2104 Tihkupyyhin?
2104 Tihkupyyhin?
Eli sellaisen "auton" hankin itselleni, ja huomasin tihkupyyhkimen kärsivän rytmihäiriöistä, eli pyyhin en pyyhi. Olisiko releen vaihdosta apua, ja missä se oikein siaitsee? Vai pitääkö olla tyytyväinen, että pyyhkimet yleensä toimivat?
Tihkurele
Kyllähän noi ladan pyyhkijät melko pomminvarmat on, vanhemmiten tulevat vain hiiiiitaaaaaammmmmiiiiiiksssssiiiiiii.
Rele löytyy kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta koko on noin 3x4x8cm ja kahdella ruuvilla kiinni. (tai ainakin pitäisi löytyä tuolta)
Rele löytyy kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta koko on noin 3x4x8cm ja kahdella ruuvilla kiinni. (tai ainakin pitäisi löytyä tuolta)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
sanotaan että seisottaminen ei tee autolle hyvää, mutta omasta Ladasta rytmihäiriö katosi viime vuonna muutaman kuukauden mittaisen talviseisonnan jälkeen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tota
siis onko toi sun Combi 1700i versio, niin päättelin?
Ei liity nyt juurikaan tähän aiheeseen mutta mitä siinä lukee tyyppikilven alareunassa mainittuna auton tyypiksi 21044 -40 138? vai jotain muuta?
Ei liity nyt juurikaan tähän aiheeseen mutta mitä siinä lukee tyyppikilven alareunassa mainittuna auton tyypiksi 21044 -40 138? vai jotain muuta?
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Kyllä tuntuu siltä että kelikin vaikuttaa siihen miten ripeitä ne pyyhkimet on heiluun.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10250
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
pitäis olla kyllä GM:n EFi-4 yksipisteruiskulla, mut toi tyyppikilven numero minkälaitoit on ton tyyppikilven varaosanumero siitä ei vielä hirmuisesti saa infoo.Alucard kirjoitti:Oikein arvelit. Kylläse on 1700i versio, sillä Bosch:in ruiskulla. Tyyppikilvessä näkyi lukevan 21044-3904016. Mitäs sinä siitä tyyppikilven numerosta muuten saat irti? (Muuta kuin sen combin.)
mutta oheisen näköisessä tyyppikilvessä on alareunassa lyötynä versionumerot, ja niistä voi ehkä jotain selvitäkin. Ainakin auton varustelusta yms. jos on apuna varaosaluettelo.

oikeestaan kyselen niitä juuri siksi että uskon löytäväni niistä jotain poikkeevan erikoista. yleensä noissa 1700i malleissa on mallikoodin 21073 tai 21044 jälkeen 40 joka tarkoittaa yksipisteruiskua, seuraava kolminumeroinen koodi viittaa varusteluun, yleensä on 138 joka on viittaisi kirjallisuudessa Ruotsiin, mutta kerran näin myös 142 joka viittaisi Sveitsiin. Tosin varaosakirjojen ja näköhavaintojen perusteella autoissa ei ollut mitään eroa keskenään. Etuvetoisissa malleissa näitä vaihtoehtoja on vielä runsaasti enemmänkin.
Re: Tihkurele
mun ladassani ne pyyhkiät ovat todella hitaat ja meinaavat jumittaa mikä avuksi!!!Jankos kirjoitti:Kyllähän noi ladan pyyhkijät melko pomminvarmat on, vanhemmiten tulevat vain hiiiiitaaaaaammmmmiiiiiiksssssiiiiiii.
Rele löytyy kuskin jalkatilasta vasemmalta puolelta koko on noin 3x4x8cm ja kahdella ruuvilla kiinni. (tai ainakin pitäisi löytyä tuolta)

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Mkäli se näissä uusissa on vielä samanlainen kaksoismetalli systeemillä (eli siellä on vastus joka lämmittää sen liuskan ja aukaisee kärjet) oleva se rele niin kuin näissä vanhemmissa niin sen pystyy ainakin ite korjaileen kun vähän taivuttelee niitä kärkiä. Omasta sain sillä tavalla vielä releen toimiin.
Kun ei kerta nappikseen tarvikkeena tuota relettä löytyny niin piti ite kokeilla värkätä tuota. Tällä kertaa sillä tuloksella ettei menny mitään rikki...
Kun ei kerta nappikseen tarvikkeena tuota relettä löytyny niin piti ite kokeilla värkätä tuota. Tällä kertaa sillä tuloksella ettei menny mitään rikki...
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Ajattelinpa laittaa omasta nappiksestanikin tihkutoiminnon kuntoon ja nyt tarttis hiukka ohjeistusta. Mittasin, että virta tulee releelle asti eli vika piilee releessä. Rele vaikuttaa kaikinpuolin ehjän näköiseltä ja tuli mieleen, että pitääkö lämpövastuksella oleva liuska olla kiinni, kun virtaa ei ole kytketty? Tällä hetkellä liuskan ja vastakappaleen välissä on n. 1mm rako. Kuva releestä löytyy osoitteesta:
http://personal.inet.fi/clan/clan/rele.jpg
http://personal.inet.fi/clan/clan/rele.jpg
Eli juurikin näin että kylmänä kiinni. Eli kun kärjet on kiinni ja virta kulkee niin vastuslanka lämmittää bi-metalliliuskan joka aukaisee kärjet ja virran kulkua katkeaa. Ja taas jäähdyttyään kärjet menee kiinni ja kun kärjet menee kiinni niin taas sama rulianssi alusta. Hyvin yksinkertainen systeemi.
Eli taivutat vain ne kärjet nyt kiinni niin pitäisi taas toimia. Kannattaa kokeilla kumminkin paikoillaan ennenkuin laittaa sen releen taas kokonaan kiinni.
Eli taivutat vain ne kärjet nyt kiinni niin pitäisi taas toimia. Kannattaa kokeilla kumminkin paikoillaan ennenkuin laittaa sen releen taas kokonaan kiinni.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Taas hiukka luksusta lisää muuten niin karuun ajopeliin eli releen korjaus onnistui. Ensi säätämältä pyyhki n. 10 sekunnin välein ja hiukka liuskaa vääntämällä alennin sen 3-4 sekuntiin. Päälle laitettaessa pyyhkii ensin pari kertaa normaalilla nopeudella ennen kuin alkaa viivästämään pyyhkintää. Kiitos neuvoista!