
Korimodifiointia
Korimodifiointia
Tässäpä hienosti modifioitu 2105. Muunnettu 2-oviseksi, ja perää lyhennetty. Aika taidokkaasti kuitenkin tehty verrattuna Suomen "rälläkkää ja sitten teippiä" -virityksiin. Tämmösitä soisi tapahtuvan Suomenkin harraste-Ladoille 

Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
tuollaisessa käytössä voi vielä lyhentämisen antaa jotenkin anteeksi, eri juttu jotain museoaarteita raiskatessa.
Kun takavedossa se perää hakee niitä laajoja linjoja kaarteessa, niin tosiaan parempihan se on ettei ota kiinni, kyllä tuokin lyhennys jättää ainakin 15 senttiä leveämmille ajolinjoille tilaa.
Eräässä (jälleen netistä löydetyllä) videopätkällä jotku hullut pohjanmaalaiset tuhoavat 2105:ttänsä. Ko. autosta on koko peräkontti saanut lähtöpassit jo heti alkujaan, eli auto loppuu takalasin jälkeen. En tiedä liekö tankki sitten takapenkin paikalla tai jotain, mutta hyvin näyttää toimivan vaikka auton takimmaisena osana on likimain takarengas.
Aika näppärä pikku kauppakassi. Keveneekin varmaan kuitenkin ihan kivasti tuo perä, joten bensataloudellista. Ja takapenkkiki pois painoa syömästä ja sitten farmarin pohjatankki vaan alkuperäisen tilalle. Tässä tuningaihetta jollekin ahkeralle.
Eräässä (jälleen netistä löydetyllä) videopätkällä jotku hullut pohjanmaalaiset tuhoavat 2105:ttänsä. Ko. autosta on koko peräkontti saanut lähtöpassit jo heti alkujaan, eli auto loppuu takalasin jälkeen. En tiedä liekö tankki sitten takapenkin paikalla tai jotain, mutta hyvin näyttää toimivan vaikka auton takimmaisena osana on likimain takarengas.
Aika näppärä pikku kauppakassi. Keveneekin varmaan kuitenkin ihan kivasti tuo perä, joten bensataloudellista. Ja takapenkkiki pois painoa syömästä ja sitten farmarin pohjatankki vaan alkuperäisen tilalle. Tässä tuningaihetta jollekin ahkeralle.

Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Lyhennys
Kyllä se nimenomaan tuossa kisakäytössä olisi hienoa saada taka-akselin takapuolella oleva paino pois. Apua tuosta on nimenomaan luistoissa, tuota on helppo näin talvella testailla, kun ajelee normiladalla ja laittaa sitten 50 kiloa roinaa takapaksiin niin johan lähtee villejä sladeja ja käyttäyminen on täysin erilaista.
Kummasti tuolla rallipuolellakin vaan starletit on voittajapelejä, kun eivät omaa takalaatikkoa.
Kummasti tuolla rallipuolellakin vaan starletit on voittajapelejä, kun eivät omaa takalaatikkoa.
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
On juu varmaa aika villi peli. Mut tosiaa ei varmaan taas kadulle saa tommosta tässä pyrokratian maassa kovi helpolla. 

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi 
Omaani en rälläköimään alkaisi... mutta jos joku innostuisi niin siinä idea, jos haluaa välttämättä ladaansa sahailla...
Ja kaksiovisuudessahan olisi klassikkomeininkiä, harmi että ovien pidentäminen on aika epärealistista.

Omaani en rälläköimään alkaisi... mutta jos joku innostuisi niin siinä idea, jos haluaa välttämättä ladaansa sahailla...
Ja kaksiovisuudessahan olisi klassikkomeininkiä, harmi että ovien pidentäminen on aika epärealistista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Toi ois upea!! Sanookos lakipykälät mitään tota vastaan?Misha kirjoitti:Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi![]()
Vetäisi suoran putken kontin etureunasta sisään ja hoitasi haarotukset ja vaimennukset kontissa. Tavaratilan pohja nousisi, mutta jäisi pohjasta kaikki roikkuva moska pois.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Re: Siisti
Innostuin tästä viestiketjusta ja päätin hiukan leikkiä kuvankäsittelyohjelmalla eli otin farmariladasta takaylitystä pois. Etuovia oli pakko pidentää ja akseliväliä lyhentää, että autosta sai tyylikkäämmän näköisen. Olisipa se yhtä helppoa tosielämässä...Jankos kirjoitti:Juu oon tuota katsellut ja ihan siisti on.
Vieläkin paremman saisi kun lyhentäisi farkun niin minimiin kuin mahdollista takapyörien takaa. Ajettavuuden takia ei akseliväliä ainakaan kannata lyhentää.


Viimeksi muokannut Magnum2300, 13.1.2004 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10246
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
hmm
tossa yksi ilta irkissä intoiltiin aihetta, ja väänsin äkkiä pari uutta prototyyppiä Lada-tehtaalle uusiksi malleiksi
autot siis perustuu Lada 2105 koriin:

Lyhyt akselivälinen 2-ovinen avo-auto

törkeä neliovinen avo-auto

normaali akselivälinen 2-ovinen avo-auto

vähintään 7 hengen tila-auto

lyhyt akselivälinen Coupe
kuten protojen kuvat yleensä on ne ihan tarkoituksella tehty vähän karheen näköisiksi

autot siis perustuu Lada 2105 koriin:

Lyhyt akselivälinen 2-ovinen avo-auto

törkeä neliovinen avo-auto

normaali akselivälinen 2-ovinen avo-auto

vähintään 7 hengen tila-auto

lyhyt akselivälinen Coupe
kuten protojen kuvat yleensä on ne ihan tarkoituksella tehty vähän karheen näköisiksi
