mitä ladan kannentiiviste kestää ahtoa Minkähänlaisilla ahdoilla tarvitaan liekkirenkaat mitähän se alakerta kestää mahlen männillä ja uusilla laakereilla yhel kaveril oli 8v pystylamppu carina ja se kesti vakio paukuilla ihan hyvin 1,5kiloo 200hv:lla, en silti usko ladasta sitä..
Ainakin vakio tiiviste kesti 1.5bar tehoista ei tietoa alakerta mäntiä lukuunottamatta vakio. Tiivisteitä kyllä meni iso läjä mutta ei ahtojen takia, yleensä syynä liiallinen sytkä ennakko muutama kerta ihan oman mokan takia 2kertaa lähti jakajalta letku irti ja kerran kaasarista koko letkun nippa, jolloin sytkä ei enää myöhäistyny ahdoilla ja nakutus räjäytti tiivisteen.
1500 koneen kiinanvientimallin männissä on kupit jotka laskee puristusta, alunperin tarkoitettu että voi käyttää 76 oktaanista bentziiniä, mutta voihan niitä käyttää turbossakin ja orkkis Lada osathan kestää tota virittämistä reilusti yli sallitun 100 hv
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
minkälaisia välijäähdyttimiä teidän ladoissanne on ollut? vai onko ollut ollenkaan kertokaapa kuinka paljon solex 32 dis kestää painetta tai siis kuinka kovilla ahdolla se antaa tarpeeks ruokaa.. niin kyllä mä tiedän että se ei anna tarpeeks soppaa mutta näin aluks.. minkähänlaisen nokan turbo largoon voi laittaa että se viä on katu ajo kelpoinen...
Onkos tuo solexi turbokäyttöön lainkaan tarkoitettu? Suosittelisin etsimään weberin datin jolla lähtisi liikkeelle, noista kuullut paljon hyvää ja ovat olleet asiallisen hintaisia. Nokalla ei kannata hirveästi turbossa ruveta tehoa hakemaan, koska nopeasti romahtaa alakierrokset täysin johtuen kireän nokan ja matalan puristussuhteen sopimattomuudesta yhteen. Vakionokka, tai korkeintaan sellainen mihin hiottu nostoa lisää mutta ei juurikaan asteita.
Edit: tuli sitten googletettua ja onhan tuo dis ihan turbolle. Näytti vanhemmissa relluissa käytetyn. Mikä ettei tuollakin onnistu, relluissa näytti piisanneen ainakin 125hv asti.
Mulla saab 900:sen cooleri(..isompihan se sais olla ) Weber 32dat tuntuu ainaki kestävän suht. hyvin 1bar ahtoja..paitsi,että uus tiiviste sarja pitäs tilata ku vanha hapero (kuminen)kohokammion tiiviste pullahti paskax
Saakohan tiiviste sarjoja muuten muualta,ku freetechnicsiltä,kun ajattelin korjaussarjaa(palo joskus toi kaasari ja osat keräilty vapari webereistä) ja vaikuttas melko suolaselta sen hinta..
Tuosta kannentiivisteestä olisin itekkin kiinnostunut saamaan lisätietoja. Jos vakio tiiviste kestää 1-1.5 bar ahtoja ni kui pitkään, eli kerran täysveto vai pyhättömän viikonlopun vai koko kesän
Ei taida tuo http://www.cometic.com tehdä ladan koneisiin tiivistettä
Kertokaa jos tiedätte faktaa...
2 tiivistettä meni viimekesänä ensimmäinen sytkä karttaamegasquirtiin hakiessa, toinen sitten vaihtuikin sen takia kun vaihtui ruiskutuksen yhteydessä kun kantta piti muokata 4pisteruutan imusarjaa varten. parhaimmillaan yli 2bar paineita näytteli ahtomittari ja parikertaa kiehautti radalla nesteetkinpihalle mutta ei tiiviste ole enää mennyt sen jälkeen kun sytkän sai toimimaan.
Nyt ruiskun kera ajeltu noin 5tkm, eikä ole tiiviste oireillu. Vahvasti uskon (ja toivon) että sama tiiviste kestää enskesänkin.