Lataa liikaa
Lataa liikaa
Missä ongelma? Laturi lataa tyhjäkäynnillä normaalisti, kun ottaa kiekkaa, lataus nousee 15-17volttiin! Laturi vaihdettu kerran, mutta vika pysyi! Ja mistäköhän saisi ladan kytkentäkaavioita?
Jännitteen säädintä vois hyvinkin epäillä. Ja siitä päätellen on kyseessä erillinen jännitteen säädin ku ei laturin vaihdolla kummennu... Eli ois hyvä tietää tuo auton malli...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
jeps
mua kiinnostais kanssa vastauksia tohon! mulla sama ongelma,lataa n. 15.15.5 heti ku kierrokset nousee yhtää vaik ois kaikki sähkölaitteet päällä!
eikä muuten oo mulla ainakaa säätimestä kii ku se on täysin uus,just vaihettu! ja sit se mikä vaivaa eniten eli valojen vilkkuminen...lataus viisari heiluu iha törkeesti,välillä tiuhempaa ja välillä harvempaa mut heijaa kuitenki aina. ja kaikki valot,tuuletin yms. menee samaa tahtii--->ei hyvä
missä olis vika? maadotus?

missä olis vika? maadotus?
Mulla kun katkes vaihteiston ja rungon välinen maakaapeli niin välillä latas ylijännitteellä... Sitten hetkenpäästä tuli kapiini savua täyteen kun ryyppyvaijeri alkas savuamaan... Siitä suli muovit päältä kun se maadoitus virta meni jotenkin sen vaijerin läpi.
Laitoin uuden maadoitusjohdon moottorin ja rungon väliin ja ongelmat häippäs saman tien.
Laitoin uuden maadoitusjohdon moottorin ja rungon väliin ja ongelmat häippäs saman tien.
Vaihdoin omaani hiilet laturiin ja runsas vilkkuminen tuntuu vähenneen tai jopa lakanneen. Syy voi tietysti olla myös se, että koko laturi vaihtui samalla ja tuli avattua/kiinnitettyä kaapelit ja samalla puhdistettua paikat elektroniikkaspraylla.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Re: ja viel
Kuinka pystyit sen vilkkureleen pultin kiristään? Puritko paljonkin kojelautaa?el`miquel kirjoitti:sehä on normaalii et vilkku ku on pääl ni sit heiluu virta mittarin neula ku viimestä päivää mut et normi ajon aikanaki...kiristin mittariston takaa sen vilkku releen pultinki mihi tulee alle jotai maadotus piuhoi...autto iha vähäsen mut ei paljoa. nii ja lada on 1200 s
Itellä vilkut toimi tai ei toimineet tai toimivat pärräten kokoajan. Sormilla vääntäen sain mutterin irti, ja maajohdon tuotua muualta. Kiristettyä en kyllä tota pulttia saanu. En keksiny keinoa. Laiska. Haluton. Vähä offtopikki mutta silti!
juu
nii sillee tein et otin vaa mittaristost kaks ruuvii siit eestä irti ja katkasijoitten piuhat irti ja nopeusmittarin vaijerin irti ja vedin mittaristoo sen verran ulos et sain kympin lenkillä survottuu siel kireemmälle sen...
mu vielki heijaa toi lataus sikana.täytyy zekkaa toi lootan ja rungon maadotus piuha,latauksen sulakkeen kosketus pinnat,heräte piuhan liitokset ja johdon kunto. kannataisko vetää heräte suoraa akulta? onko haittaa 

Latausmittari
Ladassa on volttimittari aina heilunut. Ominaisuus!
sitten kun vaihteletta latureita , tarkistakaa onko 2108 malli vai 2105 malli
2108 mallissa menee latausvalon kautta herätelaturiin.
säädin on laturin sisällä täysin.
2105 mallissa heräte menee suoraan laturiin.
Säädin on laturin päässä poikittain oleva kotelo.
sitten kun vaihteletta latureita , tarkistakaa onko 2108 malli vai 2105 malli
2108 mallissa menee latausvalon kautta herätelaturiin.
säädin on laturin sisällä täysin.
2105 mallissa heräte menee suoraan laturiin.
Säädin on laturin päässä poikittain oleva kotelo.
No niin!
Uudessa 2105:ssa samaa vikaa että ylilataa, saisko pienen tiivistelmän siitä mistä kannattas lähtee liikkeelle
Jännitteensäätimestä? Mistä mä sen löydän tosta kun auto on siis vm -91? Mulla on tossa yksi varalaturi jonka toimivuudesta ei tietoa, se on mallia G222 (14V 50A).
Uudessa 2105:ssa samaa vikaa että ylilataa, saisko pienen tiivistelmän siitä mistä kannattas lähtee liikkeelle

Jännitteensäätimestä? Mistä mä sen löydän tosta kun auto on siis vm -91? Mulla on tossa yksi varalaturi jonka toimivuudesta ei tietoa, se on mallia G222 (14V 50A).
Reippaina käymme rekkain alle 

Painiskelen saman ongelman parissa:Nonnis kirjoitti:No niin!
Uudessa 2105:ssa samaa vikaa että ylilataa, saisko pienen tiivistelmän siitä mistä kannattas lähtee liikkeelle![]()
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... &start=210
Minulla on varalaturi G 222 säätimineen päivineen, mutta kun siitä on hiilet loppu. Tässä varalaturissa, jonka säädin on siis elektronisesti ehjä, on tyyppimerkinnät: esa JA-801001 LD150A 811807 M079. Siinä on siis seuraavat sähköiset navat ulospäin mitattavissa: ulompi hiili so. takimmainen (HU), sisempi hiili (HS), 30, 15 (se mihin tulee oranssi johto Abicolla kiinni) ja maa. Mittasin tästä elektronisessa mielessä ehjästä ohmimittarilla seuraavasti:
1. HU - HS ääretön
2. HS - HU 65 Ohm
3. 30 - HU 170 Ohm
4. HU - 30 ääretön
5. HS - 30 ääretön
6. 30 - HS 70 Ohm
7. 15 - HU 5 kOhm
8. HU - 15 5 kOhm
9. 15 - HS ääretön
10. HS - 15 5 kOhm
11. 30 - 15 5 kOhm
12. 15 - 30 ääretön
13. HS - G 110 Ohm
14. G - HS ääretön
15. HU - G 10 Ohm
16. G - HU 10 Ohm
17. 15 - G 5 kOhm
18. G - 15 5 kOhm
19. 30 - G 170 Ohm
20. G - 30 ääretön
Nyt sitten kun vertaan hiililtään hyvään, mutta liikaa lataavaan, niin onpahan eroja:
1. 1,1 kOhm
3. 10 kOhm
4. 10 kOhm
5. 10 kOhm
6. 10 kOhm
7 300 Ohm
8. 1,5 kOhm
9. 50 Ohm
10. 260 Ohm
11. 10 kOhm
12. 10 kOhm
17. 150 Ohm
18. 1,5 kOhm
19. 5 kOhm
20. 5 kOhm
Ohmimääriin kannattaa suhtautua varauksella, sillä puolijohdemittauksisa ne riippuvat mittausjännitteestä. Käytin analogista Sunwan yleismittaria (ostettu Bebekiltä) 10x alueella. Digimittarissa ei mittausvirta varmaankaan riittäisi. Vertailu tulos: kuralla se säädin on. Hiilien välillä näyttäisi ehjässä olevan diodi, mutta risassa estosuunnan vuoto. Koskapa laturi on hankala (tai ainakin hankalampi kuin säädin) vaihtaa ei ole juuri muuta järkevää vaihtoehtoa sen lisäksi kuin:
1. hommata uusi säädin
2. korottaa kuluneita hiiliä patentilla
3. vaihtaa risasta hiilet ehjään
4. oikosulkea säätäjän nasta 15 ja sisempi hiili (HS) eli tarjota tuohon hässäkkään (nastaan 15) sähköt ulkoiselta säätäjältä (joku neuvoi "Köyhissä Patenteissa" käyttämään lamppua).