Joskus syyskuussa vaihdoin Lataan öljyt...sen jälkeen on tullu kilometrejä noin 1200-1300 ja tippunu ylärajalta noin 4 mm...varsin kohtuullista 162 tkm ajetulta myllyltä. Ja on niitä kierroksiakin ollu Öljynä toimii Teboilin Silver 10W-40.
Tuo vanha 1200S oli kyllä aika öljysyöppö vaikka oli ajettu alle 100 tkm. 150 kilsan eestakaselta mökkimatkalta isolla lastilla hävisi öljyä ylärajalta alle puolenvälin!
Viimeksi muokannut Jokari, 19.11.2005 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Eipä tunnu paljon öljyä menevän.
Nappiskombiin riitti kymppitonnilla se öljynvaihdossa ylijäänyt vajaat puoli litraa ja tuohon romuläjään lotrasin viime kymppitonnilla ehkä litran, siitäkin osan se on tihkunut jostain välistä mäelle.
Mulla on ollut kaksi 1500 kuutioista Ladaa, eika kumpikaan kuluttanut kaytannossa yhtaan 10000km matkalla. Toisella oli ajettu 120tkm kun myin pois ja toisella 90tkm. Eli kunnossa oleva Ladan moottori ei kuluta oljya!! 480tkm ajettu mersu vie n. 1l/1000km
IL02 kirjoitti:Mulla on ollut kaksi 1500 kuutioista Ladaa, eika kumpikaan kuluttanut kaytannossa yhtaan 10000km matkalla. Toisella oli ajettu 120tkm kun myin pois ja toisella 90tkm. Eli kunnossa oleva Ladan moottori ei kuluta oljya!!
oikeassa olet mutta noissa satakympeissä kun on tuo samaramallin venttiillikoppa niin siitä hikoilee
takavetonikaan eivät syöneet öljyä
toki niissä pidin viidentuhannen vaihtoväliä
Eipä ole tullut nyt kyllä katottua mutta ei ainakaan öljyvalo ole palanut. Alle litraa vie kuitenkin 10.000 kilometriä kohti. Ennen meni enemmän kun falskas nuo venttiilinvarren kumit. Ja kun olen taas öljymerkkiä vaihtanut niin aika vähiin kävi öljyn syönti.