Sivu 1/1
Varasytytysyksikkö kätevästi mukana
Lähetetty: 14.12.2003 11:45
Kirjoittaja Jaska HKI
Sellaisissa Ladoissa,joissa sytytysyksikkö on rintapellissä voi varasytytysyksikön laittaa rintapeltiin pitkillä koneruuveilla,mutterit väliin laittaen.Näin käytössä oleva ja varayksikkö tulevat lähes pääällekkäin.Jos autoon tulee sytytyshäiriö voi yksiköön tulevan pistokkeen siirtää yksiköstä toiseen.Kätevää ja nopeaa.Sytytysyksikkö ei mene hukkaan ja pysyy kuivana moottorin lämmössä.Liittimet voi välaikaisesti suojata sähköteipillä.
Lähetetty: 15.12.2003 14:01
Kirjoittaja Vanja-eno
Hieno idea! Kehittäisin sitä vaan sen verran, että kävisin romikselta hakemassa ylimääräisen pistokkeen, jonka laittaisin sähköteipin sijaan suojaamaan liittimiä.
Lähetetty: 16.12.2003 10:04
Kirjoittaja mijajo
Sen ohjausyksikönhän pystyy ladassa jopa korjaamaan. Tai jos käyttää bosch:in yksikköä alkuperäisen tilalla niin sopii samaan tilaan vaikka 6 yksikköä. Tosin silloin ei sitä varaosaa välttämättä tarvikaan

. Käy bosch suoraan alkuperäiseen liittimeen.
Lähetetty: 17.12.2003 10:07
Kirjoittaja pressa
no niin
nyt kun sytytysyksikköön on korjaus ohjeetkin niin lähetäppä ne myös lehden toimitukseen niin saadaan lehteenkin kaikkien kerholaisten iloksi
ja kaikki muutkin jotka hienoja teknisiä juttuja tänne kirjoitatte niin lähettäkää ne toimitukseenkin niin saadaan lehteen teknistä sisältöä lisää
kaikki eivät pääse nettiin lukemaan ja lehti on kuitenkin se minkä kaikki kerholaiset saa
täällä netissähän käyvät myös kaikki kerhoonkuulumattomat luikuritkin niitä lukemassa
Lähetetty: 17.12.2003 20:46
Kirjoittaja Matomaukka
No niinpäs lukeekin mutta sillä tavalla alkaa tulla tupsahtelemaan lisää jäseniä
Lähetetty: 17.12.2003 21:10
Kirjoittaja tsenobiili
Onkos toi orkkis syttyboxi kuinka herkkä hajoamaan,eli mikä siitä menee paskaks? Hukkuuko kipinä kokonaan vai tuleeko jotakin muita käyntihäiriköitä?

Lähetetty: 17.12.2003 23:06
Kirjoittaja uZu
Minähän en muista tiedä kuin axtecista, mutta:
Omalla kohdalla oli alkuperäinen syttypoksi paikallaan vielä viime talvena. Silloin oli autossa aina silloin tällöin esiintyviä käyntiongelmia(en tiedä kauanko esiintynyt, talvella ostettu). Missään vaiheessa ei tielle jäänyt, mutta hermohan siinä meni kun tehoreservejä ei oikein käyttöön saanut epämääräisen kipinän takia.
Nykyään siinä on sitten sellainen ei-niin-venäläisen näköinen musta pikkunen yksikkö, ja ainakin tähän asti pelittänyt.
Mutta siis mä olen ymmärtänyt että paskoja ovat, siis nuo alkuperäiset.

Lähetetty: 18.12.2003 8:47
Kirjoittaja mijajo
Luulin että kyse oli juuri tuosta axtecin yhteydessä olevasta sytytyksen ohjausyksiköstä, joka on purettava ja periaatteessa korjattavissa. Toinen juttu kannattaako kun korvaava osa maksaa alle 20e.