Helsingin pysäköinninvalvonta arpoo

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Tappari
Viesti:

Helsingin pysäköinninvalvonta arpoo

Viesti Kirjoittaja Tappari »

Mulle tuli tänään Helsingin pysäköintivirastosta maksumääräys eli korotettu pysäköintimaksu. Se nosti sen verran lämpöä, että päätin selvittää asian heti. Soitin heti AKE:een maksulliselle linjalle ja kysyin, että kuka omisti auton ko. päivänä. Sain vastauksen että "herra B".
Sen jälkeen soitin Helsingin pysäköintivirastoon. Jonotuksessa meni 29 minuuttia. Sain siltä sitten toisen numeron eli henkilön numeron joka käsittelee maksumääräyksiä. Selitin asiani sitten hänelle ja väitti aluksi, että se kuuluu mulle. No, se sano että odota hetki, hän "kelaa". Sitten "kelauksen" jälkeen se sanoi että maksu kuuluu "herra A:lle". Kuitenkin mun mielestäni maksu kuuluu "herra B:lle" kuten AKE:ssakin sanottiin. Sanoi mulle vielä, että voin repiä laskun, niin en siitä sitten alkanut enempää väittelemään. Nyt uusi maksumääräys menee sitten varmaankin taas väärälle henkilölle.

Meniköhän virkailijan pää sekaisin siitä, että "herra A" oli myynyt auton "herra B:lle" ja hän ei ollut rekisteröinyt sitä nimiinsä. Minä sitten ostin sen auton "herra B:ltä" ja rekisteröin sen samana päivänä, ettei mulle tulisi mitään ylimääräisiä maksuja jos edellinen omistaja ei olisi maksanut veroja tai vakuutuksia.

Näin luotettavaa on toiminta Helsingin pysäköinninvalvonta virastossa.
Romurallin etuvetoluokan Suomen Mestari 2008 ja 2010. Hopeaa 2007 ja 2009
Suosikkimerkkini on Toyota, mutta Ladoja on ollut takavuosina paljon.
http://www.tappari.net
Yogi
Ylläpito

Viesti Kirjoittaja Yogi »

Ihmisiä hekin ovat ja virheitä sattuu, etenkin tällaisissa "epänormaaleissa" omistajanvaihdoksissa. Luultavasti lopulta oikea taho saa laskun, vaikka voikin edellyttää erinäisiä selvittelyjä.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
Tappari
Viesti:

Yogi kirjoitti:Ihmisiä hekin ovat ja virheitä sattuu, etenkin tällaisissa "epänormaaleissa" omistajanvaihdoksissa. Luultavasti lopulta oikea taho saa laskun, vaikka voikin edellyttää erinäisiä selvittelyjä.
:?: :?: :?:

Ei tuo nyt enempää vaadi mitään selvittelyjä. :lol: Selkeät omistajanvaihdokset on tiedossa päivämäärineen :!: Katsoo vaan kenelle pysäköintimaksu kuuluu. Ei sen vaikeampaa. :shock:
Onhan niitä huonoja päiviä itse kullakin, kun asiat ei suju mihinkään suuntaan. Toisilla enemmän ja toisilla saattaa olla joka päivä katastrofi :lol:
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

joo mulle kävi joku vuosi sitten kanssa sellainen juttu, että myin yhden pakun ja ei tehty luovareita. Meni joku puolisen vuotta, niin alko tulla Helsingistä noita korotettuja pysäköintimaksuja mun postilaatikkoon. Ostaja ei ollut tehnyt omistajanvaihdosta ilmoitusta. Kävin katsastuskonttorilla kysymyssä, mitä voidaan tehdä, mutta tuntui olevan toivoton juttu, jos ei tiedetä edes ostajan nimeä. Myös auton vakuutukset rullasivat minun piikkiin. Ainoa mahdollisuus tuntui olevan ilmoittaa auto varastetuksi.

Tämä "toisen piikkiin autoileva ostaja "erehtyi" kuitenkin tarjoamaan mätää Nissania vaihdossa ja se jäi mieleen. Samalla viikolla huomasin KP:ssä ilmoituksen, joka sopi ko. Nissaniin. Soitin muina miehinä numeroon ja kyselin missähän se on nähtävänä- ja heti tuntui tärppäävän- Porvoon MLK (muistelin kaverin kertoneen olevansa "Porvoon suunnalta"). Ei muuta kuin auto alle ja "katsomaan Nissania". Päästyäni paikalle siellähän se myyty Isuzun pickuppi seisoi pihalla. Kaveri ei ollut kuitenkaan kotona vaan selitin asian vaimolle- ja seuraavana päivänä olikin asia kunnossa. Varmaan ostaja ihmetteli miten olin löytänyt hänet. Sen pituinen se.

Mikä on tarinan opetus? Itselle se opetti sen, etten koskaan myy rekisterissä olevaa autoa ilman luovutustodistusta ja kysymättä henkkareita ostajalta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

nykyään tuo auton ilmoitusosa on siitä huono ettei myyjälle jää mitään dokumenttia asiasta
eli aina pitäisi valokopio ottaa ilmoitusosasta itselleen millä pystyy todistamaan auton siirtymisen seuraavalle
vaikkei hän sitä nimiinsä laittaisikaan
Tappari
Viesti:

Mä teen sen lisäksi aina luovarin.
Ihmiset jättää usein hoitamatta noiden vanhojen ritsojen kohdalla paperiasiat. Sitä on vaikea ymmärtää, että mitä ne niissä voittaa. Mun mielestäni ei yhtään mitään, vaan kerjäävät vaan hankaluuksia itsellensä.
pressa

Viesti Kirjoittaja pressa »

katsastus konttorilla oli juuri juttua ettäö
täällä seinäjoenkin seudulla on muutama onnellinen (raha-asiat sosiaalihuollon kautta) joiden nimiin on laitettu paljon autoja joista ei makseta mitään vakuutus eikä käyttömaksuja
lisäksi kaikki pysäköintivirhemaksut yms. jää hoitamatta
henkilöillä ei ole edes ajokorttia joten eivät voi virallisesti olla edes autonomistajina
myyjät vaan eivät ole huomanneet tarkistaa ilmoitusosaa täyttäessä että voiko henkilö koskaan autoa nimiinsä saadakaan ja aikookokaan koskaan laittaakaan
yleensä myyjä on tyytyväinen kunsen parisataa autostaan saa ja joku sen pois vie
Vastaa Viestiin