Kahvan liimailua tuuletusikkunaan

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Nerd-O
Viesti:

Kahvan liimailua tuuletusikkunaan

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Nivassahan on nuo maanmainiot tuuletusikkunat siitä sivuikkunoiden edessä. Kuskin puolella kaikki on ok, mutta apukuskin puolella joku vandaali oli saanut rykästyä sen sulkemiskahvan mäkeen siitä :( Kahva on kyllä tallessa. Tuossa kävin lasiliikkeessä kyseleen liimaako ne sen kiinni. Neuvoivat että käy itse ostamassa sitä lasiliimaa ja sillä tökkäseen sen kiinni. Tekisivät kuulema itse samanlailla. Parista liikkeestä kysyin. Ostin tuota tököttiä mutta ei sillä kyllä mikään pysy kiinni. Hetken se siinä on, mutta kun ikkuna pitäisi sulkea niin se irtoaa :( voivoivoi.

Joten saakohan tuohon jostain uutta ikkunaa vaihdettua missä olisi se kahva? Itse tutkin sitä ja näytti aika mahdottomalta. Vai saako tuon oikeasti jossain liimattua? Vai rykäsenkö silikoonit tiivisteisiin niin että koko räppänä ei aukea enää? Silikoonit kävin kyllä ostaan jo (itse asiassa tunti sitten), että se tuntuu parhaimmalta vaihtoehdolta toistaiseksi. Mutta kun ei haluas sulkea niitä. On aikas mainiot tuolla metsässä ja kesällä tulee hyvin viileää ilmaa niistä sisälle. Noiden kautta vaan pääsee autoon todella helposti. Vähän raottaa sitä ja kädellä avaa lukon nupin. joten sen takia olen sitä sulkemassa.

Ei tuolla Nivassa kyllä mitään varastamisen arvoista pitäis olla, mut ei noista nykyajan hörhöistä tiedä. Vetää butaania liikaa naamansa niin Nivakin näyttää M-sarjan mersulta :D
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Itselläni lähti nappiksesta tuo samainen kiinnitin irti ja käytin sen Deltassa liimattava. Nyt on pysynyt paikallaan yli vuoden, eikä hintakaa ollut kovin paha n. 20 € Pelkkä lasi-metalliliima kovettimineen olisi maksanut yli 50 € ja sitä olisi jäänyt hillittömästi yli.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Minullakin on nappiksesta molemmat lähteneet irti ja hävinneet sille tielleen. Nyt ikkunat pitää kiinni pellistä tehty pala joka tuikataan kromilistan ja ikkunakarmin väliin, tupakki-ikkunan etureunaan. Näin se estää ikkunan painumisen sisäänpäin jolloin lasia ei saa avattua. Pitäisi kehitellä kunnollinen linkku jotta noita ikkunoita voisi käyttää kun ovat niin kätevät. Liimauksiin en oikein luota, joten linkku tulee olemaan mallia joka estää lasin etureunan sisään kääntymisen.
sepkar

Viesti Kirjoittaja sepkar »

Kävin keväällä turkulaisessa lasiliikkeessä liimauttamassa salvan paikalleen. Liimasi Loctiten 2-komponenttisella liimalla, sellaisella ihan vakavasti otettavan oloisella. Pistin koodit ylös, mutten ny jumankekka löydä niitä mistään. Sen liikkeen puhelinnumero on kuitenkin 02-244 1344, jos kysyt sieltä, niin varmaan kaveri tietää oikean liiman. Otti multa muistaakseni 5 euroa liimauksesta, se pienehkö liimapurkki olisi maksanut kuulemma noin 90E.
'aatee'

