Ventiilinohjurien irroitus?

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Ventiilinohjurien irroitus?

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Kuinkaas ladan venan ohjurit irroitetaan ilman suurempaa väkivaltaa? Tarvis saada kannesta kaikki irtoova pois että pääsis vinguttelemaan kanavia. Sitten vielä hiekka/lasikuula puhaltaisin kannen ulkoo että rupeis kiiltämään. Kiitos ohjeista jo etukäteen.
Siperia opettaa...
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

no itelläni on kaverin tekemä jutska millä otan venttiilit irti ja se jutska on ruuvvi puristin johon on hitsattu holkki ja siihen on tehty vähän isompi lovi.. ja sillä puristaa ventiiliä kasaan ja saa ne kiilat irti ja aukasee ruuvvipuristimen.. tiedä sit mitä muut käyttää mut minä teen niin.. vissaammat neuvokoon paremmin.. :)
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Niin tolla ruuvipuristemella (vinka) saa ne jouset puristettua kasaan jolloin saa lukituskiilat pois ja venttilit irti mutta nyt tais olla kyse venttilin ohjurista eli ne putket kannessa joihin venttiilit tulee (siis venttiilinvarsi sen putken läpi) eikö??

Itte kerran purin yhen Talbotin kannen ihan palasiks ja siitä otin ne ohjurit irti sillain että lukkopihdeillä kiinni putkesta ja pyöritellen ja palotilan puolelta painaen.
Ladan kannesta ei mitään kokemusta, mahtaisko päästä prässillä painaan tai sitten ihan vaikka vinkalla?!?!
Kuva
Avatar
ladoilla radalle
Viestit: 883
Liittynyt: 12.8.2005 20:20
Paikkakunta: Joutsa/Heinola

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

ohops.. tarvis vissii lukee tarkaan kysymys ettei puhu mitä sattuu.. :oops: :oops: :oops:
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kansi lämpimäksi ~100-150-astetta. Sitten esimerkiksi kylmäsprayllä vähän jäähdyttää ohjuria ja tuurnan kanssa pois. Ei tarvitse välttämättä tuota kylmetystä, eikä välttämättä edes lämmitystä, mutta noilla hieman säästää väkivaltaa.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
Lada ukko
Viestit: 129
Liittynyt: 26.6.2004 9:00
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja Lada ukko »

Ei oo viä irronnu. Yks "kumiprikka" siitä ohjurin päältä on saatu rikottua :oops: Eli semmonen kysymys kokeneille (ei arvailioille) että onko ohjurissa/kennessa kierteitä vai onko se vaan painamalla siä?
Pitäis tänään koittaa päästä kantta vinguttaan.
Siperia opettaa...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Venttiilien ohjainten tarkastus ja uusiminen

1. Jos venttiilit ovat väljät ohjaimissaan,voidaan asentaa uudet ohjaimet.Lukkorengas irroitetaan ohjaimen päältä,ja ohjain lyödään venttiilin aukon puolelta ulos olakkeisella tuurnalla.Uudet ohjaimet painetaan sisään sylinterin kannen päältä myös olakkeisella tuurnalla.On tärkeää varmistua,että painetaan suoraan,ja että tuurna on niin muotoiltu,ettei se voi levittää tai halkaista ohjainta.Ohjaimet saattavat asennettaessa muuttaa hieman muotoaan ja ne voidaan joutua kalvamaan venttiilinvarren juuttumisen estämiseksi.

2. Tämä työ vaatii kokemusta ja sopivat työkalut.Siksi se on hyvä jättää pätevän asentajan tehtäväksi,muuten sylinterin kanteen voi tulla kalliita vaurioita.
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

kyllä ne kotitkonstein lyömällä lähtee... mutta helpommaks tulee käyttää koneistamolla
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Venttiilin ohjaimen kireys voi aiheuttaa venttiilin kiinnijuuttumiseen,joka taas voi johtaa venttiilin palamiseen.Venttiilin palaminen voi johtaa taas istukkarenkaan (se pinta,jota vasten venttiili tiiviisti asettuu kannessa sen ollessa sulkeutuneena)vaurioitumiseen.
....eli virheellinen venttiilohjaimien vaihto voi johtaa muihin remontteihin.Viiden €uron remontti voi johtaa kymmenen €uron vahinkoon. :?
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

......lisäksi vielä...jos venttiilien varret ovat kuluneet alamittaan niin nekin olisi myös vaihdettava,jotta homma hoituisi hyvin.....ei maalata nyt kuitenkaan piruja seinille 8)
Vastaa Viestiin