Levyjarrut Ladaan taakse
-
Levyjarrut Ladaan taakse
Ollaan tekemässä Ladaan levyjarruja taakse jos jotain muuta kiinnostaa sama homma niin ottakaa yhteyttä niin teetetään riittävä määrä kiinnikkeitä kerralla.
Näin olisi tarkoitus parannella noita jarruja:
-Eteen isommat jäähdytetyt levyt
-Taakse vanhojen etujarrujen kokoiset levyt.
käytämme mahdollisemman paljon ladan osia jottei kustannukset nouse mahdottomiksi.
Näitä jarruja testataan ensin ralliautossa ennenkuin ne tulevat muille myyntiin.
Ainoa huono puoli on että ladaan ei mahdu eteen enää 13"vanne.
Näin olisi tarkoitus parannella noita jarruja:
-Eteen isommat jäähdytetyt levyt
-Taakse vanhojen etujarrujen kokoiset levyt.
käytämme mahdollisemman paljon ladan osia jottei kustannukset nouse mahdottomiksi.
Näitä jarruja testataan ensin ralliautossa ennenkuin ne tulevat muille myyntiin.
Ainoa huono puoli on että ladaan ei mahdu eteen enää 13"vanne.
http://www.numppamotorsport.com
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
Rallailua ladalla ja vähän muutakin: http://www.youtube.com/profile_videos?user=numppa72&p=r
-
Olen itse miettinyt tuota takajarruhommaa ja venäjältä siihen voisi saada ihan valmiin paketin, ainakin kuvia olen nähnyt.
Tosin silloin tämä ah, niin ihana itse tekeminen jää pois ja samalla sen suoma nautinto ellei peräti onnistuessan suoranainen hurmio.
Ajatuksena olisi ja on edelleen käyttää II-korisen gti golffin takajarru satuloita jolloin käsijarrun saa toimimaan ihan vaijerilla. Vaatii pienet kiinnikkeet ja tottahan toki toverit ladan uudet ja sorvaamattomat jarrulevyt. Eteen voisi kokeilla äheltää näiden uudempien larppojen jäähdytetyt levyt ja satulat. Pitäisi oikeastaan ostaa niitä sarja ja kaatsella saako niistä miten helposti tehtyä ajatuksen mukaisen paketin.
Tosin silloin tämä ah, niin ihana itse tekeminen jää pois ja samalla sen suoma nautinto ellei peräti onnistuessan suoranainen hurmio.
Ajatuksena olisi ja on edelleen käyttää II-korisen gti golffin takajarru satuloita jolloin käsijarrun saa toimimaan ihan vaijerilla. Vaatii pienet kiinnikkeet ja tottahan toki toverit ladan uudet ja sorvaamattomat jarrulevyt. Eteen voisi kokeilla äheltää näiden uudempien larppojen jäähdytetyt levyt ja satulat. Pitäisi oikeastaan ostaa niitä sarja ja kaatsella saako niistä miten helposti tehtyä ajatuksen mukaisen paketin.
Ainkin samarassa on helppo ku eteen menee eittämällä 110 16v 260mm jäähdykiekot. Taakse sitten juotuu improvisoimaan ja tekemään kiinnitykset uusiksi. Tuol on ainakin kuvia http://www.team-rs.ru/tarticle.php?id=15.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
Hmm... Ei oo vielä tullut tarvetta isompiin jarruihin
, mutta meillä on yks akseli jossa on jo valmiina Gsi Kadetin jarrut.... Tiedä sitten mikä se paras ratkaisu olis taakse.... Vanhan liiton Bendixin satulat kannattaa unohtaa (mm. Lancia Delta, Dedra ja Prisma), mutta oon katsellu noita Girlingin satuloita joita on mm. Tipossa, Temprassa, Themassa ja juuri tuossa Golfissa, josta vois saada toimivan paketin... Noi Kadetin jarrutkin menettelee.., ovat Ate:n valmistetta...
Noita takajarruja muuteltaessa, kannattaa laittaa toi Bedal-Boxi, niin on toi jarrujen säätö helpompaa..
Eteen vois ajatella just uudempien Ladojen tai jonkun Alfan, Fiatin tai Lancian hiluja...
Mulla on tarvittaessa mittoja noista satuloista.... Yllätys, kun oon varaosamyyjänä...

Noita takajarruja muuteltaessa, kannattaa laittaa toi Bedal-Boxi, niin on toi jarrujen säätö helpompaa..
Eteen vois ajatella just uudempien Ladojen tai jonkun Alfan, Fiatin tai Lancian hiluja...
Mulla on tarvittaessa mittoja noista satuloista.... Yllätys, kun oon varaosamyyjänä...