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

eikö pysyis epoksi liimalla
destor kirjoitti:Minullakin on nappiksesta molemmat lähteneet irti ja hävinneet sille tielleen. Nyt ikkunat pitää kiinni pellistä tehty pala joka tuikataan kromilistan ja ikkunakarmin väliin, tupakki-ikkunan etureunaan. Näin se estää ikkunan painumisen sisäänpäin jolloin lasia ei saa avattua. Pitäisi kehitellä kunnollinen linkku jotta noita ikkunoita voisi käyttää kun ovat niin kätevät. Liimauksiin en oikein luota, joten linkku tulee olemaan mallia joka estää lasin etureunan sisään kääntymisen.
mulla on sama juttu mutta ei sillä oo paljoo mulla välii ku on pelto/jäärata auto 8) mutta kyllä ne mulla pysyy ku painaa tiukkaan kiinni ni se on ihan tiivis ei ainakaan vesi tuu sisälle :D ja kyllä ne mun mielest pysyy kiinni ku ajaa mutkiin luisussa :)
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Toveri Sladimir

Viesti Kirjoittaja Toveri Sladimir »

Ei pysynyt kotikonstein.Lasiliike liimasi vitosella ja on pysynyt.
Pessimisti ei pety, mutta optimistille ei tule iloisia yllätyksiä.
Nerd-O
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

Tässä taas näkee nämä pk-seudun liikkeiden meiniingin. hitsi tuot romuasi meille.. Pitää kyllä oikeesti alkaa asioimaan kaukana kehä 3 ulkopuolella jos haluaa saada palvelua. Eihän täällä asu kuin runkkuja :D

Pitää siis lähtee uudelle kierrokselle noihin lasiliikkeisiin.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Nuorgamin lasi ja sienestys.Käytä sielä,liimaa ne molemmat eurolla :D :D
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Mulla lähti myös irti tupakki-ikkunan kampi, tallikaveri liimasi sen jollain 2-komponentti taustapeili-liimalla, kuten myös takalasin vaijerin kiinnityspellin lasiin; kummatkin pysyneet hienosti,vaikka pikkuikkunaa tulee avattua ja suljettua päivittäin.

Motonetissa on ainakin ollut myynnissä lasiliimaa, jolla esimerkkikuvassa taustapeili liimataan tuulilasiin, hinta oli 7-8e, mutta käyttökokemuksia ei ole.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
noose01

Viesti Kirjoittaja noose01 »

Motonetin 2-komponentti epoxi liima. tuubilla hintaan 7-10e ja kyllä pysyi.
Itse liimasin pari vuotta sitten a asconan takasivulasin kiinnikkeet sillä ja hyvin pysyi. ja siinähän on koko lasin paino sen liimauksen varassa.
Ex- nappiksesta ei ollut vielä kahvat pettänyt, taitaa olla harvinainen tapaus :shock:
.
LENNY
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Pakkohan sen on noilla lasiliimoilla pysyä.Täytyy vaan kunnolla putsata esim. jollain tinnerillä ym.Ja ennenkun liimaa sen lukon,runkkaa sitä jonkun yleisöljyn kanssa,että varmasti toimii,eikä oo kauheen jäykkä.

Enkä todellakaan tarkoittanut,että sitä kahvaa pitää sillai runkata.. :mrgreen: :mrgreen:
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
TOVERI NIVA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Sehän se varmasti suurin syy sen uudelleenirtoomiseen on kun se lukko on jumissa eikä sitä viitti putsata/rasvata ja sit liimaamisen jälkeen koittaa väkisin rykästä sitä auki.
Lasiliimoilla pysyy aivan varmasti kuhan lasi on puhdas ja tasainen ja lukon pohja putsattu ja tarvittaessa karhennettu ja sen annetaan kunnolla jässähtää!
Kuva
sepkar

Viesti Kirjoittaja sepkar »

Tässä tehdessäni työpaikalla lähtösiivousta löytyi liiman kooditkin laatikosta. Eli: Loctite Speedbonder™ 326 Acrylic Adhesive ja kovettajana Loctite(R) Locquic(R) Primer N 7649. Ikkunaa ei sit saa karhentaa salvan alta ennen liimausta.
Vastaa Viestiin