Lada huoltoon venäjälle
Lada huoltoon venäjälle
Aattelin tuossa että voisin syksymmällä viedä Nivan venäjälle vähän tuuninkiin. Siellä kun työstä tuskin pitää pahemmin maksaa ja osatkin on melkein ilmaisia. Jos veis sen johonkin pajaan missä ne pulttaisi panssarointia, jakolaatikon välityksiä jne kiinni autoon. Säästyis itse siltä vaivalta.
Mutta voikohan niiden asennustaitoon luottaa ja osaakohan joku suositella jotain puljua sieltä? Onko kukaan huollattanut venäjällä autoonsa? Vois melkein täyshuollon tehdä autoon. Tuskimpa se siellä paljoa maksaa?
Mutta voikohan niiden asennustaitoon luottaa ja osaakohan joku suositella jotain puljua sieltä? Onko kukaan huollattanut venäjällä autoonsa? Vois melkein täyshuollon tehdä autoon. Tuskimpa se siellä paljoa maksaa?
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Mut mulla olikin idea huoltaa auto venäjällä. Ei virossa
En vaan oikeen tiedä uskaltaako niihin liikkeisiin luottaa. Pitäisi saada joku sellainen liike missä joku muukin on joskus käynyt ja homma toimii niillä. Mieluiten vielä sellainen mikä on erikoistunut vaikka maastureihin tai nivaan. Niiltä vois saada kaipaamiani erikoispalikoita. Tuskin joka puljussa on pohjapanssareita 

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Täytyisi Samara saada huoltoon Venäjän puolelle. Olisiko kellään antaa suositeltavien korjaamojen yhteystietoja/suht. tarkkaa sijaintia? Ensiksi ajelisin Sortavala - Viipuri -akselilla, Joensuun kieppeillä kun tulen pyörimään lähiaikoina. Karhumäen paikan tiedänkin jo mam:in kertomusten perusteella, mutta laiskana miehenä huollattaisin lähempänä.
Parhaan vinkin antaja tulee yllättymään palkinnon laadusta ja palkitsemisen ajankohdasta.
Parhaan vinkin antaja tulee yllättymään palkinnon laadusta ja palkitsemisen ajankohdasta.
- Lada Scandinavia
Itse käytin 111:sta huollossa Karhumäessä - http://www.medgora.ru/ladster
Kotisivulta löytyy huoltojen hinnat eri toimenpiteille. Tuntiveloitus oli 250 ruplaa (1 Euro on noin 34 ruplaa). Yli 3000 ruplan laskusta saa 10%:n alennuksen.
Henkilökunta oli pätevää mutta varaosien laatu saattaa vaihdella. Työlle saa 2 viikon takuun. Työarvio tehtiin etukäteen varaosineen. Arvio piti kutinsa.
Seuraavatkin remontit ja isommat huollot teetän siellä, jos vain paikalle pääsen, oli sen verran hyvä kokemus.
Ruiskujärjestelmän huoltoa painottivat erityisesti ja korjaamon omistaja piti erityisen luennonkin aiheesta, koska en teettänyt sitä!
Seuraavalla kerralla pitäisi tulla kanta-asiakkaana 12% alennus?
Kotisivulta löytyy huoltojen hinnat eri toimenpiteille. Tuntiveloitus oli 250 ruplaa (1 Euro on noin 34 ruplaa). Yli 3000 ruplan laskusta saa 10%:n alennuksen.
Henkilökunta oli pätevää mutta varaosien laatu saattaa vaihdella. Työlle saa 2 viikon takuun. Työarvio tehtiin etukäteen varaosineen. Arvio piti kutinsa.
Seuraavatkin remontit ja isommat huollot teetän siellä, jos vain paikalle pääsen, oli sen verran hyvä kokemus.
Ruiskujärjestelmän huoltoa painottivat erityisesti ja korjaamon omistaja piti erityisen luennonkin aiheesta, koska en teettänyt sitä!
Seuraavalla kerralla pitäisi tulla kanta-asiakkaana 12% alennus?
Re: Lada huoltoon venäjälle
Peräänkuuluttaisin jälleen Viipurin seudun korjaamojen yhteystietoja. Karhumäessä käytin toissa kesänä Samaraa mam:in vinkin perusteella, eikä kaduta. En viitsisi talviaikaan sinne asti ajella, ja aikakin on hiukan kortilla. Tällä kertaa Venäjän asiallisten huoltotoimenpiteitten kohteeksi valikoituisi 112 16V.
Eli: jos jollain on yhteystietoja jopa puhelinnumeroa myöten eteläisen rajaseudun (Viipuri - Sortavala - mahd. Pietarikin) korjaamoihin, suuri KIITOS!
Eli: jos jollain on yhteystietoja jopa puhelinnumeroa myöten eteläisen rajaseudun (Viipuri - Sortavala - mahd. Pietarikin) korjaamoihin, suuri KIITOS!
http://www.fi4ru.narod.ru/sviip_ostok.htm
Numerossa 22 on itse asiassa vain enään kaiketi vain yksi korjaamo eli Laura. Sen takana toisessa rakennuksessa on kaksikin varaosakauppaa, Turbo ja siinä saman rakennuksen oikeassa päädyssä toinen. Lauran kohdalta kun jatkaa bensa-aseman ohi oikealle sellaista pikkutietä ja suuntaa kohti saslik merkkejä on kohta tien vasemmalla puolella peltihalli, jossa on myös korjaamo. Saattaa tännekin opasteet olla, mutta varmaksi en mene sanomaan. Täällä olen täällä käyttänyt omiani muutaman kerran, mm. nappikseen kytkimenvaihdon sekä combiin jakopäänrempan ja aina on pienellä odottelulla tahi suoraan saanut auton nosturille ja työnlaatu ollut hyvää ja hinta edullista. Täältä löytyy hinnasto, jonka mukaan eri remontit veloitetaan eli urakkapalkalla tekevät. Puhelinnumeroa tänne en tiedä.
Muistaakseni numeron 26 kohdalla tien toisella puolella on parikin korjaamoa, mm. Samara Service, mutta tätä en ole käyttänyt eli työnlaadusta tahi hintatasosta ei tietoa.
Itse olen saman päivän aikana kerinnyt kotiin, kun heti aamusta on mennyt ja ostanut varaosat valmiiksi. Oppaaksikin voin tietysti lähteä, jos sattuu itselle sopivaan rakoon.
Numerossa 22 on itse asiassa vain enään kaiketi vain yksi korjaamo eli Laura. Sen takana toisessa rakennuksessa on kaksikin varaosakauppaa, Turbo ja siinä saman rakennuksen oikeassa päädyssä toinen. Lauran kohdalta kun jatkaa bensa-aseman ohi oikealle sellaista pikkutietä ja suuntaa kohti saslik merkkejä on kohta tien vasemmalla puolella peltihalli, jossa on myös korjaamo. Saattaa tännekin opasteet olla, mutta varmaksi en mene sanomaan. Täällä olen täällä käyttänyt omiani muutaman kerran, mm. nappikseen kytkimenvaihdon sekä combiin jakopäänrempan ja aina on pienellä odottelulla tahi suoraan saanut auton nosturille ja työnlaatu ollut hyvää ja hinta edullista. Täältä löytyy hinnasto, jonka mukaan eri remontit veloitetaan eli urakkapalkalla tekevät. Puhelinnumeroa tänne en tiedä.
Muistaakseni numeron 26 kohdalla tien toisella puolella on parikin korjaamoa, mm. Samara Service, mutta tätä en ole käyttänyt eli työnlaadusta tahi hintatasosta ei tietoa.
Itse olen saman päivän aikana kerinnyt kotiin, kun heti aamusta on mennyt ja ostanut varaosat valmiiksi. Oppaaksikin voin tietysti lähteä, jos sattuu itselle sopivaan rakoon.
Hieman asian vierestä..
Tuossa edellä olleella Viipuri-sivulla oli linkki venäläiselle turistisivustolle ja siellä kysyttiin vuorostaan huoltokorjaamoa Suomesta - lähinnä Lappeenrannasta tai mikä olisi lähempänä Pietaria.
No tietysti kyse on länsiautoista - venäläinen huoltamassa Ladaansa Delta-Autossa olisi varmaan samanlainen ihme kuin suomalainen kosmonautti Baikonurissa.
http://rus-tourist.ru/forum/viewtopic.php?f=5&t=23

