Flekti perskules, 110

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Ronkoteus

Flekti perskules, 110

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Tai luultavammin lämpöanturi.

Kerran änkesin täpötäyteen parkkihalliin ja nytkyessni lämmöt
nousi, muuta flektin hurinaa ei kuulunut, taisi mennä keitoksen
puolelle.

No, jäljitin sitten vikaa nokasta jalkotilaan keskikonsolille.
Totesin, että rele ja piuhat flektin moottoriin toimii.

Uskon vähetessä, ajattelin, että nyt pitää saada korkeampaa
tietämystä. :idea:

Niimpä laitoin tänne foorumiin haun "flekti"

Löytyi tieto, että jos lämpöanturin johdon ottaa irti, niin flekti
lähtee pyörimään (kiitos Jankos ja paulipate).

Niin tapahtui, sekä seuraksi kompuutteriin tuli virhekoodi 118
(korkea signaalitaso lämpöanturissa)

Ihmettelen vain, että koodi tuli vasta nyt anturilla leikkiessä.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia ? :?

Oliskos moottorissa kaksi lämpöanturia, kun johdot irti näytti
kompuutteri -48 astetta ja lämpömittari mielestäni oikeita lukemia ?

Ensimmäisenä vuonna alkoi flekti pyöriä vaikka lämpöö oli vasta noin 40 astetta.
Siihen sitten vaihdettiin se anturi takuuna. Oliskohan signaalitaso ollut
silloin liian matala ? (silloin ei ollu kompuutteria)

Taitaapi olla heikko osa, löytyisköhän muista kulkimista parempia tilalle ?
Ruisku Samuraissa on varmaan sama anturi ? :(

Vai mitähän maksaisi vaihto Teltassa, kun toi 30 tonnin huoltokin olis
ajankohtainen.

Oliskos joku ko. anturiin niin perehtynyt, että osaa sanoa oikean
signaalin tason ja tyypin, sekä millä tasolla flekti lähtee pyöriin ? :?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Eiköhän puhaltimen käynnistyslämpötila ole noin 90 astetta-minulla ainakin.Turhaa on vajaalämpöistä konetta jäähdyttää :wink:
Avatar
Lada110
Viestit: 648
Liittynyt: 28.9.2003 16:33
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lada110 »

Termari aukeaa n.100-110astetta ja flekti hieman jäljessä koska kierto järjestelmässä alkaa vasta termarin aukeamisen jälkeen.... esim. opel:den lämpö mittarit usein näyttävät liian vähän......
Nyt:Lada 112 1.5i -02~Mazda 121 -91~Mazda MPV 2.0i -00~Exät-->~Lada 2101 JM~Volvo V40 1.9TD -98~VW Jetta -91~Lada 2105 1.5 -95 ~Suzuki Baleno 4WD -01 ~Mitsu Colt -92~Lada 112 1.5i 16V -03 ~Suzuki Swift 1.3i -01 ~Lada 2107 1500 -88 "PMR"~
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Minäkin kerran tukka pystyssä seurailin lämmön-nousua helteisessä ruuhkassa. Luulin, että flekti on hajonnu, kun lämmöt oli sadankorvilla, eikä mitään tapahtunu. Tarkistin asian Deltasta ja näin on: Flektin käynnistymilämpötila on 110-astetta.
tahko
Viestit: 704
Liittynyt: 20.5.2005 19:57

Viesti Kirjoittaja tahko »

Minulla Skodassa oli sähkötuulettimen anturi risa, joten hytissä oli katkaisija, jolla sen sai päälle kun lämpömittain lukemat alkoivat hirvittää. Skodassa kun en saanut niitä kaukolämpöjohtoja tiiviiksi niin eihän se painetta pitänyt. Saisikos tuon sähköflektin pakko-ohjauksen toteutettua Ladaankin? Arvelen ettei releen vedättäminen sivusta olisi mikään amreiikanihme. Tällöin sen flektin saisi päälle hytistä käsin aina kun haluaa, vaikka anturin kuntoa epäilisikin.
Ronkoteus

Viesti Kirjoittaja Ronkoteus »

Sellainen havainto on että systeemin toimiessa
lämpötilat pyörii siinä 90 asteen nurkilla.

Termostaatti aukee 87 astessa, flekti pärähtää käyntii noin 93 astetta
ja sammuu joku 88 astetta.

Normaalissa ajossahan lämmöt on tossa 87 asteen nurkilla
ja flekti on vain hätävara.

Olen kyllä sitä mieltä, että kompuutteri systeemin kytkeminen tohon
jäähdytykseen on turhaa hienostelua.

Vanhan Samurain systeemi jossa termostaattianturi toimii katkaisijana
suoraa releen vetopuolelle oli mielestäni toimiva.

Täytynee alkaa metsästään sitä anturia...
Vastaa Viestiin