Sivu 1/2

110 sammuminen

Lähetetty: 10.10.2005 18:49
Kirjoittaja Sepesusi
Nyt on pari kertaa 110 sammunut kun on moottoritieltä tullut rampille ja pysähtynyt odottamaan vuoroaan.Ei kuitenkaan sammu joka kerta tuommosessa tilanteessa.Moottorin häiriövalo ei syty eikä ajotietokone näytä vikaa.Missähän mahtaa olla vika,vai onko vaan joku kosketushäiriö?Muuten käy tyhjäkäyntiä ihan normaalisti.

Lähetetty: 10.10.2005 18:52
Kirjoittaja pressa
tyhjäkäynnin säätömoottori hieman takeltelee

Lähetetty: 10.10.2005 20:07
Kirjoittaja Sepesusi
Voiko tuota jotenkin herkistellä?

Lähetetty: 10.10.2005 21:36
Kirjoittaja pressa
säätömoottori irti ja sitten jarrukliineriä ja ohutta öljyä karanvarteen
yleensä auttaa

Lähetetty: 24.10.2005 17:05
Kirjoittaja Sepesusi
Nyt on säätömoottori käytetty irti ja huollettu,oli muuten melko hankalassa paikassa.Tietenkin toinen ruuvi jumissa ja kanta hajosi,nurkista löytyy varmaan yli 50 erilaista ruuvimeisseliä mutta kaikki oli joko liian lyhyitä tai pitkiä.No kuitenkin sain taisteltua ruuvin irti.Koeajolla tyhjäkäynti vielä vaelteli ja aamulla työmaan pihassa sammui,mutta illalla toimi paremmin.Toivottavasti rupeaa toimimaan.

Jos jollain on säätömoottori ylimääräisenä voisin ostaa varalle tai jos on käyntiä rajan takana mulle voisi tuoda yhden.Samalla voisin ottaa kaasuläpänasentotunnistimen sitä parempaa mallia.

Mitä muita osia kannattaisi hankkia varastoon??

Lähetetty: 25.10.2005 18:23
Kirjoittaja Sepesusi
Tänä aamuna syttyi check engine valo ja sammui vasta illalla neljännen käynnistyksen jälkeen.Muuten tuntui toimivan kunnolla.

Onko vikakoodi muotoa E-1-1-1-16-160-1602-602 ja E-2-0-134 ja onko nuo kaikki 3 ja 4 numeroiset luvut vikakoodeja ???
Mulla on pyörinyt nuo samat koodit siitä asti kun laitoin ajotietokoneen,luulin että tuo on joku testi rimpsu.

Lähetetty: 25.10.2005 19:33
Kirjoittaja mam
Viralliset vikakoodit ovat muotoa esim. 'P1602', joka tarkoittaa, että ohjaustietokoneen jännite on käynyt alhaalla. Olisiko tämä koodi joka on esiintynyt? Se voisi tulla esim käynnistyksen yhteydessä jolloin akun jännite laskee liian alas. Olisiko akku vaihtokunnossa tai jossakin 'löysä' maadoitus?

Lähetetty: 25.10.2005 20:45
Kirjoittaja Sepesusi
Ei tuossa rimpsussa ole näkynyt P alkavia numerosarjoja.Onko vika koodi paikallaan pysyvä vai vilkkuva??
Mulla nuo numero/kirjainsarjat pyörii koko ajan eteenpäin ja alkavat alusta uudestaan.

Lähetetty: 25.10.2005 20:47
Kirjoittaja Lada-Jussi
Sepesusi kirjoitti:Ei tuossa rimpsussa ole näkynyt P alkavia numerosarjoja.Onko vika koodi paikallaan pysyvä vai vilkkuva??
Mulla nuo numero/kirjainsarjat pyörii koko ajan eteenpäin ja alkavat alusta uudestaan.
tietokoneella (BK-10) ei näy P kirjainta vain numerot ja koodit kiertää näytössä alussa tulee koodin järjestysnumero E01 - 1601 E02 - 1602 näin esimerkiksi, näin muistaisin sen olleen.

Lähetetty: 25.10.2005 21:12
Kirjoittaja mam
En ottanutkaan kantaa siihen mitä tietokone (BK10) näyttää vaan mitä ne koodit ovat tehtaan dokumenteissa. Koodi on siis nelinumeroinen. Ilmeisesti tietokone (BK10) numeroi viat tulojärjestyksessä. E01 - xxxx tarkoittaa virhenumero 1 jne... Koodit sitten 'pyörii' näytöllä jotta kaikki virheet olisi luettavissa.

Lähetetty: 25.10.2005 21:13
Kirjoittaja Sepesusi
Sepesusi kirjoitti:Tänä aamuna syttyi check engine valo ja sammui vasta illalla neljännen käynnistyksen jälkeen.Muuten tuntui toimivan kunnolla.

Onko vikakoodi muotoa E-1-1-1-16-160-1602-602 ja E-2-0-134 ja onko nuo kaikki 3 ja 4 numeroiset luvut vikakoodeja ???
Mulla on pyörinyt nuo samat koodit siitä asti kun laitoin ajotietokoneen,luulin että tuo on joku testi rimpsu.
Eli jos oikein ymmärsin tuo 1602 on häiriö auton virtapiirissä ja 134 ei singnaalia-lambda anturi.Loppuja 160 ja 602 ei löydy listalta.

Lähetetty: 26.10.2005 18:25
Kirjoittaja mam
Mikäli olen ymmärtänyt oikein niin se tulee alijännitteestä. Jännite putoaa tietokoneella liian alas esim. käynnistettäessä. Olisi syytä tarkistaa akun kunto ja maadoitukset.

Lähetetty: 26.10.2005 18:34
Kirjoittaja Sepesusi
Nollauksen jälkeen ei ole tullut uusia koodeja,ilmeisesti jotain tilapäisiä häiriöitä.Akku on aika uusi,pitää tarkistaa kontaktit vielä.Samalla voisi vaihtaa tuo surkean +peltikengän.Edellisestä Samarasta oli katkennut vastaava ja pakkasella ei jaksanut lähteä käyntiin.
Säätömoottori temppuilee vielä,kerran sammui tänään.

Lähetetty: 26.10.2005 19:43
Kirjoittaja mam
Tarkista ja kiri ne tietokoneen maadotukset sieltä keskikonsolin sisältä. Siellä on muutama (ainakin yksi) ruuvimaadotus.

Lähetetty: 26.10.2005 20:52
Kirjoittaja Sepesusi
Pitääpä katsella viikonloppuna.