On vaan ihan hanurista just toi II-Golf GTI:n käkkärisysteemi. Joskus viime keväänä elvytin yhden, kun uus satula olis maksanu jotain miljardin. Tietysti jos muistaa jatkuvasti huoltaa, herkistellä ja rasvata, niin kai se pysyy käyttökelpoisena.Pöhö-Andrei kirjoitti: Ajatuksena olisi ja on edelleen käyttää II-korisen gti golffin takajarru satuloita jolloin käsijarrun saa toimimaan ihan vaijerilla.
Onkos tollanen pikkunen levyjarru sitten jotenkin tosi paljon parempi kuin Ladan rumpu?
Onks se taas woihan wanha wihtahousu kumivene?
-
Heh heh....., on tullu jotenkin sama fiilis tuon estetiikan suhteen.... oon tapellu jo monet vuodet noiden italiaanojen takalevyjarrujen kanssa, ja oon vaan tullu mieleen notta kyllä ne rummut ajais saman asian ja paljon pienemmällä hoivaamisella...Pöhö-Andrei kirjoitti:Esteettiset seikat nousee tässä määräävään asemaan. Tiedän varsin hyvin tuo golffin satulat varsinkin tuon käsijarrusysteemin suhteen että vaatii melkolailla hellää huolenpitoa että ne toimii. Kurapitahnojen kanssa kun kasaa niin kestä muutaman vuoden kunnossa ennen jumiutumista.

Ja mitä Ladaan tulee, niin kyllä rummut takana on hoitanu ton vauhdin hillitsemisen pikataipaleilla ihan kiitettävästi, kun ne vaan pitää kunnossa.... Noi Ladan jarrurummut on sentään 10 tuumaiset ja liinat on samat kuin muinoisessa Fiati 238 pakussa, niin jo on ihme jos ei pysähdy...

Tunon jarruilla ei juuri hyötyä saisi, nuohan ovat siis 240mm tuuletetut. Itse selailin levyjä läpi ja houkuttelivimmat etulevyt löytyivät turbo-cromasta ja 110 ladasta. Molemmat 260mm kieppeillä olevia jäähdytettyjä ja inhimillisen hintaisia.noose01 kirjoitti:Eikös eteen passaisi esim turbo unon tai marean jarrut?
Ladaracingpori: Mitä levyjä eteen meinasitte? Voisin olla kiinnostunut setistä.
Takajarruille en näe parannustarvetta, koska nuo rummut ovat tosiaan ISOT

Vauhdin tae - alamäki
- lada 1300s
-
Kuormaventtiili on jumissa jos takajarrut menee lukkoon ennen etuojarruja.
Ne 110 jarrut saa nähdäkseni varsin kevyesti käymään tuohon takapotkuun. Vaatii vain sellaisen kiinnityspalan jossa kahdet reiät, toiset alkuperäisen satulan kiinnityksiä vastaava toiset 110 kiinnityksille. Paksuutta noin 25mm mikä ero on 110 ja takapotkun jarrulevyn syvyydessä eli kuinka paksu se kokonaisuudessaan on. 110 on eleellisesti matalampi ja tämä ero kurotaan siis kiinni tällä teräksestä valmistetulla elementillä.
Voisi todellakin ostaa yhden sarjan näitä levyja ja satuloita ja katsella saisiko niistä tehtyä mitä.
Ne 110 jarrut saa nähdäkseni varsin kevyesti käymään tuohon takapotkuun. Vaatii vain sellaisen kiinnityspalan jossa kahdet reiät, toiset alkuperäisen satulan kiinnityksiä vastaava toiset 110 kiinnityksille. Paksuutta noin 25mm mikä ero on 110 ja takapotkun jarrulevyn syvyydessä eli kuinka paksu se kokonaisuudessaan on. 110 on eleellisesti matalampi ja tämä ero kurotaan siis kiinni tällä teräksestä valmistetulla elementillä.
Voisi todellakin ostaa yhden sarjan näitä levyja ja satuloita ja katsella saisiko niistä tehtyä mitä.
-
Tarkoitus olisi käyttää juuri noita 110 levyjä edessä,takana ladan etujarrusatuloita+levyjä.
Kiinnikkeet leikataan laaserilla kunhan saadaan malli tehtyä ensin.
Malli on jo olemassa omassa päässä,kun sen saa siirrettyä vielä kilpuriin.
Meillä on olemassa yksi auto jossa on noi jarrut takana mutta edessä on sovitettu volvon jarrut ja en taas tykkää volvon osista ladassa.
Todellakin voi olla että tarvii ainakin kilpurissa pedal-boxin mutta sen näkee sitten kun koittaa sen aika.
Meillä on olemassa yksi auto jossa on noi jarrut takana mutta edessä on sovitettu volvon jarrut ja en taas tykkää volvon osista ladassa.
Todellakin voi olla että tarvii ainakin kilpurissa pedal-boxin mutta sen näkee sitten kun koittaa sen aika.
http://www.numppamotorsport.com
Mitää vikaa volvossa? Ovathan volvon jarrut sentään paljo isommat kuin ladan orkkis levyt..ladaracing pori kirjoitti:Tarkoitus olisi käyttää juuri noita 110 levyjä edessä,takana ladan etujarrusatuloita+levyjä.