Ladan hydraulinen kytkin fiatin latikossa

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Ladan hydraulinen kytkin fiatin latikossa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.

Kuva

Kuva
Vauhdin tae - alamäki
spede
Viestit: 357
Liittynyt: 17.6.2005 22:46

Viesti Kirjoittaja spede »

Onkos tuollasella virityksellä mitään hyötyä verrattuna vaijerikytkimeen, minä kun en tiiä näistä niin paljoa :oops:
Mulla on tuossa fiiattilaisessa kytkin vaijerilla, 200srj Volvon kytkinvaijeri käy suoraan siihen.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

O.M kirjoitti:Onkos tuollasella virityksellä mitään hyötyä verrattuna vaijerikytkimeen, minä kun en tiiä näistä niin paljoa :oops:
Mulla on tuossa fiiattilaisessa kytkin vaijerilla, 200srj Volvon kytkinvaijeri käy suoraan siihen.
Onhan tuo huoltovapaa, sitten ei tarvitse muuttaa ladan polkimia mitenkään, ja jos tuosta jonkun prosentin saisi :wink: Liikaa kun noita ei tuohon autoon jää.
Vauhdin tae - alamäki
Kamrat

Re: Ladan hydraulinen kytkin fiatin latikossa

Viesti Kirjoittaja Kamrat »

Stefa kirjoitti:Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.

Kuva

Kuva
Onko tolle ladan tatinpään kiinnitykselle porattu reiät läpi vaihdelaatikkoon?
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Ladan hydraulinen kytkin fiatin latikossa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kamrat kirjoitti: Onko tolle ladan tatinpään kiinnitykselle porattu reiät läpi vaihdelaatikkoon?
Älkää hyvänen aika lainatko koko kuvasotkua...

On porattu läpi asti ja ruuvit ovat liiman kanssa kiinni. Yksi taisi osua tiivistepintaan, mutta ei ole ongelma koska pintaa reilusti silti molemmin puolin reilusti. Ruuvien päät katkaistu siten että pinta on tasainen myös takapuolelta. Taitaa muistaakseni olla tuo tatin jalka kiinni neljällä 5mm ruuvilla.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
foma
Viestit: 493
Liittynyt: 7.3.2004 21:01
Paikkakunta: TKU
Viesti:

Viesti Kirjoittaja foma »

Kui pitkä liike tossa sylinterissa. Kaverilla on iso getrakki kiinni yhes rojektiautossa ja ongelmana on, ettei liike ole tarpeeksi iso. Ainakin Ladan sylinteri on pitempi niin silt osin saattaa sopia.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä ;) , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

foma kirjoitti:Kui pitkä liike tossa sylinterissa. Kaverilla on iso getrakki kiinni yhes rojektiautossa ja ongelmana on, ettei liike ole tarpeeksi iso. Ainakin Ladan sylinteri on pitempi niin silt osin saattaa sopia.
En ole tuota liikettä mitannut, mutta ei pitäisi olla mikään ongelma. Jos ei kunnolla irroitat, niin vipusuhdetta muutamallahan tuota saa jatkettua helposti, tosin samalla kytkin jäykkenee hieman. Nyt tuota vipua on jatkettu sentin everran, joten liika on hieman lyhyempi mitä ladassa orkkisena. Varmasti tuon näkee sitten kun kokeilee palikoita yhdessä.
Vauhdin tae - alamäki
Jallu

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Itellä jokkisFiudessa Ladan 2101 kone kiinni fiiatin 4-lovisen askin kanssa. Moottori käy heittämällä paikoilleen ja ladan oman startin saa laitettua kun poraa ennen kun laittaa konetta paikalleen sillä askun ja koneen väliin tulevalla pellillä paikat uusille reijille. Ylempi reikä vaan suuremmaksi, alempi reikä vaan laatikkoon (ite laitoin startin vaa kahdella pultilla kiinni) Ja kuusiokolopultti siihen niin saa väännettyä kiinni. Siis tämä käy ladan omalla vauhtipyörällä. Vaihtaa vaan Fiiatin asetelman. Kytkinlevyt käy päikseen. Vaijerivälitys on kyllä hyvä, kun vaan vaijeri on ehjä :D
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Re: Ladan hydraulinen kytkin fiatin latikossa

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

[quote="Stefa"]Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.

Onks toi ladan kytkinkäpälä mitä käytit tos ku ois vähän saman oloinen projekti mulla tohon sileä poskiseen ja siitä puuttuu oma käpälä.
Avatar
Stefa
Viestit: 2125
Liittynyt: 28.9.2003 18:32
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Ladan käpälä. Tuossa täytyy tuo nivelpiste vaihtaa jos laittaa sylinterin tuolle puolelle, helpompi tehdä ladan käpälällä. Ja ne prosentit :wink: Toinen vaihtoehto olisi laittaa miran käpälä ja rakentaa laatikkoon peti sylinterille, rallimiehet tehneet näinpäin.
Vauhdin tae - alamäki
Avatar
1800tc
Viestit: 114
Liittynyt: 6.1.2006 18:54
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Stefa kirjoitti:Ladan käpälä. Tuossa täytyy tuo nivelpiste vaihtaa jos laittaa sylinterin tuolle puolelle, helpompi tehdä ladan käpälällä. Ja ne prosentit :wink: Toinen vaihtoehto olisi laittaa miran käpälä ja rakentaa laatikkoon peti sylinterille, rallimiehet tehneet näinpäin.
Katselin tos laatikkoa ja olen samaa mieltä et noin paras tehä toi.ja vaijeri käyttöiseksi kytkintä en rupea muuttaa...
Vastaa Viestiin