
ensimmäinen autosi
ensimmäinen autosi
elikkäs mikä oli ensimmäinen autosi? minun oli opel ascona 1,8i (joka oli aivan paska) sitten tuli nissania ja escorttia yms. mutta sitten tuli lada 1200s jonka tehot pääsivät yllättämään ja se meni kylelleen mutta sitten tuli tuo tämänhetkinen lada 2105 1500s joka on minulla vieläkin ja hyvin on pelannut 

kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Ilmeisesti vain kilvissä olleet lasketaan. Eka oli Toyota ce70 vm 83, tietävimmät tuosta jo päätelivätkin että ainoaa vuosimallia takavetoista diesel corollaa sedanina farkku pysyi vielä muutaman vuoden takavetona. Siitä ei olisi pitäny ikinä luopua koriltaan oli vielä hyvässä kunnossa ainoastaan kone alkoi loppua.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
-
- Viestit: 475
- Liittynyt: 26.9.2003 8:24
- Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
- Viesti:
sataa
mun eka auto oli Datsun 100 A. Kaveri oli saanu jonkun toisen auton kylkeen ennen myyntiä ja ostin pois 500mk. Takalokarissa oli repeämä jonka paikkasin ilmastointitepillä. oli sellanen kaari. ei näyttäny hyvältä joten tein siitä D-kirjaimen ja sekään ei näyttäny hyvältä, joten jatkoin teipillä ja kyljessä luki proud
tuo masiina vei enemmän öljyä, kuin bensaa mutta oli hyvä auto. möin romarille 450mk. Se oli hyvä auto:-)
tuo masiina vei enemmän öljyä, kuin bensaa mutta oli hyvä auto. möin romarille 450mk. Se oli hyvä auto:-)
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
- LadaRacingTeam
- Viestit: 278
- Liittynyt: 26.11.2003 12:58
- Paikkakunta: Karstula/Mänttä
Peugeot 405 GR vm.-90
Iha susi vehje
Iha susi vehje
Viimeksi muokannut LadaRacingTeam, 3.9.2005 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
- Team perseauki racing
- Viestit: 1441
- Liittynyt: 7.11.2004 13:49
- Paikkakunta: jyväskylä
Äidiltä "perintönä" saatu Volvo 340 DL- vm -85. Tällä samaisella autolla myös opettelin ajamaan. Auton sain -95 ajoin vuoteen 2000, jolloin se oli pahasti ruostunut, mutta romarinsetä silti maksoi siintä 500 mk. Auto oli tuotu Sveitsistä muuttoautona, jonka johdosta siinä oli Suomessa harvinainen yhdistelmä eli Rellun 1,4 l kone 5 vaihteinen laatikko. Hyvät muistot jäi autosta mieleen.
Saab 96
Mulla eka auto oli Saab 96 -75 jonka ostin vuonna -95 heti ajokortin saatuani. Auto oli askettain katsastettu ja hintapyynto oli 3000mk, mutta pitkallisen tinkimisen jalkeen hinnaksi sovittiin 1300mk. Pohjan puolelta auto oli kohtuullisen kova ja hyva, sisalla oli penkinpaalliset ja niiden alta paljastui virheettomat alkuperaisest penkit. Ulkopinta oli hieman ruma ja rupinen ja takalokasuojaa oli joskus kolaroitu ja se oli paksusti pakkelilla paikattu. Vaihteisto piti varsinkin kakkosella pahaa rohinaa ja moottori oli myos aika paha aaninen ja kulutti ja vuoti jonkun verran oljya. Vahintaan kerran viikossa piti lisata. Automaattiryyppy oli ilmeisesti koko ajan paalla ja bensan kulutus n. 15l/100km, pakoputki vuoti jo ostettaessa ja aika pian jonkun lumipenkkaan ajon jalkeen se sitten katkesi jostain suht takaa ja putosi kokonaan pois.
