Sivu 1/1

Ventiilinohjurien irroitus?

Lähetetty: 13.10.2005 17:38
Kirjoittaja Lada ukko
Kuinkaas ladan venan ohjurit irroitetaan ilman suurempaa väkivaltaa? Tarvis saada kannesta kaikki irtoova pois että pääsis vinguttelemaan kanavia. Sitten vielä hiekka/lasikuula puhaltaisin kannen ulkoo että rupeis kiiltämään. Kiitos ohjeista jo etukäteen.

Lähetetty: 13.10.2005 18:18
Kirjoittaja ladoilla radalle
no itelläni on kaverin tekemä jutska millä otan venttiilit irti ja se jutska on ruuvvi puristin johon on hitsattu holkki ja siihen on tehty vähän isompi lovi.. ja sillä puristaa ventiiliä kasaan ja saa ne kiilat irti ja aukasee ruuvvipuristimen.. tiedä sit mitä muut käyttää mut minä teen niin.. vissaammat neuvokoon paremmin.. :)

Lähetetty: 13.10.2005 19:26
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Niin tolla ruuvipuristemella (vinka) saa ne jouset puristettua kasaan jolloin saa lukituskiilat pois ja venttilit irti mutta nyt tais olla kyse venttilin ohjurista eli ne putket kannessa joihin venttiilit tulee (siis venttiilinvarsi sen putken läpi) eikö??

Itte kerran purin yhen Talbotin kannen ihan palasiks ja siitä otin ne ohjurit irti sillain että lukkopihdeillä kiinni putkesta ja pyöritellen ja palotilan puolelta painaen.
Ladan kannesta ei mitään kokemusta, mahtaisko päästä prässillä painaan tai sitten ihan vaikka vinkalla?!?!

Lähetetty: 13.10.2005 19:30
Kirjoittaja ladoilla radalle
ohops.. tarvis vissii lukee tarkaan kysymys ettei puhu mitä sattuu.. :oops: :oops: :oops:

Lähetetty: 13.10.2005 23:19
Kirjoittaja Stefa
Kansi lämpimäksi ~100-150-astetta. Sitten esimerkiksi kylmäsprayllä vähän jäähdyttää ohjuria ja tuurnan kanssa pois. Ei tarvitse välttämättä tuota kylmetystä, eikä välttämättä edes lämmitystä, mutta noilla hieman säästää väkivaltaa.

Lähetetty: 15.10.2005 9:44
Kirjoittaja Lada ukko
Ei oo viä irronnu. Yks "kumiprikka" siitä ohjurin päältä on saatu rikottua :oops: Eli semmonen kysymys kokeneille (ei arvailioille) että onko ohjurissa/kennessa kierteitä vai onko se vaan painamalla siä?
Pitäis tänään koittaa päästä kantta vinguttaan.

Lähetetty: 15.10.2005 15:35
Kirjoittaja Jaska HKI
Venttiilien ohjainten tarkastus ja uusiminen

1. Jos venttiilit ovat väljät ohjaimissaan,voidaan asentaa uudet ohjaimet.Lukkorengas irroitetaan ohjaimen päältä,ja ohjain lyödään venttiilin aukon puolelta ulos olakkeisella tuurnalla.Uudet ohjaimet painetaan sisään sylinterin kannen päältä myös olakkeisella tuurnalla.On tärkeää varmistua,että painetaan suoraan,ja että tuurna on niin muotoiltu,ettei se voi levittää tai halkaista ohjainta.Ohjaimet saattavat asennettaessa muuttaa hieman muotoaan ja ne voidaan joutua kalvamaan venttiilinvarren juuttumisen estämiseksi.

2. Tämä työ vaatii kokemusta ja sopivat työkalut.Siksi se on hyvä jättää pätevän asentajan tehtäväksi,muuten sylinterin kanteen voi tulla kalliita vaurioita.

Lähetetty: 15.10.2005 15:51
Kirjoittaja Team perseauki racing
kyllä ne kotitkonstein lyömällä lähtee... mutta helpommaks tulee käyttää koneistamolla

Lähetetty: 15.10.2005 16:10
Kirjoittaja Jaska HKI
Venttiilin ohjaimen kireys voi aiheuttaa venttiilin kiinnijuuttumiseen,joka taas voi johtaa venttiilin palamiseen.Venttiilin palaminen voi johtaa taas istukkarenkaan (se pinta,jota vasten venttiili tiiviisti asettuu kannessa sen ollessa sulkeutuneena)vaurioitumiseen.
....eli virheellinen venttiilohjaimien vaihto voi johtaa muihin remontteihin.Viiden €uron remontti voi johtaa kymmenen €uron vahinkoon. :?

Lähetetty: 15.10.2005 16:31
Kirjoittaja Jaska HKI
......lisäksi vielä...jos venttiilien varret ovat kuluneet alamittaan niin nekin olisi myös vaihdettava,jotta homma hoituisi hyvin.....ei maalata nyt kuitenkaan piruja seinille 8)