Porttaaminen ja tehon kasvu?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Porttaaminen ja tehon kasvu?

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
ladaracing pori
Viestit: 672
Liittynyt: 17.2.2005 8:01
Paikkakunta: Dresden,Saksa

Viesti Kirjoittaja ladaracing pori »

Tehosta en tiedä mutta eron kyllä huomaa.
Itsellä projektifarkkuun tulossa kiillotetuilla kanavilla oleva kansi.
pakoaukko

Porttaaminen ja tehon kasvu?

Viesti Kirjoittaja pakoaukko »

Jos kone on auki, niin kyllä kannattaa kiillotella ja kohdistaa reiät paikalleen. Ei siittä varmaan haittaakaan ole.
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.

Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän. :wink:
Kyllä lähtee..!
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Viesti Kirjoittaja LENNY »

erkkimalinen kirjoitti:
LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän. :wink:
Niin,kylllä tähän asti Nivailu on ollut jatkuvaa huoltoo ja tulee offihommissa oleenkin.Merkistä riippumatta on se autolle sellasta,ettei siinä mikään merkki kestä.Mutta sit korjataan ja parannellaan.Rupee oleen jo kestävämpi kuin monet muut.
Ja Nivalla ajetaan hautaan saakka,vaikka henki menis.. :D .Kuka hullu sitä huonompaan vaihtais.
Tottakai kun kone on auki,kohdistukset tehdään ja kunnolla.Metsässä tarvitaan VOIMAA...
Sillä kyselin,kun kuulin että liki 30 heppaa joku ois saanut lisää.Kuulostaa kovin suurelta lisäykseltä.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
erkkimalinen
Viestit: 581
Liittynyt: 6.10.2005 20:21
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja erkkimalinen »

Metsässä tarvitaan voimaa, pitää paikkansa.. metsäkin antaa voimaa, pitää myös paikkansa,..Off-roadissa koetellaan sitä voimaa, metsä vie voiton kuitenkin, koska taas metsässä kisaillaan..eiks näin ole..pelto-pojathan ajaa eri sarjassa,,vai mitä? Huumoria kaivataan..Moi!
....
Kyllä lähtee..!
Avatar
Team perseauki racing
Viestit: 1441
Liittynyt: 7.11.2004 13:49
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Team perseauki racing »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.

Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
tuli koekiltu aihan ite kannen räpellystä ja kanavien kohistelua.. pari harjotus verisota tuli tehtyä. mutta vakio nokalla tuntus olevan vääntöä ihan eri lailla kuin ennen ja kone keirtää jo pelkästään vakio nokallakin puhtaammin ja pitemmälle... niin no onhan tuossa tosin peltisarjakin kiinnni mutta silti mukavempi ajaa kaupunki liikenteessä kuin ennen
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...
Avatar
kapa
Viestit: 1206
Liittynyt: 26.9.2003 21:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja kapa »

Tosiaan ihan tuollaisella kanavien siistimisellä ja kohdistelulla saa kyllä selvää positiivista vaikutusta moottoriin suorituskykyyn ja kulutukseen. Siis jos osaava kaveri tekee, jos taas ei tiedä mitä tekee niin voipi mennä vaan huonommaksi.
- Ladoja vaan joka jätkälle niin ei tarvitse olla katkera naapurille -
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

erkkimalinen kirjoitti:Metsässä tarvitaan voimaa, pitää paikkansa.. metsäkin antaa voimaa, pitää myös paikkansa,..Off-roadissa koetellaan sitä voimaa, metsä vie voiton kuitenkin, koska taas metsässä kisaillaan..eiks näin ole..pelto-pojathan ajaa eri sarjassa,,vai mitä? Huumoria kaivataan..Moi!
....
Jep,muuten oikein,Mutta Niva vie voiton metsästä :wink: ...useimmiten..
Hienointa tässä kuitenkin on ollut Nivan profiilin nostaminen.Niin monesti on muunmerkkiset ajatelleet ettei noilla Nivoilla tosta mennä,mutta Ollaankin menty puhtaammin kuin monet muut.Ja monet ei oo menny ollenkaan.
Puhun ny itsestäni ja ToveriNivasta...Ollaan me nöyryytetty monia :mrgreen:
Saas nähdä pidätteleekö enää mikään ku saan koneen kuntoon :D
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
laada1600

Viesti Kirjoittaja laada1600 »

olisko kellään pikku vinkkejä miten ja millaisilla työkaluilla tämmöinen kanavien pieni siistiminen onnistuisi ja mahdollisesti kuvia?
Pöhö-Andrei
Viestit: 533
Liittynyt: 16.2.2004 9:55
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Ostat alumiinille tarkoitettuja kovametalliviiloja ja jo alkaa lastu lentämään. Ihan jokaisesta rautakaupasta niitä ei löyty mutta pienellä kyselyllä kyllä alkaa saamaan. Ne ei mene tukkoon harvemman hammastuksen vuoksi ja soveltyuu näille pehmeille materiaaleille enemmän kuin hyvin.
Xorron

Viesti Kirjoittaja Xorron »

Pöhö-Andrei kirjoitti:... Ne ei mene tukkoon harvemman hammastuksen vuoksi ja soveltyuu näille pehmeille materiaaleille enemmän kuin hyvin.
Kun pitää tippakannun avulla kovametallista jyrsinterää työstössä märkänä, ei alumiini tartu terään kiinni. Öljy käy tähän homman hyvin ja sitä tarvitaan vain sen verran, että terä pysyy koko ajan märkänä.
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

Moralla voi alottaa imusarjan työstön,voi ottaa isoimmat pois..
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Avatar
Nerd-O
Viestit: 367
Liittynyt: 26.5.2005 22:34
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Viesti Kirjoittaja Nerd-O »

LENNY kirjoitti:[Metsässä tarvitaan VOIMAA...
Eikös tuo itä-autosafarilla nähty että Nivassa on voimaa kun ei muista ollut pahemmin vastusta? :wink:
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Vastaa Viestiin