lada 1200l viritystä

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
larkkeni

lada 1200l viritystä

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

elikkä meinasin et virittäis ton ladan, ni olis ny tupla lortot näin aluksi.. kantta muotoillaan hieman, mutta miten se kannattaisi tehä? olisko jollai hyvät ohjeet siihen + kuvia esim. ? ja kui pal kannattaa kantta laskea, et on sopiva? sitten vielä.. kuinka paljon vauhtipyörästä kannattaa sorvata tavaraa pois (siis grammoina\kiloina)
ettei tuu liian kevyttä..

nii ja peltipakosarjan meinasin kyhätä ite..

virinokkakin olis asiaa tollaseen laittaa?

Kaikki vinkit ja ehdotukset tänne vaa..
koneen myös purkaan kokonaan ja hoonaan sylinterit, uudet m-renkaat, laakerit ja kaikki tiivisteet uusiks.

tosta olis tarkotus tehä sellane et ei heti seuraavana päivänä nalkkais :lol:
destor
Viestit: 1206
Liittynyt: 19.6.2005 19:08

Viesti Kirjoittaja destor »

Näitä viritysaiheita tulee joka viikko pilvin pimein, mutta jos tästä aiheesta saataisiin sellainen joka vähän kasaisi tietoja ja tässä olisi vaikka kuvia eri työvaiheista niin voisi vähentyä virityksen kysely tämän jälkeen. Itseäkin kuvat kiinnostaisi, ihan siitä syystä että tietää esim. mitä sieltä kannesta pitää hioda ja minkä näköiseksi. Kanavien kohdistukseen vastaus löytyikin kerholehden avulla, ennen sitä sekin oli epäselvää mitä siinä tehdään. Kuvat on kyllä kova sana noissa työstöhommissa kertomaan kuinka työ tehdään. Jotain vinkkejä myös tuon rutun nostoon vaikka mäntää vaihtamalla voisi myös laittaa. Miksi muuten kannesta ja/tai lohkosta otetaan tavaraa pois eikä vaihdeta tilalle mäntää joka on korkeampi? Sehän olisi paljon helpompi ja ehkä halvempikin ratkaisu. Vai tuleeko männän paino ongelmaksi?
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

tuolla stefan kotisivuilla on joitain hyviä kuvia muokatusta kannesta..
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

jeps, elikkäs ny o hommattu joku Schwitzerin ahdinkin toho laitokseen :)
ESKRacing

Viesti Kirjoittaja ESKRacing »

jos ahtimen laitat ei kannata varmaan hirveitä puristuksia hakea..


männät maksaa aina rahaa.. lohkon laskun saa mäyrällä..
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

nii mä meinasinki. siin o ny kansi vakio koko (siis ei laskettu) eli puristuksetki o vakiot nii meinasin ottaa siit sellasen oikaisusiivun vaa pois.. ettei paineet nouse, ja pienillä ahdoilla..
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

Jeps, elikkäs nyt on kansi avarrettu.. tämän auton toisen omistajan ukko neuvos niin, et tekee vanhasta iskunvaimentimensta niin, että katkaisee joku 10cm pätkä ja rälläköi siihen sellasii "rouhinta" uria ja se härveli sitten kiinni porakoneeseen ja sillä ekaksi kanavia rouhimaan (toimii tosi hyvin tää patentti) ja sit vinkalla vedin suurimmat urat pois (silotin ne) nyt on edessä enää dremelillä hiomapaperipäällä ja käsinhionta.. jukuliuta et kannesta tuli hyvä.. :) laittelen tässä jossai välis vaikka kuvia nii näkee hieman..
DBZGoku

Viesti Kirjoittaja DBZGoku »

tämän auton toisen omistajan ukko neuvos niin, et tekee vanhasta iskunvaimentimensta niin, että katkaisee joku 10cm pätkä ja rälläköi siihen sellasii "rouhinta" uria ja se härveli sitten kiinni porakoneeseen ja sillä ekaksi kanavia rouhimaan (toimii tosi hyvin tää patentti)
kyllä sitä jotain oppii kun on ollu koko ikäs autojen parissa ja pihassa on lada korjaamo :D :D :D
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

näin se olla pitää :)
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

on taas projekti edenny hitaasti, mutta nyt on turbossa jonkunlaiset laakerit paikalla ja kansi plaanattu.. viel uudet m-renkaat ym, nii hyvää tulee..
DBZGoku

Viesti Kirjoittaja DBZGoku »

ja varaosa lada ostettu
1200L -88 rekisterissä ja katastettu, hintaa oli semmoset 20e :lol:
ettekä ikinä arvaa mistä ostettiin, oli ihan autoliike
larkkeni

Viesti Kirjoittaja larkkeni »

mut ny tuli suunnitelma muutos et tehää siit valkosest ladast kunnon peli ku toinen o iha mätä-- :D
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

jos tarviit osaa koneeseen ni mulla on kaks 1200 konetta ja osia lähtee halvalla.. toinen purettu laatikkoon.. :lol:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
DBZGoku

Viesti Kirjoittaja DBZGoku »

ladoilla radalle kirjoitti:
jos tarviit osaa koneeseen ni mulla on kaks 1200 konetta ja osia lähtee halvalla.. toinen purettu laatikkoon.. :lol:
enpä usko et tulee tarvetta osille kun on yks varaosa nappis ja kun pihassa on ladakorjaamo jonka vintti on täynnä takavedon osia niin hyvin vähäistä on varmaan osien osto tähän projektiin :lol:

tietenkin jos on viriosista kyse se on asia erikseen... :lol:
DBZGoku

Viesti Kirjoittaja DBZGoku »

noniin nyt on sitte tähän "uuteen" projektiin vaihettu 130 suuttimet ja tartis viel väsää siihe kaasariin sellai et kummatkin läpät aukee samaan aikaa

nämä siis vaan väliaikasia virejä, koska autossa on ajoaikaa -07 joulukuuhun ja turbo kone on tekeillä niin ei viitsi tuohon koneeseen mitään sen suurempaa väsätä, sen verran vaan että pääsee hiukan rivakammin koulumatkat kulkemaan. :lol:
Vastaa Viestiin