Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.
Onkos tuollasella virityksellä mitään hyötyä verrattuna vaijerikytkimeen, minä kun en tiiä näistä niin paljoa
Mulla on tuossa fiiattilaisessa kytkin vaijerilla, 200srj Volvon kytkinvaijeri käy suoraan siihen.
O.M kirjoitti:Onkos tuollasella virityksellä mitään hyötyä verrattuna vaijerikytkimeen, minä kun en tiiä näistä niin paljoa
Mulla on tuossa fiiattilaisessa kytkin vaijerilla, 200srj Volvon kytkinvaijeri käy suoraan siihen.
Onhan tuo huoltovapaa, sitten ei tarvitse muuttaa ladan polkimia mitenkään, ja jos tuosta jonkun prosentin saisi Liikaa kun noita ei tuohon autoon jää.
Stefa kirjoitti:Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.
Onko tolle ladan tatinpään kiinnitykselle porattu reiät läpi vaihdelaatikkoon?
Kamrat kirjoitti:
Onko tolle ladan tatinpään kiinnitykselle porattu reiät läpi vaihdelaatikkoon?
Älkää hyvänen aika lainatko koko kuvasotkua...
On porattu läpi asti ja ruuvit ovat liiman kanssa kiinni. Yksi taisi osua tiivistepintaan, mutta ei ole ongelma koska pintaa reilusti silti molemmin puolin reilusti. Ruuvien päät katkaistu siten että pinta on tasainen myös takapuolelta. Taitaa muistaakseni olla tuo tatin jalka kiinni neljällä 5mm ruuvilla.
Kui pitkä liike tossa sylinterissa. Kaverilla on iso getrakki kiinni yhes rojektiautossa ja ongelmana on, ettei liike ole tarpeeksi iso. Ainakin Ladan sylinteri on pitempi niin silt osin saattaa sopia.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä , 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002. Galleriassa
foma kirjoitti:Kui pitkä liike tossa sylinterissa. Kaverilla on iso getrakki kiinni yhes rojektiautossa ja ongelmana on, ettei liike ole tarpeeksi iso. Ainakin Ladan sylinteri on pitempi niin silt osin saattaa sopia.
En ole tuota liikettä mitannut, mutta ei pitäisi olla mikään ongelma. Jos ei kunnolla irroitat, niin vipusuhdetta muutamallahan tuota saa jatkettua helposti, tosin samalla kytkin jäykkenee hieman. Nyt tuota vipua on jatkettu sentin everran, joten liika on hieman lyhyempi mitä ladassa orkkisena. Varmasti tuon näkee sitten kun kokeilee palikoita yhdessä.
Itellä jokkisFiudessa Ladan 2101 kone kiinni fiiatin 4-lovisen askin kanssa. Moottori käy heittämällä paikoilleen ja ladan oman startin saa laitettua kun poraa ennen kun laittaa konetta paikalleen sillä askun ja koneen väliin tulevalla pellillä paikat uusille reijille. Ylempi reikä vaan suuremmaksi, alempi reikä vaan laatikkoon (ite laitoin startin vaa kahdella pultilla kiinni) Ja kuusiokolopultti siihen niin saa väännettyä kiinni. Siis tämä käy ladan omalla vauhtipyörällä. Vaihtaa vaan Fiiatin asetelman. Kytkinlevyt käy päikseen. Vaijerivälitys on kyllä hyvä, kun vaan vaijeri on ehjä
[quote="Stefa"]Tuli tuollainen modi tehtyä, niin laittelempa tännekkin näkyville. Tuohan siis on miran 5-v laatikon kytkinkopassa joka on normaalisti vaijerikytkimellä. Vivun työsuunta piti muuttaa, joten siirsin vivun nivelen eri puolelle kytkinakselia, latanpätkä pienillä ruuveilla kytkinkoppaan kiinni johon taas hitsasin kiinni mutterin johon käy tuollainen kuula. Vanhakin tatti tuossa on paikallaan, koska muuten jäisi reikä laatikkoon. Rälläkällä leikelty koppaa siten että tuo sylinteri istuu nätisti, tein ikäänkuin olakkeet sekä sylinteriin että koppaan, jolloin sylinterin paine ei kohdistu kiinnityspultteihin, vaan noihin olakkeisiin. Toivottavasti kestää.
Onks toi ladan kytkinkäpälä mitä käytit tos ku ois vähän saman oloinen projekti mulla tohon sileä poskiseen ja siitä puuttuu oma käpälä.
Ladan käpälä. Tuossa täytyy tuo nivelpiste vaihtaa jos laittaa sylinterin tuolle puolelle, helpompi tehdä ladan käpälällä. Ja ne prosentit Toinen vaihtoehto olisi laittaa miran käpälä ja rakentaa laatikkoon peti sylinterille, rallimiehet tehneet näinpäin.
Stefa kirjoitti:Ladan käpälä. Tuossa täytyy tuo nivelpiste vaihtaa jos laittaa sylinterin tuolle puolelle, helpompi tehdä ladan käpälällä. Ja ne prosentit Toinen vaihtoehto olisi laittaa miran käpälä ja rakentaa laatikkoon peti sylinterille, rallimiehet tehneet näinpäin.
Katselin tos laatikkoa ja olen samaa mieltä et noin paras tehä toi.ja vaijeri käyttöiseksi kytkintä en rupea muuttaa...