Sivu 1/2
paljon katti vie tehoja?
Lähetetty: 25.6.2005 18:52
Kirjoittaja 'aatee'
jos sen ottaa pois tai sisälmykset tuleeko ero mikä tuntuu?
Lähetetty: 26.6.2005 9:14
Kirjoittaja tahko
Silloin kun nuo kat-autot tulivat markkinoille, oliko se nyt 1989, niin joissain lehtijutuissa puhuttiin että tehohäviö olisi luokkaa 5 %. Olisiko joissain vanhoissa autolehdissä aiheesta tarkennusta? Mitenkäs se on tuossa vm -91 1500s Ladassa ilmoitettu se koneteho, sen pitäsi olla eri suuruinen kat ja ei-kat version välillä.
Lähetetty: 26.6.2005 11:25
Kirjoittaja Lada-Mies
ilman kattia 1,5 heppoja on 75
ja katin kans 67
Lähetetty: 26.6.2005 12:27
Kirjoittaja pressa
kyllähän tuo tehoero mikä syntyy pelkällä katin poistolla on pieni
teho ero mikä taas on katillisen ja katittoman mallin välillä johtuu suurimmalta osin noista saasterajoituksista
Lähetetty: 26.6.2005 13:41
Kirjoittaja Turbiini
Joo pää asias seokset on kattipelis erilaiset ja luulisin myös syttytys ennakoiden olevan erilaiset, se itse katti ei havaittavasti tehoa alenna.
Lähetetty: 26.6.2005 14:05
Kirjoittaja pressa
katti alentaa tehoa hieman koska sen poisto on pienemmällä putkella eli rajoittaa pakokaasujen virtausta
tosin joka huomaa jonkun 2hv eron jossain ilman mitään mittalaitteita niin ompa jo kova tuuning mies
koska nehän noita vapaavirtaus suotimia yms. laittaa kun niillä saa jopa 3hv. lisää tehoa vanhaan corollaan
Lähetetty: 26.6.2005 17:43
Kirjoittaja 'aatee'

entä jos laittaa suoran putken ainaki on hyvät äänet

Lähetetty: 2.7.2005 12:11
Kirjoittaja Mage
itte aatelin ottaa ton katin pois ku etine omistaja oli vaihtan siihe iha uude putken

ja kävin tos miettimää et saisko tost tavallisesta putkesta rahaakin? rahaa 2,5" rakenteluu tarvis

Lähetetty: 3.7.2005 10:07
Kirjoittaja Judge
'aatee' kirjoitti:
entä jos laittaa suoran putken ainaki on hyvät äänet

Juu tulee äänet...
Otin katin pois ja tein putkiston 2,5" ja takana on vain yksi 2,5"/4" pönttö...
Äänet on kuin putkiviritteisen amislaisen corollassa...
Pitänee laittaa katin kohalle vie yks änkkäri lisää...
Lähetetty: 3.7.2005 11:52
Kirjoittaja Joni
Mutta mitens katsastuksessa? Meneekö läpi jos päästöt on kohdillaan ilman kattia? Ja montako vaimenninta pitää vähintään olla?
Lähetetty: 3.7.2005 12:21
Kirjoittaja uZu
Joni kirjoitti:Mutta mitens katsastuksessa? Meneekö läpi jos päästöt on kohdillaan ilman kattia? Ja montako vaimenninta pitää vähintään olla?
En tiedä meneekö läpi, mutta eihän päästöjä ikinä saa niin alas ilman kattia.
Vaimentimien määrällä ei taida väliä olla, kunhan äänet ovat siedettävällä tasolla.
Lähetetty: 3.7.2005 14:59
Kirjoittaja Joni
uZu kirjoitti:Joni kirjoitti:Mutta mitens katsastuksessa? Meneekö läpi jos päästöt on kohdillaan ilman kattia? Ja montako vaimenninta pitää vähintään olla?
En tiedä meneekö läpi, mutta eihän päästöjä ikinä saa niin alas ilman kattia.
Vaimentimien määrällä ei taida väliä olla, kunhan äänet ovat siedettävällä tasolla.
Jeps. Eli katti pois heti katsastuksen jälkeen niin taas kulkee.
Lähetetty: 3.7.2005 16:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Eikös katin tarkoituksena olisi se että ilma on parempi hengittää.Eli jos Lada kulkee vähän paremmin niin joku tarvitsee astmapiippua vähän enempi kun henki ei kulje

Lähetetty: 4.7.2005 1:27
Kirjoittaja veli alexei
Mulle inssi väitti että kaksi vaimentajaa pitäisi olla kaikissa autoissa. Väittäsin niin että noin asia ei kuitenkaan ole. Kun ei kaikissa autoisa alunperinkään ole kuin yksi vaimennin.
Lähetetty: 4.7.2005 12:21
Kirjoittaja olavi2101
Teho eroa

on noin 6hv kat mallin heikompi kuin ilman saastelaitteita
Nämä koskevat kaasutin versioita Ruisku moottorit ovat väkevämpiä