Vaihdekepin siirto.

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Sergy
Viestit: 284
Liittynyt: 11.8.2004 17:47
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Vaihdekepin siirto.

Viesti Kirjoittaja Sergy »

Muuten vaan vaz.ee sivuja selailessaan, nappasin tos yhen venäläisen sällin tekemän kapistuksen kuvan. Minkäköhän kotteron osia tossakin on käytetty.... ?
Kuva
Kuva
Ladailia-87

Viesti Kirjoittaja Ladailia-87 »

Mielenkiintoista... Mitenhan meinas saaha pakin päälle? :lol:
jalalla aina painaa tota vanhaa tynkää..
mauko

Viesti Kirjoittaja mauko »

Oiskohan joku pakun laatikko? Ducatossahan taitaa olla ZF-laatikko, olen vaan nähnyt yhden eskortin johon oli tommonen tökätty ja lattaraudoista tehty kepin siirto taaksepäin :shock:
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Yhdessä ralli vai oliko se sprintti Skodassa oli 6v eteen ja pakki sillain että piti kokoajan vetää erillisestä kahvasta (oli kässärin vieressä) sit ku halus pakin olevan päällä. Aika mielenkiintoinen ratkaisu sekin...
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Meillä on sellainen suorakytkentä laatikko tossa yhessä kilpurissa missä pidetään pakkia päällä erillisestä kahvasta. Ja on ihan ladan oma suorakytkentä laatikko 8)
nsLADISTI

Viesti Kirjoittaja nsLADISTI »

:) melkonen patentti erkki ollu asialla tosiaan.
itselläkin tosiaan ollu mietinnässä kuinka saisi kepin lähemmäs ja lyhyemmäx kun on vähän lyhyenlännät kädet mulla ja pitkät jalat että matkaa kepille kertyy riittävästi :D
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

nsLADISTI kirjoitti:itselläkin tosiaan ollu mietinnässä kuinka saisi kepin lähemmäs ja lyhyemmäx
katkase kylmästi keppi ja sorvauta siien päähä esim:golf pallo
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Musta parempi on tehdä sama mitä edellismallisissa Ford Mustangeissa oli tehtaalta lähtiessä, eli vaihdekeppi oli semmonen S:n muotonen.

Paljon mukavammin se käteen osu.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
rokki

Viesti Kirjoittaja rokki »

Älkää helvetissä menkö sitä keppiä taivuttamaan!!! Itse sen virheen tein kun ei mahdu tällaisen "pikkupojan" jalka olemaan kun on vaihde kakkosella...

Hiukka yllätys kun alkaa vaihtamaan vaihdetta ja koko keppi pyörii 10cm säteellä ympyrää, se EI ole juuresta lukittu vaan pyörii siinä ihan vapaasti.

Jos jollekin tulee mieleen porata reikä sekä kepin, että laatikon päällä pystyssä olevan tyngän läpi ja lukita se tapilla niin be my guest, antaa palaa mut täytyy olla hitsin kova jätkä poraamaan... :D :lol: :D :lol: :D

Tuikkasin vielä 8mm reiän keppiin ja kokeilin lukita sähkölinnunkakalla kepin siihen tynkään, mut ei siihen mikään tartu.

Ainakin autossa paikallaan pirullinen keksiä konstia kepin pyörimisen lukitsemiseksi, jos jollain hyviä ideoita, otan mielelläni vastaan koska tiellä se on... 8)
Avatar
IL02
Viestit: 348
Liittynyt: 25.9.2003 21:16

joo

Viesti Kirjoittaja IL02 »

Joo, ja nopeasti ajatellen voisi kuvitella etta jos taivuttaa vaihdekeppia mutkalle, niin se lisaa vaihteensiirtomekanismeihin kohdistuvaa rasitusta merkittavasti kun siirtoliikkeet ei ole enaa oikeansuuntaisia.
Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Fiiun lodju voisi olla helpoin temppu saada keppiä lähemmäs.
Vauhdin tae - alamäki
Vastaa Viestiin