kärkien vaihto

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
konradamus

kärkien vaihto

Viesti Kirjoittaja konradamus »

naurakaatten jo valmiiksi,miten saa kärjet vaihdettua iisisti? Siihen jää turhan paljon tavaraa eteen kun ei oikein pääse meisselillä sohimaan sinne perskules....Ja kiirekin joi olis, kun pitäis illalla jo autolla ajaa.


Joskushan nää vaan on opittava....
Jone
Viestit: 108
Liittynyt: 3.2.2004 9:36

Viesti Kirjoittaja Jone »

Olikos se nyt 10 vai 11mm kiintolenkki. Taikka sitten mutkameisseli.
konradamus

joo

Viesti Kirjoittaja konradamus »

otin raivopäissäni koko mötikän irti koneesta ja keittelin kahvit ja tutkin kapinetta LÄMPIMÄSSÄ. Vikkaa tuntuis olevan muutakin kuin kärjet.

1. koko pohja levy jossa kärjet ovat kiinni heiluu kuin hullun mulkku mielettömän perseessä.Vaikka kärkiä säätäisi maksimiin, niin se menee pohjan mukana noin 50 mm toleransilla ja rutajaa mennessään. Ei kai sen tuollainen kuulu olla?

2.pöyrijän sisällä on kaksi metalli lirvaketta joissa jouset. Siis siellä ylhäällä.Toinen jousitappi ei jatku lirvakkeen alle, ja toisella puolella jatkuu. On ikäänkuin murtunut. Ei kai sen tuollainen kuulu olla?

3.ostaisin joltakulta uuden eli vaikkapa käytetyn vempeleen.Eli kai koko unkarilainen rapsodia(on meinaan siellä touhuttu) akseli joka alhaalta häviää pyhimpään ja ylhäällä on pyörijät ja kärjet sun muut tarpeelliseksi koetut osiot!Tosin kärkiä ei varaosassa tarvitse olla kun ne on nyt sitten uudet ja olemassa.Samoin pyörijä ja jakajan kansi.

Tarjotkaa ihmeessä ja pian:
040-5051630
konsta.hannonen@kolumbus.fi
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: joo

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

konradamus kirjoitti: 1. koko pohja levy jossa kärjet ovat kiinni heiluu kuin hullun mulkku mielettömän perseessä.Vaikka kärkiä säätäisi maksimiin, niin se menee pohjan mukana noin 50 mm toleransilla ja rutajaa mennessään. Ei kai sen tuollainen kuulu olla?

2.pöyrijän sisällä on kaksi metalli lirvaketta joissa jouset. Siis siellä ylhäällä.Toinen jousitappi ei jatku lirvakkeen alle, ja toisella puolella jatkuu. On ikäänkuin murtunut. Ei kai sen tuollainen kuulu olla?

i
1. Tarkoitatko liikkumisella pyörimistä vai sivuttaisuuntaista väljyyttä?
Kärkien kuuluukin pyöriä pohjalevyn kanssa osana ennakon muuttumista alipainesääteisesti.
Mikäli väljyys on suhteessa akseliin, on osia vaihdettava.

2. Mikäli jokin osa on murtunut, pistäisin osan vaihtoon

Mikäli haluat nipeasti päästä kaupoille, ilmoita missäpäin Ladavaltakuntaa asustelet.
konradamus

Haa

Viesti Kirjoittaja konradamus »

Paimiossa asun.Toki sen kuuluukin liikkua alipaineventtiilin mukana akselin suuntaisesti.Mutta kun tuo tuntuu liikkuvan aikalailla holtittomasti ja joka suuntaan.Ihan kuin olisi irti jostain tai laakeri kuulitta. Vaappuu ja paukkuu. En tiedä osasinko kertoa tuon yläpään ongelman, mutta lyhkäisyydessään se on seuraava: osat jotka kuvittelisin olevan keskilinjan molemmin puolin vastaavat eivät sitä ole. Toinen lirvake on holtiton koska ei ota kiinni tappiin kuten toisella puolella.Helpottaisi tietysti jos ymmärtäisin kertoa osan nimen. Lirvakkeet saattaa jättä hieman hämärän maun hommaan.....
on muuten mukavaa kun vastauksia saa nopeasti. En ehtinyt edes käsiä pesemään.....
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo "lirvake" taitaa olla sytkän keskipakosäädin, eli säätää ennakkoa kierrosten mukaan, jos toinen jousi poikki tai irti niin ottaa liikaa ennakkoa matalilla kierroksilla.

Taitaa olla perinteinen laakerivika tuossa jakajassa.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin