Sivu 1/3

1700i viritys?

Lähetetty: 29.5.2005 21:50
Kirjoittaja seppä
Miten tost 1700i:tä sais tehoo... Yritin haul kattoo mut en oikee löytäny...
Aattelin et jos kannen kanavat avartais ja madaltais...
Sit jos nokan laittais tiukemmaks..

Lähetetty: 29.5.2005 21:53
Kirjoittaja seppä
Ai niin... Onko toi 1700i:n kansi saman lain ku esim 1500:n?

Lähetetty: 29.5.2005 22:11
Kirjoittaja Jokari
seppä kirjoitti:Ai niin... Onko toi 1700i:n kansi saman lain ku esim 1500:n?
Kansi on korkeampipuristeinen tämän mukaan

Lähetetty: 29.5.2005 22:36
Kirjoittaja seppä
Mitäs se sit niinku meinaa...?
Et mil taval niil o eroo...
Mikä sitä puristusta nostaa...?

Lähetetty: 30.5.2005 8:33
Kirjoittaja Jankos
Virittämisen voi aloittaa kannen avartamisella, palotilojen muotoilulla ja puristusten nostolla. Mun mielestä tuossa 21213:ssa on korkeammat männät ja sen takia puristussuhde on korkeampi vakiona.

Mutta ensimmäisenä kannattaa muokata ilmanputsari(automaattinen imuilma-asennon vaihtaja pois) ja avarampi putkisto => viimenen pönttö on todella ahdas. Näillä tulee jo ero minkä huomaa.

Lähetetty: 30.5.2005 16:12
Kirjoittaja seppä
Putkiston aijonkin uusia...Katti pois ja änkkäreitten tilalle läpi virtaus pöntöt..

Onko mitää hyötyy vaan madaltaa kanttaa... ku sen ainekin sais teetettyy halvalla....

Lähetetty: 30.5.2005 18:00
Kirjoittaja Joni
Jankos kirjoitti:Mutta ensimmäisenä kannattaa muokata ilmanputsari(automaattinen imuilma-asennon vaihtaja pois).
Eli riittäiskös jos ottaisi sen letkun irti siintä alta vai sahaa koko mutikan pois?

Lähetetty: 30.5.2005 18:18
Kirjoittaja Jankos
Se mutikka on kiinni siinä ihan yhdellä kiristyspantatyyppisellä systeemillä.

Eli avaa 10mm avaimella sen kiinnitysruuvin ja nykäsee pois koko ylimääräsen systeemin. Tuohon kun laittaa kiinni aluhaitariputken ja kääntää sen talvella pakosarjalle ja kesällä keulaan niin pitäis toimia talvellakin jotenkuten.

Lähetetty: 30.5.2005 19:58
Kirjoittaja Joni
Jankos kirjoitti:Se mutikka on kiinni siinä ihan yhdellä kiristyspantatyyppisellä systeemillä.

Eli avaa 10mm avaimella sen kiinnitysruuvin ja nykäsee pois koko ylimääräsen systeemin. Tuohon kun laittaa kiinni aluhaitariputken ja kääntää sen talvella pakosarjalle ja kesällä keulaan niin pitäis toimia talvellakin jotenkuten.
Niinpäs olikin. Muistelin että se koko juttu oli kiinteä.
Otin sen irti ja käänsin sen pakosarjasta tulevan aluputken alas. Alkoi lada murista hieman kun polkee reippaammin kaasua.

Lähetetty: 31.5.2005 18:42
Kirjoittaja Sergy
Eli 1700 kannes ei oo melkein yhtään laskemisvaraa, ku se on niitä muita kansia paljon matalampi. Ellei sit taas muokkaa mäntiä niin ettei venttiilit osu niihin. Elikkä näin jos pikaisesti kattoo, kannen kanavat työstää, 2" Katti ja loppuputkisto (ku ennen kattii se on muutenkin 2"), lastu löytyi saksasta, jossain oli jopa linkki. tuola: http://ladakerho.mercy.hpsjr.fi/ladaboa ... lastu+1700
Ja sitten joku kireämpi nokka-akseli, mut ei sitten saa laittaa liian korkeanostoista syynä edellenkiin venttiilien mäntiin osuminen. Et aloittele tosta.

Lähetetty: 1.6.2005 14:13
Kirjoittaja seppä
Mitens sitten toi ruisku oisko sitä mitenkään helppo virittää....

aattelin vaan et jos ruisku on vakio ja tekee kanne avarruksen ja tiukemman nokan niin haittaako se sit ku ruisku on vakio..?

Lähetetty: 1.6.2005 16:33
Kirjoittaja seppä
Saisko siihen muuten helpolla jonkun auton 4-piste ruiskun?

Kuulin et joku ois laittanu joskus...

Lähetetty: 1.6.2005 17:29
Kirjoittaja Jankos
Jos tuo on sulla liikenteessä ja ihan virallinen kattipeli niin sitä ei laillisesti voi muuttaa nelipisteruiskuksi.

Mutta bensanpaineensäätimellä voi muuttaa syötettävää bensamäärää ihan helposti ja sitten sen suuttimen mikä siinä on voi vaihtaa myös isommaksi. Ainakin ooppeleissa on tuota vastaavaa ollut ja luulisin että 2,0 koneisen ooppelin suutin ainakin on isompi.

Nokka-akselia et voi ihan miten vaan valkatakaan jos on kattipeli, koska overlap pitää olla mahdollisimman pieni. Mutta voit teettää nokan missä nopeat rampit eli enemmän nostoa sekä asteitakin hieman enemmän ja vain vähän overlappia.

Tässäkin olisi paljon helpompi neuvoa jos tietäisi peruslähtökohdat...

Lähetetty: 1.6.2005 19:33
Kirjoittaja dJONY
Yks tuttu, taino tutun tuttu oli laittanu tuplalamppu 1500 ladaansa Opelin ruiskun, ja oli pelittänyt... Mutta en tiiä siitä sen enempää, että mitä oli tehnyt jne.

Lähetetty: 1.6.2005 21:30
Kirjoittaja seppä
Juu ihan normaali 1700i ja normaali liikenne käyttöön....