Varasytytysyksikkö kätevästi mukana

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Varasytytysyksikkö kätevästi mukana

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Sellaisissa Ladoissa,joissa sytytysyksikkö on rintapellissä voi varasytytysyksikön laittaa rintapeltiin pitkillä koneruuveilla,mutterit väliin laittaen.Näin käytössä oleva ja varayksikkö tulevat lähes pääällekkäin.Jos autoon tulee sytytyshäiriö voi yksiköön tulevan pistokkeen siirtää yksiköstä toiseen.Kätevää ja nopeaa.Sytytysyksikkö ei mene hukkaan ja pysyy kuivana moottorin lämmössä.Liittimet voi välaikaisesti suojata sähköteipillä.
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 1984
Liittynyt: 25.9.2003 2:31
Paikkakunta: Bönde
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

Hieno idea! Kehittäisin sitä vaan sen verran, että kävisin romikselta hakemassa ylimääräisen pistokkeen, jonka laittaisin sähköteipin sijaan suojaamaan liittimiä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
mijajo

Viesti Kirjoittaja mijajo »

Sen ohjausyksikönhän pystyy ladassa jopa korjaamaan. Tai jos käyttää bosch:in yksikköä alkuperäisen tilalla niin sopii samaan tilaan vaikka 6 yksikköä. Tosin silloin ei sitä varaosaa välttämättä tarvikaan :lol: . Käy bosch suoraan alkuperäiseen liittimeen.
Avatar
pressa
Viestit: 10418
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

no niin
nyt kun sytytysyksikköön on korjaus ohjeetkin niin lähetäppä ne myös lehden toimitukseen niin saadaan lehteenkin kaikkien kerholaisten iloksi

ja kaikki muutkin jotka hienoja teknisiä juttuja tänne kirjoitatte niin lähettäkää ne toimitukseenkin niin saadaan lehteen teknistä sisältöä lisää

kaikki eivät pääse nettiin lukemaan ja lehti on kuitenkin se minkä kaikki kerholaiset saa
täällä netissähän käyvät myös kaikki kerhoonkuulumattomat luikuritkin niitä lukemassa
Matomaukka

Viesti Kirjoittaja Matomaukka »

No niinpäs lukeekin mutta sillä tavalla alkaa tulla tupsahtelemaan lisää jäseniä
tsenobiili
Viestit: 112
Liittynyt: 6.11.2003 15:34

Viesti Kirjoittaja tsenobiili »

Onkos toi orkkis syttyboxi kuinka herkkä hajoamaan,eli mikä siitä menee paskaks? Hukkuuko kipinä kokonaan vai tuleeko jotakin muita käyntihäiriköitä? :roll:
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Minähän en muista tiedä kuin axtecista, mutta:
Omalla kohdalla oli alkuperäinen syttypoksi paikallaan vielä viime talvena. Silloin oli autossa aina silloin tällöin esiintyviä käyntiongelmia(en tiedä kauanko esiintynyt, talvella ostettu). Missään vaiheessa ei tielle jäänyt, mutta hermohan siinä meni kun tehoreservejä ei oikein käyttöön saanut epämääräisen kipinän takia.

Nykyään siinä on sitten sellainen ei-niin-venäläisen näköinen musta pikkunen yksikkö, ja ainakin tähän asti pelittänyt.

Mutta siis mä olen ymmärtänyt että paskoja ovat, siis nuo alkuperäiset.
:lol:
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
mijajo

Viesti Kirjoittaja mijajo »

Luulin että kyse oli juuri tuosta axtecin yhteydessä olevasta sytytyksen ohjausyksiköstä, joka on purettava ja periaatteessa korjattavissa. Toinen juttu kannattaako kun korvaava osa maksaa alle 20e.
Vastaa Viestiin