4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

4piste ruisku + isompi turbo + peräremppa

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Eli tuli hommattua aito ladan 4pisteruiskun imusarjan alaosa ja suutinkisko.
Kuva


Hiukan joutui kantta hitsaamaan että sai riittävän leveän tiivistepinnan turbo käyttöön.
Kuva


Koska kantta kerran hitsaamaan ruvettiin niin samalla hitsasin vesikanavat umpeen tuolta ongelma puolelta ja porasin vain tarvittavan kokoiset reiät, toivon että enää ei tartte kannentiivistettä vaihtaa montaa kertaa kesäs.
Kuva

Ohjauksen tulee tietenkin hoitamaan megasquirt, joka nyt jo hoitaa suorasytkää
Viimeksi muokannut Turbiini, 24.12.2005 15:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
turbotanet

Viesti Kirjoittaja turbotanet »

Kuulostaa hauskalta :D
En malta odottaa uusia kuvia tai videota :)
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Nonni, nyt odotellaan tuloksii ;)
Siis laitoit vanhan kannen pääle? ja ite teetit noi imukanavan yläpuolella olevat kolot vissiin? mut joo. täytyneet tos koht kiikutella pietarin suuntaan ja ottaa itelle sellainen ruiskusatsi kannen kera ja joku venäläinen ruisku. Broidi laskeskeli et sellainen satsi maksais joku 350e :P
Mut remmarii mä ruven harkita vast ens kesäks.
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

siistiä koneistusta
ja onnea projektiin
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

niin mistä ladasta toi imusarja on kun ajattelin omaanikin tehdä megaruutan.. ja imusarja olis ihan mukava saada valmiina! :twisted:
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Imusarja on mallia 2123-1008015k eli ilmeisesti nivan 1600 jostain 2000 luvulta. Eli ei löydy suomiautoista, vaan venäjältä joutuu hakemaan.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
pappa- igor
Viestit: 1099
Liittynyt: 12.4.2005 18:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pappa- igor »

voi perskele.. mitähän tommonen sarja tulee maksaan...? kukahan olis menossa sinnepäin.. paljonkos tos sun largos pitäs olla potkua?
Lada 1200L ***** TURBO IC -89
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

kaiiki hilpeet jota kuvassa näkyy ja lisäksi pari kannen tiivistettä oli muistaakseni 150 euroa.
Kuva

Niin joo kaasarilla oli tehoa 177 heppaa liian alhaisilla puristuksilla. Nyt puristukset nousee hieman ja turbokin vaihtunee suurempaan niin eiköhän 250hepan tavoite ole realistinen vielä kun nokan vaihtaa jyrkempään.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Mun muistaakseni se 21023.... malli oli se chevy niva. mut tais olla jossain harvoissa vanhakoppaisissa nivois, varsinkin pidennettyissä malleissa. Ja eikös toi 21023 kone oo se 1.8L ?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Sergy kirjoitti:Mun muistaakseni se 21023.... malli oli se chevy niva. mut tais olla jossain harvoissa vanhakoppaisissa nivois, varsinkin pidennettyissä malleissa. Ja eikös toi 21023 kone oo se 1.8L ?
joo siis 2123 on Chevy Niva ja imusarja on siis 1,7 monipisteruisku moottorista, samaa käytetään vanhan nivan vastaavassa koneessa, mutta suomeenhan tuotiin vaan yksipisteruiskuista :(

21023 on nappis combi 1,5 koneella :wink:

mitenkäs toi imusarja käy vanhaan (normaali) kanteen vai oliko kansikin 1700 ruiskukoneesta? voisiko siis tuolla imusarjalla monipisteruiskuttaa vanhan Ladan? muut ruiskun osathan on pitkälti samoja kuin muissakin Ladois. Ei kukaan tiedä mitä imusarjaa ja kantta käytetään 21067 ja 2104 MPFi koneissa?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
pressa
Viestit: 10447
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kuva
näyttäisi että vanhaan kanteen on hitsattu lisää tiivistepintaa ja tehty kanaviin suutin laajennukset
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Juu itse hitsasin vanhaan 2101 kanteen lisää tavaraa ja vein koneistamolle tasohiontaan, jonka jälkeen muotoilin kanavat imusarjan mukaiseksi ja porasin reiät ylemmille kiinitys ruuveille joita ei kaasari koneissa ole. Imusarjan lämmitys kierron reikiin väänsin m12 kierteet ja tulppasin ne tulpat toimivat samalla myös ohjureina joten imusarja osuu joka kerta tarkasti samaan kohtaan ettei tule pykäliä.
Imusarja kyllä toimisi vaparissa ilman hitsauksiakin tiiviste pintaa jää suutin kolojen kohtaan melkein 0.5mm, imusarjan kiinitys reikiä kun viilaisi niin sisi sarjaa alemmas niin tiivistystä sais vielä enemmän.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Halvalla olet saanut!

Kerrankin pitää nostaa hattua ihan kunnolla, tässä jos jossain on potentiaalia! Millaista painekoteloa ajattelit päälle kehittää?
Avatar
Turbiini
Viestit: 866
Liittynyt: 25.9.2003 20:58
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Painekotelo ei ole vielä täysin suunniteltu mutta hitsaamalla se tulee tuohon imusarjaan kiinni.Mittasin justiin palotilat tuosta kannesta oli tasan 32ml, eli männän jäädessä 3.8 mm lohkon tasosta tiiviste noin 1mm isku 80mm ja männän halkaisija 80.5 niin puristukset on noin 8.22, eli vaikuttais olevan melko hyvä isoillekin paineille.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Turbiini kirjoitti:Mittasin justiin palotilat tuosta kannesta oli tasan 32ml, eli männän jäädessä 3.8 mm lohkon tasosta tiiviste noin 1mm isku 80mm ja männän halkaisija 80.5 niin puristukset on noin 8.22, eli vaikuttais olevan melko hyvä isoillekin paineille.
Puristukset kyllä, mutta eikös se olisi parasta että männät nousisivat lohkon tasalle ja palotila olisi kokonaan kannessa? Opel-foorumeilla meinasitvat muistaakseni että kannen ja männän väliin jäävä väli olisi millin luokkaa, mielellään mahdollisimman pieni (ottaen huomioon kiertokankien venyminen kierroksilla). Palaminen kun ei ole haluttua tuossa välitilassa.
Vastaa Viestiin