Sivu 1/1

Vaihdekepin siirto.

Lähetetty: 27.10.2005 7:46
Kirjoittaja Sergy
Muuten vaan vaz.ee sivuja selailessaan, nappasin tos yhen venäläisen sällin tekemän kapistuksen kuvan. Minkäköhän kotteron osia tossakin on käytetty.... ?
Kuva
Kuva

Lähetetty: 27.10.2005 13:50
Kirjoittaja Ladailia-87
Mielenkiintoista... Mitenhan meinas saaha pakin päälle? :lol:
jalalla aina painaa tota vanhaa tynkää..

Lähetetty: 27.10.2005 15:34
Kirjoittaja mauko
Oiskohan joku pakun laatikko? Ducatossahan taitaa olla ZF-laatikko, olen vaan nähnyt yhden eskortin johon oli tommonen tökätty ja lattaraudoista tehty kepin siirto taaksepäin :shock:

Lähetetty: 27.10.2005 22:15
Kirjoittaja foma
Yhdessä ralli vai oliko se sprintti Skodassa oli 6v eteen ja pakki sillain että piti kokoajan vetää erillisestä kahvasta (oli kässärin vieressä) sit ku halus pakin olevan päällä. Aika mielenkiintoinen ratkaisu sekin...

Lähetetty: 28.10.2005 9:47
Kirjoittaja ladaracing pori
Meillä on sellainen suorakytkentä laatikko tossa yhessä kilpurissa missä pidetään pakkia päällä erillisestä kahvasta. Ja on ihan ladan oma suorakytkentä laatikko 8)

Lähetetty: 29.10.2005 13:28
Kirjoittaja nsLADISTI
:) melkonen patentti erkki ollu asialla tosiaan.
itselläkin tosiaan ollu mietinnässä kuinka saisi kepin lähemmäs ja lyhyemmäx kun on vähän lyhyenlännät kädet mulla ja pitkät jalat että matkaa kepille kertyy riittävästi :D

Lähetetty: 29.10.2005 21:30
Kirjoittaja 'aatee'
nsLADISTI kirjoitti:itselläkin tosiaan ollu mietinnässä kuinka saisi kepin lähemmäs ja lyhyemmäx
katkase kylmästi keppi ja sorvauta siien päähä esim:golf pallo

Lähetetty: 29.10.2005 21:35
Kirjoittaja Misha
Musta parempi on tehdä sama mitä edellismallisissa Ford Mustangeissa oli tehtaalta lähtiessä, eli vaihdekeppi oli semmonen S:n muotonen.

Paljon mukavammin se käteen osu.

Lähetetty: 30.10.2005 12:27
Kirjoittaja rokki
Älkää helvetissä menkö sitä keppiä taivuttamaan!!! Itse sen virheen tein kun ei mahdu tällaisen "pikkupojan" jalka olemaan kun on vaihde kakkosella...

Hiukka yllätys kun alkaa vaihtamaan vaihdetta ja koko keppi pyörii 10cm säteellä ympyrää, se EI ole juuresta lukittu vaan pyörii siinä ihan vapaasti.

Jos jollekin tulee mieleen porata reikä sekä kepin, että laatikon päällä pystyssä olevan tyngän läpi ja lukita se tapilla niin be my guest, antaa palaa mut täytyy olla hitsin kova jätkä poraamaan... :D :lol: :D :lol: :D

Tuikkasin vielä 8mm reiän keppiin ja kokeilin lukita sähkölinnunkakalla kepin siihen tynkään, mut ei siihen mikään tartu.

Ainakin autossa paikallaan pirullinen keksiä konstia kepin pyörimisen lukitsemiseksi, jos jollain hyviä ideoita, otan mielelläni vastaan koska tiellä se on... 8)

joo

Lähetetty: 30.10.2005 13:30
Kirjoittaja IL02
Joo, ja nopeasti ajatellen voisi kuvitella etta jos taivuttaa vaihdekeppia mutkalle, niin se lisaa vaihteensiirtomekanismeihin kohdistuvaa rasitusta merkittavasti kun siirtoliikkeet ei ole enaa oikeansuuntaisia.

Lähetetty: 1.11.2005 15:50
Kirjoittaja Stefa
Fiiun lodju voisi olla helpoin temppu saada keppiä lähemmäs.