kulkee kovaa!!!
Sehän noissa Webereissä taitaa olla eroo noihin ladan orkkis kaasareihin että joutuu käynnistäessä "lipsutteleen" enempi, eiköhän tämänkin onkelman saa hoitoon ku löytyy ne oikeet suuttimet ja säädöt!!!
Lähetetty: 5.3.2005 23:12
Kirjoittaja RTJN65
En tiedä kaasarista enempää mutta on havaittu että eri originaali kaasareissa on kiihdytyspumpulla erillainen "vipupelti". Eli antaa eri vaiheessa kaasupolkimen asentoa eri määrän lisäbensaa.
Parhaimmaksi löysin omaan asteekkiini Venäläisen "pellin" no 8 joka antaa lisäruiskaisun melko varhain ja varsin suurena.
Lähetetty: 6.3.2005 11:40
Kirjoittaja kapa
Sopiiko tuo Ladan orggis-putsarikotelo suoraan tuon kyseisen Weberin päälle? Ilman mitään viilailuja?
Lähetetty: 6.3.2005 12:41
Kirjoittaja veli alexei
kapa kirjoitti:Sopiiko tuo Ladan orggis-putsarikotelo suoraan tuon kyseisen Weberin päälle? Ilman mitään viilailuja?
Ei sovi. Kyllä siinä tulee tämä 'leikkaa-liimaa-askartele'-vaihe. Helpoin tapa on tietty ostaa sellainen Weeberiin sopiva suodattimen kotelo.
Lähetetty: 6.3.2005 14:44
Kirjoittaja tolstoi
veli alexei kirjoitti:kapa kirjoitti:Sopiiko tuo Ladan orggis-putsarikotelo suoraan tuon kyseisen Weberin päälle? Ilman mitään viilailuja?
Ei sovi. Kyllä siinä tulee tämä 'leikkaa-liimaa-askartele'-vaihe. Helpoin tapa on tietty ostaa sellainen Weeberiin sopiva suodattimen kotelo.
Putsarin sovittaminen oli mukavaa puhdehommaa, jossa ei edes kädet paljon likaantunu, aikaa meni ehkä 3-4 tuntia, kun kaikessa rauhassa näpersin. Tein 17 mm filmivanerista korotuskauluksen, jolla sain putsarin kiinnityslaipan nousemaan lähes kaasarin yläreunan tasalle. Rälläkällä ja viilalla avarsin pikkasen putsarin aukkoa, että ryyppylälät mahtuu toimimaan. Putsarin kumikaulusta modasin mattopuukolla siten, että se tulee puoleen väliin asti ryyppytorvien ympärille, ts. ilmanputsarin alapinta tuli justiinsa kaasarin yläpinnan tasoon. Kumikaulus kyllä venyy Weberin putsarinkiinnityreikiin. Kumikauluksen päälle tulevaa pellinpalaa piti myös kevyesti viilailla ja reiäit avartaa, niin että sopivat weberin pulttijakoon.
Putsaria ei tarttis modata oikeestaan ollenkaan, jos sen vois nostaa kokonaan kaasarin yläpuolelle, mutta ainakin Nivassa tulee konepelti vastaan. Ei nyt heti ekana viittis laittaa mitään scooppiakaan.
Toisaalta kyllähän jossain Mopo-Sportissa myydään Weberiä ihan Ladaa vartenkin, onkohan niissä valmiina kaikki hierottu kohalleen? Mun Weber on tarkotettu Fordiin.
Lähetetty: 7.3.2005 17:42
Kirjoittaja lada 1300s
Mitenkä työ ootte ryypyn viritelly. Tuntuu että tämä minun Weberi on erilainen kuin teillä muilla

Ite tein ilman putsarin niin että piirsin peltiin putsarin kokosen pyöreän ympyrän siihen sopivan kokone kolo että istuu kaasariin sitte vaan pelti kaasariin kii ja toinen pelti päälle ja kolmella pultilla kiinni mitkä pitää putsarin kohallaan.
Lähetetty: 7.3.2005 22:53
Kirjoittaja veli alexei
Ryyppy on ihan vaijerilla. Tuossa minun Weber:ssä kun siis on ihan käsiryyppy. Eli on DGV. Ryypyn vaijeri vipuineen on Ford:n peruja.
Lähetetty: 8.3.2005 9:59
Kirjoittaja lada 1300s
Niin no joo tossa olis vakiona automaattiryyppy, eli siinä vesi kiertää ryypyn kautta ja lämmittää sen pois. Hirveen pieni liike on siinä pienessä väkäsessä mihin sen sais. Eipä tuo Lada kyllä ole tarvinnukkaan ryyppyä, ku vaan polkee kaasua vähä ennen kun starttaa.
Lähetetty: 18.5.2005 10:37
Kirjoittaja evo2
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm
tuolla on hyvät ohjeet jos joku harkitsee weberin vaihtoa. kannattaa kysyä rohkeesti sähköpostilla suoraan freetechnicsistä jos on ongelmia.