Sivu 1/2

Porttaaminen ja tehon kasvu?

Lähetetty: 24.11.2005 22:38
Kirjoittaja LENNY
Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.

Lähetetty: 24.11.2005 22:48
Kirjoittaja ladaracing pori
Tehosta en tiedä mutta eron kyllä huomaa.
Itsellä projektifarkkuun tulossa kiillotetuilla kanavilla oleva kansi.

Porttaaminen ja tehon kasvu?

Lähetetty: 25.11.2005 18:41
Kirjoittaja pakoaukko
Jos kone on auki, niin kyllä kannattaa kiillotella ja kohdistaa reiät paikalleen. Ei siittä varmaan haittaakaan ole.

Lähetetty: 26.11.2005 23:29
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.

Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Lähetetty: 27.11.2005 0:05
Kirjoittaja erkkimalinen
LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän. :wink:

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Lähetetty: 27.11.2005 1:43
Kirjoittaja LENNY
erkkimalinen kirjoitti:
LENNY kirjoitti:Onko kellään tietoa paljonko teho/vääntö kasvaa kanavien kohdistuksella ja palotilan kiillotuksella.Työnalla 1500 kone.Kannesta otettiin kanssa ohut siivu pois.
Meinaatko pitkäänkin ajaa Ladalla, kyllä vakiollakin ehtii, kisaatko.. vai pellolla ajat Ladan loppuun? Kustannuksissa säästät paljon kun vaan huollat ajokkiasi huolella. Ne on pieniä mitä saat Ladaa virauttamalla, ehkä väärä merkki, orkkis maksaa jälkilöylyissä enemmän. :wink:
Niin,kylllä tähän asti Nivailu on ollut jatkuvaa huoltoo ja tulee offihommissa oleenkin.Merkistä riippumatta on se autolle sellasta,ettei siinä mikään merkki kestä.Mutta sit korjataan ja parannellaan.Rupee oleen jo kestävämpi kuin monet muut.
Ja Nivalla ajetaan hautaan saakka,vaikka henki menis.. :D .Kuka hullu sitä huonompaan vaihtais.
Tottakai kun kone on auki,kohdistukset tehdään ja kunnolla.Metsässä tarvitaan VOIMAA...
Sillä kyselin,kun kuulin että liki 30 heppaa joku ois saanut lisää.Kuulostaa kovin suurelta lisäykseltä.

Lähetetty: 27.11.2005 3:41
Kirjoittaja erkkimalinen
Metsässä tarvitaan voimaa, pitää paikkansa.. metsäkin antaa voimaa, pitää myös paikkansa,..Off-roadissa koetellaan sitä voimaa, metsä vie voiton kuitenkin, koska taas metsässä kisaillaan..eiks näin ole..pelto-pojathan ajaa eri sarjassa,,vai mitä? Huumoria kaivataan..Moi!
....

Lähetetty: 27.11.2005 10:31
Kirjoittaja Team perseauki racing
Pöhö-Andrei kirjoitti:Tosiaan eron kyllä huomaa, niin hyvässä kuin huonossa. Poropeulako porttaaja kun roppaa kavat kohdalleen niin mitään ei tapahdu alle neljän tonnin ja hyvin vähän senkin jälkeen. Tankillisella bensaa käydään kylillä ostoksilla ja paluumatkalla alkaa jo valo palaa.

Hyvin tehtynä kulutus pienenee ja vedot lisäntyy läpi koko kierrosalueen, nokka-akselista riippumatta.
tuli koekiltu aihan ite kannen räpellystä ja kanavien kohistelua.. pari harjotus verisota tuli tehtyä. mutta vakio nokalla tuntus olevan vääntöä ihan eri lailla kuin ennen ja kone keirtää jo pelkästään vakio nokallakin puhtaammin ja pitemmälle... niin no onhan tuossa tosin peltisarjakin kiinnni mutta silti mukavempi ajaa kaupunki liikenteessä kuin ennen

Lähetetty: 27.11.2005 11:21
Kirjoittaja kapa
Tosiaan ihan tuollaisella kanavien siistimisellä ja kohdistelulla saa kyllä selvää positiivista vaikutusta moottoriin suorituskykyyn ja kulutukseen. Siis jos osaava kaveri tekee, jos taas ei tiedä mitä tekee niin voipi mennä vaan huonommaksi.

Lähetetty: 27.11.2005 15:26
Kirjoittaja LENNY
erkkimalinen kirjoitti:Metsässä tarvitaan voimaa, pitää paikkansa.. metsäkin antaa voimaa, pitää myös paikkansa,..Off-roadissa koetellaan sitä voimaa, metsä vie voiton kuitenkin, koska taas metsässä kisaillaan..eiks näin ole..pelto-pojathan ajaa eri sarjassa,,vai mitä? Huumoria kaivataan..Moi!
....
Jep,muuten oikein,Mutta Niva vie voiton metsästä :wink: ...useimmiten..
Hienointa tässä kuitenkin on ollut Nivan profiilin nostaminen.Niin monesti on muunmerkkiset ajatelleet ettei noilla Nivoilla tosta mennä,mutta Ollaankin menty puhtaammin kuin monet muut.Ja monet ei oo menny ollenkaan.
Puhun ny itsestäni ja ToveriNivasta...Ollaan me nöyryytetty monia :mrgreen:
Saas nähdä pidätteleekö enää mikään ku saan koneen kuntoon :D

Lähetetty: 27.11.2005 16:33
Kirjoittaja laada1600
olisko kellään pikku vinkkejä miten ja millaisilla työkaluilla tämmöinen kanavien pieni siistiminen onnistuisi ja mahdollisesti kuvia?

Lähetetty: 27.11.2005 16:38
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Ostat alumiinille tarkoitettuja kovametalliviiloja ja jo alkaa lastu lentämään. Ihan jokaisesta rautakaupasta niitä ei löyty mutta pienellä kyselyllä kyllä alkaa saamaan. Ne ei mene tukkoon harvemman hammastuksen vuoksi ja soveltyuu näille pehmeille materiaaleille enemmän kuin hyvin.

Lähetetty: 27.11.2005 18:11
Kirjoittaja Xorron
Pöhö-Andrei kirjoitti:... Ne ei mene tukkoon harvemman hammastuksen vuoksi ja soveltyuu näille pehmeille materiaaleille enemmän kuin hyvin.
Kun pitää tippakannun avulla kovametallista jyrsinterää työstössä märkänä, ei alumiini tartu terään kiinni. Öljy käy tähän homman hyvin ja sitä tarvitaan vain sen verran, että terä pysyy koko ajan märkänä.

Lähetetty: 28.11.2005 0:05
Kirjoittaja LENNY
Moralla voi alottaa imusarjan työstön,voi ottaa isoimmat pois..

Re: Porttaaminen ja tehon kasvu?

Lähetetty: 28.11.2005 8:41
Kirjoittaja Nerd-O
LENNY kirjoitti:[Metsässä tarvitaan VOIMAA...
Eikös tuo itä-autosafarilla nähty että Nivassa on voimaa kun ei muista ollut pahemmin vastusta? :wink: