Sivu 1/2

Vinkkejä aloittelijalle

Lähetetty: 29.3.2005 15:58
Kirjoittaja Hanna
Heipä hei!

Suht. tuoreena ajokortin ja Samara -96 1500i omistajana kaipailisin vinkkejä, miten autoa vois alkaan modifioimaan. Moottoria en tässä vaiheessa halua alkaan virittämään, vaan kaipaisin enemmänkin vinkkejä auton ulkonäön kohentamiseen. Esim. Samaran kojelauta on suht. hirveä eikä sisustus muutenkaan hurmaa. Myös ulkopuolta voisi jotenkin kohentaa.

Onko kenelläkään antaa hyviä vinkkejä, mistä alkaa? Vai löytyykö jostain jotain "Tuunaus for Dummies" -opusta? :)

Lähetetty: 29.3.2005 16:47
Kirjoittaja Nonnis
No uskoisin että nimenomaan tältä viritys ja modifiointi -palstalta löytyy kasapäin juttua aiheesta.

Konetta tuossa ei kauheesti viritelläkään kun on ruiskukattimalli.

Lähetetty: 29.3.2005 18:21
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Vai että Samarantti, no tossa yks malli:
Kuva
Ei muuta ku jostain hommaan vaan Nivan tekniikkaa ja tekeen neliveto Samaraa - jos siis ihan jotain pientä muutosta vaan haluat tehdä :wink:

Lähetetty: 29.3.2005 18:31
Kirjoittaja Toveri Sladimir
Hommaa Euro-Samaran kojelauta!Eikös se ole vähän fiksumman näköinen!?Siihen sitten mustaa plyyssiä, hiilikuitujäljitelmää,noppaa,wundereita,valollista vaihdekeppiä,päävirtakatkaisijaa muistuttavaa sytkäriä ja kyllä pojat tykkää!!!!

Lähetetty: 29.3.2005 19:44
Kirjoittaja Nonnis
Eurosamaran kojelautaa voi olla vähän vaikea löytää. Sisustusta voisi tietysti parannella uusilla verhoiluilla yms jos on käsityöihmisiä. Sisävalo auton väreihin sopivaksi. Ikkunan tummennuksetkin voi olla ihan jees jos sen tekee siististi. Alumiinivanteet tietysti. Tosin ne maksaa ja osa on tosi rumia.. Hmm, jotenkin vaan toi teinituuninki tuntuu jo eläneen aikansa mun mielessä. Vanhaksi tulossa... Että ei ainakaan mitään erkkateippivaloluomia :lol:

Lähetetty: 29.3.2005 19:47
Kirjoittaja ,_,/ukka
Laita kukkaverhot :-)

,_,/ukka

Lähetetty: 29.3.2005 20:45
Kirjoittaja samara88
Heti alkuun autoa tonttiin madallussarjalla, Samaraan löytyy sarjoja ainakin Intraxilta ja mahdollisesti tulossa KW:lta Variante 3 säädettävä alusta (GTi-Magazine 3/2005 s. 62). Sitten ainakin 15" alut tai mieluummin 16" matalaprofiilirenkailla. Helmat ja joku hillitty spoikku ei paha.

Euron kojelautaa kannattaa kysäistä Autovahinkokeskukselta ja samalla kun kysyy, niin kannattaa pyytää MAHDOLLISIMMAN KOKONAISENA SE KOJELAUTA! Itse ostin joskus reilut kaksi vuotta sitten omaani, hinta 150 €. Simoni Racingin tai jonkun muun vastaavan firman tuningsäläkatalogi on aika näppärä ostos, niistä voi katsella kaikkea mukavaa kilkettä sisustaan... Itselläni oli aikanaan tuunattu Samara, kuvia löytyy jos kiinnostaa.

P.S. Tuo Intraxin sarja pudottaa 45 mm ja sarja on aika löysä... Ei ainakaan vakiojousilla toimi kunnolla ja särkyvät aika helposti. Itse jouduin sorvuuttamaan iskareita lyhemmiksi.

Kannattaa muuten vilkaista seuraavat sivut: http://www.vaz.ee/modules.php?set_album ... _album.php

Löytyy ihan nätin näköisiä Samaroita.