Myyja oli viritellyt vapaakytkimen vipuun jonkun kuminauhaviritelman joka veti siis tuota vipua ulospain koko ajan. Uteliaisuuttani otin kerran tuon kuminauhan pois jolloin totesin etta vivun pohjaan painettua koko voimansiirto on auki, eika veto siis vality pyorille asti, joten pistin kuminauhan sinne takaisin. Myohemmin voimansiirto alkoi oireilemaan jo pahemmin, ja pienestakin liian akkinaisesta nykaisysta tuo vapaakytkin aina petti ja alkoi luistaa, mutta varovasti ajaen silla kuitenkin viela selvisi jollain lailla. Teknisesti auto oli siis aika kehno, mutta ajoin silla silti n. 15000km, eika kertaakaan jattanyt tielle. Kerran se tosin meni aika kovasta vauhdista ojaan alueella jossa oli juuri rakennettu uusi tie ja paallysteen reuna oli korkea ja ojan penkka varsin jyrkka ja karkeaa sepelia. Rupesin kaivelemaan lattialle pudonnutta kannykkaa ja kun nostin katseeni lattialta takaisin tielle huomasin etta ollaan juuri putoamassa asvaltin reunalta. Ojan penkka oli uutta sepelia ja sen verran jyrkka, etta aivan vakisin se imaisi sinne pientareella. Alkusaikahdyksesta toivuttuani paatin kaasu pohjassa yrittaa kammeta sita nousemaan viela takaisin tielle, mutta ei noussut, jai lopulta kyljelleen sinne ojaan. Paikalla ollut tietyo porukka nosti sen sitten kaivinkoneella takaisin tielle. Auton korin vauriot olivat aika vahaiset, mutta mm. pakoputki irtosi nyt kokonaan ja oljypohja meni hieman ruttuun. Tuon tapauksen jalkeen paatin pistaa sen myyntiin. Sain siita 1500mk ja ostaja osti sen uudenveroisen sisustan takia varaosiksi toiselle Saabille.
Myyja oli viritellyt vapaakytkimen vipuun jonkun kuminauhaviritelman joka veti siis tuota vipua ulospain koko ajan. Uteliaisuuttani otin kerran tuon kuminauhan pois jolloin totesin etta vivun pohjaan painettua koko voimansiirto on auki, eika veto siis vality pyorille asti, joten pistin kuminauhan sinne takaisin. Myohemmin voimansiirto alkoi oireilemaan jo pahemmin, ja pienestakin liian akkinaisesta nykaisysta tuo vapaakytkin aina petti ja alkoi luistaa, mutta varovasti ajaen silla kuitenkin viela selvisi jollain lailla. Teknisesti auto oli siis aika kehno, mutta ajoin silla silti n. 15000km, eika kertaakaan jattanyt tielle. Kerran se tosin meni aika kovasta vauhdista ojaan alueella jossa oli juuri rakennettu uusi tie ja paallysteen reuna oli korkea ja ojan penkka varsin jyrkka ja karkeaa sepelia. Rupesin kaivelemaan lattialle pudonnutta kannykkaa ja kun nostin katseeni lattialta takaisin tielle huomasin etta ollaan juuri putoamassa asvaltin reunalta. Ojan penkka oli uutta sepelia ja sen verran jyrkka, etta aivan vakisin se imaisi sinne pientareella. Alkusaikahdyksesta toivuttuani paatin kaasu pohjassa yrittaa kammeta sita nousemaan viela takaisin tielle, mutta ei noussut, jai lopulta kyljelleen sinne ojaan. Paikalla ollut tietyo porukka nosti sen sitten kaivinkoneella takaisin tielle. Auton korin vauriot olivat aika vahaiset, mutta mm. pakoputki irtosi nyt kokonaan ja oljypohja meni hieman ruttuun. Tuon tapauksen jalkeen paatin pistaa sen myyntiin. Sain siita 1500mk ja ostaja osti sen uudenveroisen sisustan takia varaosiksi toiselle Saabille.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1655
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Eka autoni oli Ford taunus 20M V6 ja 6 voltin sähköt. Tanes oli rattivaihteet ja edessä sohva. Siis edessä sai istua kuljettajan lisäksi kaksi kyytiläistä. Kaikenlaisia muitakin merkkejä ollut. Tässä muutama Peugeot 204-71, Corolla Sprintteri-69, Opel Rekord Olumpia-64, Datsun Finn-71, Fiat 600-850-72, Simca 1000-66, Sumbeam 900-70, VW kupla-65, Vauxhall viva-70, Volvo 144-70, Lada 1200L-75, Peugeot 404 ja sitte tulee näitä 80 luvun kärryjä. Ja kaikkia noita pörrääjiä on saanut korjata, niin kuin nykyisetkin vanhat autot.
Joskus pikkupentuna ostin Popedan, vm-57. Ei se liikkunu, mutta oli pihassa komeen näkönen. Raato seisoo vieläkin metsässä. Sais siitä paljon osia, kuka vaan tarttis. Ikkunat esimerkiksi ovat kaikki ehyet. Lamput tietenkin tuli ammuttua hajalle. Lokasuojat potkittua. Jos jollain on projekti ja puuttuu just sitä, mikä sieltä löytys, niin kerro. Joutaa vaikka koko raato.
Liikkuva oli sitten se Fiat 600, joka lukee jo tuolla aiemmin.
Liikkuva oli sitten se Fiat 600, joka lukee jo tuolla aiemmin.