Tuossa edellä olleella Viipuri-sivulla oli linkki venäläiselle turistisivustolle ja siellä kysyttiin vuorostaan huoltokorjaamoa Suomesta - lähinnä Lappeenrannasta tai mikä olisi lähempänä Pietaria.
No tietysti kyse on länsiautoista - venäläinen huoltamassa Ladaansa Delta-Autossa olisi varmaan samanlainen ihme kuin suomalainen kosmonautti Baikonurissa.

http://rus-tourist.ru/forum/viewtopic.php?f=5&t=23
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kiitos arvokkaista neuvoista Jaakkimalle! Täytynee testata kohdetta todennäköisesti ensi viikon torstaina - perjantaina. Opaskin on toki tervetullut kyytiin, jos ajankohta on sopiva.
kalle
kalle
Viikkoa myöhemmin olisi saattanut onnistuakin, mutta ensi viikko vielä menee töissä.
-
Taannoin (vuosi-pari sitten) joku kehui Sortavalassa olevaa korjaamoa.Tiedän paikan mutten vielä ole palvelua käyttänyt.Muu ei huolestuta,mutta force majeur -viivästykset pitää tietenkin ottaa huomioon.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
2112,-06,musta
2111,-06,musta
1119,-07,harmaa
1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117,1119.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Itse sanon seuraavalla kerralla, että jos jotain yllättävää ilmenee niin korjatkaa suoraan. Tämän opin Lemmen kytlimen vaihdossa, kun laatikon kytkimen puoleinen stefa oli vuotanut. Oli kaveri sitten odottanut vissiin pari tuntia, kun ei ollut uskaltanut sitä stefaa vaihtaa ilman lupaa. NO eipä siellä kyllä silloin Voitonpäiväm jälkeisinä päivänä töitäkään hirveästi tuntunut olevan. Toisella kerralla kun Sepeen teetin jakopään rempan ja perushuollon, niin oli vaihtanut tulpat kysymättä kun oli itse unohtanut ne ostaa sekä jotain muuta pientä oli muistaakseni kanssa tehnyt.