Lähetetty: 29.3.2005 22:53
Kirjoittaja Lada-Jussi
venäjältä pitää osat hankkia jos haluaa edullisia, tyylikkäitä, mallikohtaisia osia. kojetauluksi valitsisin Euro-kojetaulun eli ei siis eurosamaran vaan venäläisen 2114 mallisen Samaran kojelaudan.

mutta siis jos ihan kevyesti aloittelee niin aluvanteet taitais olla sellainen juttu millä lähtee etenemään. kasa noppia, käsirautoja yms ei ole minusta tuninkia.

Lähetetty: 3.4.2005 17:03
Kirjoittaja Hanna
Kiitos vinkeistä. Eiköhän näillä eväillä jo pääse alkuun. Varsinkin se Euro-Samaran kojelauta alkoi kiinnostaa...

Lähetetty: 4.4.2005 13:47
Kirjoittaja Hanna
Onkos se kojelaudan vaihto työlästäkin puuhaa? Pari kaveria varoitti, että ei kannattais siihen ryhtyä...

Lähetetty: 4.4.2005 13:49
Kirjoittaja Hanna
,_,/ukka kirjoitti:Laita kukkaverhot :-)

,_,/ukka
Ajattelin Unikko -penkinpäällisiä :lol:

Lähetetty: 4.4.2005 16:36
Kirjoittaja Lada-Jussi
Hanna kirjoitti:Onkos se kojelaudan vaihto työlästäkin puuhaa? Pari kaveria varoitti, että ei kannattais siihen ryhtyä...
yleensä kojelaudan kiinnikkeet on ärsyttävissä paikoissa, saa purkaa kojetaulusta irti kaikkea ja silti ei meinaa sopivaa avainta löytyä minkä sais pujoteltua väliin. Samarasta ei ole kokemusta, mutta jotenkin se vaan näyttää jo päälle päin siltä että saa kiroilla vähän aikaa. Ja tietysti oman lisänsä tuo kaikki lämmityslaitteen kanavat. Itellä murtu joku kojetaulun kiinnike, mutta en kyllä jaksa ryhtyä sitä esiin kaivamaan, kyllä se siinä vielä mukana roikkuu :D

toisaalta jos ryhtyy hommaan niin samalla kannattaa varmasti tarkistelle kaikki johtojon kiinnitykset yms. ja vaikka lisäillä äänieristemattoa koriin kojelaudan taakse, lisää käyttömukavuutta sekin.

Lähetetty: 12.4.2005 21:46
Kirjoittaja samara88
Ai niin, mikäli kiinnostaa katsella 110:n saatavia korisarjoja, käykää osoitteessa: http://www.hameleon.com/eshop

Lähetetty: 13.4.2005 21:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
tossa olis myös samaraan kevyt korisatsi http://www.omega-inter.ru/tuning/?pos=850

Re: Vinkkejä aloittelijalle

Lähetetty: 19.4.2008 17:45
Kirjoittaja pommak1
itselläni on korkean kojelaudan samara hatchback vuosimallia 2000. Aloin siitä tänään irroittamaan kojelautaa, koska halusin korjailla keskikohdan tuulettimia ja niiden säätövipuja. Kojelautahan on kyseissä mallissa yhteneväinen, joten joutuu myös irroittamaan mittariston päältä kojelaudan. Kaikki muut ruuvit löysin ja kojelaudan sain hyvin irti, mutta mittariston vasemmassa alakulmassa on, joku kiinnitys, jota en saanut irti. Yritin kädellä tunnustella onko siellä ruuvia, mutta ruuvia en tuntenut siellä. Joku kiinnitys siinä on ja väkipakolla en viitsisi sitä repiä, ettei auto hajoaisi. Hyviä vinkkejä asian suhteen otetaan vastaan, jos jollain asiasta kokemusta. Tässä mallissa keskikonsoli on yhteneväinen mittariston kehikon kanssa, eivätkä ne ole erikseen irrotettavissa. Muutenkin vain tuli halu vähän räplätä autoa.

edit: kuvasarja asiasta löytyi, mut edelleenkään en saanut sitä vasenta kulmaa irti.... mielenkiintoista.... 8) :lol: