Korimodifiointia

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Korimodifiointia

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Tässäpä hienosti modifioitu 2105. Muunnettu 2-oviseksi, ja perää lyhennetty. Aika taidokkaasti kuitenkin tehty verrattuna Suomen "rälläkkää ja sitten teippiä" -virityksiin. Tämmösitä soisi tapahtuvan Suomenkin harraste-Ladoille :)
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Hieno

Viesti Kirjoittaja Martigan »

On se näpsäkän hieno peli, vaikka Jussi mitä tahansa väittäiskin :D
Onkohan tuossa kanssa runkoakin hieman lyhennetty?
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Siisti

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Juu oon tuota katsellut ja ihan siisti on.

Vieläkin paremman saisi kun lyhentäisi farkun niin minimiin kuin mahdollista takapyörien takaa. Ajettavuuden takia ei akseliväliä ainakaan kannata lyhentää.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Mä en kyllä tajua miksi joku haluaa lyhentää autoaan :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tuollaisessa käytössä voi vielä lyhentämisen antaa jotenkin anteeksi, eri juttu jotain museoaarteita raiskatessa.
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

lyhyttä

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Ei ne naiset aina kaikkee ymmärräkään :lol:
Olisko mahdollisesti tuossa tapauksessa parantaa ralliauton ajo-ominaisuuksia? 8)
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Bregade
Viestit: 170
Liittynyt: 1.10.2003 8:09
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bregade »

Kun takavedossa se perää hakee niitä laajoja linjoja kaarteessa, niin tosiaan parempihan se on ettei ota kiinni, kyllä tuokin lyhennys jättää ainakin 15 senttiä leveämmille ajolinjoille tilaa.
Eräässä (jälleen netistä löydetyllä) videopätkällä jotku hullut pohjanmaalaiset tuhoavat 2105:ttänsä. Ko. autosta on koko peräkontti saanut lähtöpassit jo heti alkujaan, eli auto loppuu takalasin jälkeen. En tiedä liekö tankki sitten takapenkin paikalla tai jotain, mutta hyvin näyttää toimivan vaikka auton takimmaisena osana on likimain takarengas.
Aika näppärä pikku kauppakassi. Keveneekin varmaan kuitenkin ihan kivasti tuo perä, joten bensataloudellista. Ja takapenkkiki pois painoa syömästä ja sitten farmarin pohjatankki vaan alkuperäisen tilalle. Tässä tuningaihetta jollekin ahkeralle. :)
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Jankos
Viestit: 964
Liittynyt: 6.10.2003 8:58

Lyhennys

Viesti Kirjoittaja Jankos »

Kyllä se nimenomaan tuossa kisakäytössä olisi hienoa saada taka-akselin takapuolella oleva paino pois. Apua tuosta on nimenomaan luistoissa, tuota on helppo näin talvella testailla, kun ajelee normiladalla ja laittaa sitten 50 kiloa roinaa takapaksiin niin johan lähtee villejä sladeja ja käyttäyminen on täysin erilaista.

Kummasti tuolla rallipuolellakin vaan starletit on voittajapelejä, kun eivät omaa takalaatikkoa.
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

On juu varmaa aika villi peli. Mut tosiaa ei varmaan taas kadulle saa tommosta tässä pyrokratian maassa kovi helpolla. :(
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Misha
Viestit: 1560
Liittynyt: 25.9.2003 16:11
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Misha »

Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi :)

Omaani en rälläköimään alkaisi... mutta jos joku innostuisi niin siinä idea, jos haluaa välttämättä ladaansa sahailla...

Ja kaksiovisuudessahan olisi klassikkomeininkiä, harmi että ovien pidentäminen on aika epärealistista.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Avatar
uZu
Viestit: 192
Liittynyt: 26.9.2003 16:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uZu »

Misha kirjoitti:Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi :)
Toi ois upea!! Sanookos lakipykälät mitään tota vastaan?
Vetäisi suoran putken kontin etureunasta sisään ja hoitasi haarotukset ja vaimennukset kontissa. Tavaratilan pohja nousisi, mutta jäisi pohjasta kaikki roikkuva moska pois.
1500S -91 / 740 -87 / Cooper S -05 / Mondeo -99 / 900 -88 / 156 -99 / RX-8 -04
Magnum2300

Re: Siisti

Viesti Kirjoittaja Magnum2300 »

Jankos kirjoitti:Juu oon tuota katsellut ja ihan siisti on.

Vieläkin paremman saisi kun lyhentäisi farkun niin minimiin kuin mahdollista takapyörien takaa. Ajettavuuden takia ei akseliväliä ainakaan kannata lyhentää.
Innostuin tästä viestiketjusta ja päätin hiukan leikkiä kuvankäsittelyohjelmalla eli otin farmariladasta takaylitystä pois. Etuovia oli pakko pidentää ja akseliväliä lyhentää, että autosta sai tyylikkäämmän näköisen. Olisipa se yhtä helppoa tosielämässä...
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Magnum2300, 13.1.2004 23:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MaTo

JEPU...

Viesti Kirjoittaja MaTo »

Tein aikoinani suunnitelmia omaa ladaani varten ja yx kuva meni aikas läheltä tätä "viestiketjua" eli tämmönen alkuperänen kuva on aikas huono joten kyljen peilaukset eivät näy...

Kuva
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10246
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

hmm

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

tossa yksi ilta irkissä intoiltiin aihetta, ja väänsin äkkiä pari uutta prototyyppiä Lada-tehtaalle uusiksi malleiksi :lol:
autot siis perustuu Lada 2105 koriin:

Kuva
Lyhyt akselivälinen 2-ovinen avo-auto
Kuva
törkeä neliovinen avo-auto
Kuva
normaali akselivälinen 2-ovinen avo-auto
Kuva
vähintään 7 hengen tila-auto
Kuva
lyhyt akselivälinen Coupe

kuten protojen kuvat yleensä on ne ihan tarkoituksella tehty vähän karheen näköisiksi :wink:
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2699
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuollaisen pitkän 2-ovisen avon ja lyhyen 2-ovisen coupen voisikin ottaa.
Saisikohan muutosluvat jos tekisi itse tuollaisen lyhyen coupen?
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin