Sivu 1/1
Jakaja vaihtoon
Lähetetty: 28.4.2005 15:03
Kirjoittaja sladisti
Kärjetön jakaja 2105:seen
onko kukaan vaihtanut onnistuneesti kärjetöntä sytkää kärjellisen tilalle?

Lähetetty: 28.4.2005 15:42
Kirjoittaja veli alexei
Helppo homma kunhan ei sekota sytkän paikkaa. Eli hihnapyörä merkkiinsä, Jakaja pois. Uusi jakaja samassa sytytys vaiheessa sisään. Sit sytkää säätään tarkasti kohdilleen.
Ja toki jakajan akselin pitää olla oikean mittainen. Eli 1200 ja 1300 lohkoissa akseli on lyhyempi kuin 1500 ja 1600 lohkoissa.
Re: Jakaja vaihtoon
Lähetetty: 1.6.2005 19:50
Kirjoittaja dJONY
sladisti kirjoitti:Kärjetön jakaja 2105:seen
onko kukaan vaihtanut onnistuneesti kärjetöntä sytkää kärjellisen tilalle?

Tai onko joku ottanut 2105 1500S:n '92 olevaa orkkis kärjetöntä sytkää toiseen autoon käyttöön?
Kun ajattelin 1600 koneeseeni tuon vaihtaa, mutta siellä on piuhaa niin maan pirusti... Joista yksi lähtee johkuu pakosarjassa olevaan anturiin, ja kaksi rapsikan jalkatilaan...
Onko nuo kolme "turhaa" piuhaa, jotka voi olla laittamatta mihinkään kiini?
Lähetetty: 2.6.2005 21:22
Kirjoittaja dJONY
Siis eikö kuukaan ole ottanut irti noita orkkis kärjetön sytä boxeja?
Ois ihan KIVA tietää et onks ne yhet piuhat "turhia" vai ei...
Lähetetty: 2.6.2005 23:10
Kirjoittaja henkkasavosta
Miä vaihdoin asteekkikoneen 2102sen keulalle. Nyt en kyllä muista, miten miä sen kytkin, mutta ei siinä insinöörin taitoja vaadittu, kun miäkin sain sen onnistumaan.
Tuli miullekkin sitten järjetön sytkä, ja rempan jälkeen lähti vielä ensi starttauksella käyntiin.
Lähetetty: 3.6.2005 10:47
Kirjoittaja Team perseauki racing
minuakin kiinostaisi tietää että miten tuon kattiladan sytkät saa normaaliin 1500/1600cc koneeseen..
Lähetetty: 3.6.2005 11:44
Kirjoittaja Jankos
huoh.
Siis eihän siinä 1,5 kattipelin kärjettömän jakajan asentamisessa ole mitään ongelmia.
Ottaa kattipelistä jakajan, johtosarjan, sytkäboksin ja puolan irti. Sytytyksen johdot ei ole minnekään muualle kytketty.
Sitten menee sen auton nokkapellin alle mihin sen haluaa laittaa ja ottaa jakajan kannen irti ja katsoo tarkasti minne pyörijä osoittaa. Nykäsee jakajan pois ja kärjetön samaan paikkaan osoittamaan. Sitten vaihtaa/asentaa johdot boksin puolan paikoilleen.
Ainoa missä sähköissä pitää olla tarkkana on tuo että kytkee sähköt oikeinpäin puolaan, koska muuten ei toimi. Ja jos senkin laittaa väärinpäin niin ei hajoa mitään vaan voi vaihtaa oikeinpäin.
Lähetetty: 3.6.2005 16:18
Kirjoittaja veli alexei
Siis jakajasta lähtee johto pakosarjalle anturiin ja repsikan jalkatilaan???Kuullostaa aika ufolta.
Lähetetty: 3.6.2005 16:27
Kirjoittaja pressa
axtec järjestelmässä vihreä johto afr-box numero 9 menee puolalle
Lähetetty: 3.6.2005 16:29
Kirjoittaja veli alexei
pressa kirjoitti:axtec järjestelmässä vihreä johto afr-box numero 9 menee puolalle
Mitäs se tekee?
Lähetetty: 3.6.2005 16:30
Kirjoittaja pressa
tutkii kierroslukua ja sillä antaa tietoa boksiin että mitä seosta annetaan koneelle tai jotain
Lähetetty: 3.6.2005 16:33
Kirjoittaja veli alexei
pressa kirjoitti:tutkii kierroslukua ja sillä antaa tietoa boksiin että mitä seosta annetaan koneelle tai jotain
Ahaa. Epäilinkin että ei sillä kyllä mitään tekemistä ole sytkän toiminnan kanssa.
Lähetetty: 3.6.2005 17:07
Kirjoittaja dJONY
veli alexei kirjoitti:Siis jakajasta lähtee johto pakosarjalle anturiin ja repsikan jalkatilaan???Kuullostaa aika ufolta.
No tai siis vissii puolalta ne sinne menee, mut kummiskin...
Sitä vaan aatelin et onks ne kuinka tärkeitä, mutta ei ilmeisesti ole...
Elikkä jakaja menee huomenna vaihtoon...

Lähetetty: 4.6.2005 18:18
Kirjoittaja dJONY
No nyt on sitten kärjetön sytkä... Ainoa onkelma vaihdossa oli se että kun vaihdoin puolan siinä samalla, niin toisessa autossa puola oli ylös alaisin

Ja ensin siinä pähkäilin että mitä hel... Mutta sitten vaihdoin piuhat toisinpäin ja heti hörähti käyntiin...
