Sivu 1/2
Korimodifiointia
Lähetetty: 8.1.2004 15:36
Kirjoittaja Bregade
Tässäpä
hienosti modifioitu 2105. Muunnettu 2-oviseksi, ja perää lyhennetty. Aika taidokkaasti kuitenkin tehty verrattuna Suomen "rälläkkää ja sitten teippiä" -virityksiin. Tämmösitä soisi tapahtuvan Suomenkin harraste-Ladoille

Hieno
Lähetetty: 8.1.2004 16:12
Kirjoittaja Martigan
On se näpsäkän hieno peli, vaikka Jussi mitä tahansa väittäiskin
Onkohan tuossa kanssa runkoakin hieman lyhennetty?
Siisti
Lähetetty: 8.1.2004 16:19
Kirjoittaja Jankos
Juu oon tuota katsellut ja ihan siisti on.
Vieläkin paremman saisi kun lyhentäisi farkun niin minimiin kuin mahdollista takapyörien takaa. Ajettavuuden takia ei akseliväliä ainakaan kannata lyhentää.
Lähetetty: 8.1.2004 17:20
Kirjoittaja Nonnis
Mä en kyllä tajua miksi joku haluaa lyhentää autoaan

hmm
Lähetetty: 8.1.2004 19:31
Kirjoittaja Lada-Jussi
tuollaisessa käytössä voi vielä lyhentämisen antaa jotenkin anteeksi, eri juttu jotain museoaarteita raiskatessa.
lyhyttä
Lähetetty: 8.1.2004 19:32
Kirjoittaja Martigan
Ei ne naiset aina kaikkee ymmärräkään
Olisko mahdollisesti tuossa tapauksessa parantaa ralliauton ajo-ominaisuuksia?

Lähetetty: 8.1.2004 19:58
Kirjoittaja Bregade
Kun takavedossa se perää hakee niitä laajoja linjoja kaarteessa, niin tosiaan parempihan se on ettei ota kiinni, kyllä tuokin lyhennys jättää ainakin 15 senttiä leveämmille ajolinjoille tilaa.
Eräässä (jälleen netistä löydetyllä) videopätkällä jotku hullut pohjanmaalaiset tuhoavat 2105:ttänsä. Ko. autosta on koko peräkontti saanut lähtöpassit jo heti alkujaan, eli auto loppuu takalasin jälkeen. En tiedä liekö tankki sitten takapenkin paikalla tai jotain, mutta hyvin näyttää toimivan vaikka auton takimmaisena osana on likimain takarengas.
Aika näppärä pikku kauppakassi. Keveneekin varmaan kuitenkin ihan kivasti tuo perä, joten bensataloudellista. Ja takapenkkiki pois painoa syömästä ja sitten farmarin pohjatankki vaan alkuperäisen tilalle. Tässä tuningaihetta jollekin ahkeralle.

Lyhennys
Lähetetty: 8.1.2004 20:48
Kirjoittaja Jankos
Kyllä se nimenomaan tuossa kisakäytössä olisi hienoa saada taka-akselin takapuolella oleva paino pois. Apua tuosta on nimenomaan luistoissa, tuota on helppo näin talvella testailla, kun ajelee normiladalla ja laittaa sitten 50 kiloa roinaa takapaksiin niin johan lähtee villejä sladeja ja käyttäyminen on täysin erilaista.
Kummasti tuolla rallipuolellakin vaan starletit on voittajapelejä, kun eivät omaa takalaatikkoa.
Lähetetty: 8.1.2004 22:44
Kirjoittaja veli alexei
On juu varmaa aika villi peli. Mut tosiaa ei varmaan taas kadulle saa tommosta tässä pyrokratian maassa kovi helpolla.

Lähetetty: 9.1.2004 2:21
Kirjoittaja Misha
Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi
Omaani en rälläköimään alkaisi... mutta jos joku innostuisi niin siinä idea, jos haluaa välttämättä ladaansa sahailla...
Ja kaksiovisuudessahan olisi klassikkomeininkiä, harmi että ovien pidentäminen on aika epärealistista.
Lähetetty: 9.1.2004 14:28
Kirjoittaja uZu
Misha kirjoitti:Edelleen kiehtoo ajatus siitä että vetäis pakoputket takapuskurin kiinnikkeiden läpi... vaatis takakontin alaosan räikkäämistä irti.. tai ainakin jonkinlaisten reikien tekemistä... ja uuden pohjan valmistamista... plus siellä voi sitten vaikka lämmittää makkarat valmiiksi
Toi ois upea!! Sanookos lakipykälät mitään tota vastaan?
Vetäisi suoran putken kontin etureunasta sisään ja hoitasi haarotukset ja vaimennukset kontissa. Tavaratilan pohja nousisi, mutta jäisi pohjasta kaikki roikkuva moska pois.
Re: Siisti
Lähetetty: 13.1.2004 0:42
Kirjoittaja Magnum2300
Jankos kirjoitti:Juu oon tuota katsellut ja ihan siisti on.
Vieläkin paremman saisi kun lyhentäisi farkun niin minimiin kuin mahdollista takapyörien takaa. Ajettavuuden takia ei akseliväliä ainakaan kannata lyhentää.
Innostuin tästä viestiketjusta ja päätin hiukan leikkiä kuvankäsittelyohjelmalla eli otin farmariladasta takaylitystä pois. Etuovia oli pakko pidentää ja akseliväliä lyhentää, että autosta sai tyylikkäämmän näköisen. Olisipa se yhtä helppoa tosielämässä...

JEPU...
Lähetetty: 13.1.2004 9:46
Kirjoittaja MaTo
Tein aikoinani suunnitelmia omaa ladaani varten ja yx kuva meni aikas läheltä tätä "viestiketjua" eli tämmönen alkuperänen kuva on aikas huono joten kyljen peilaukset eivät näy...

hmm
Lähetetty: 13.1.2004 19:26
Kirjoittaja Lada-Jussi
tossa yksi ilta irkissä intoiltiin aihetta, ja väänsin äkkiä pari uutta prototyyppiä Lada-tehtaalle uusiksi malleiksi
autot siis perustuu Lada 2105 koriin:

Lyhyt akselivälinen 2-ovinen avo-auto

törkeä neliovinen avo-auto

normaali akselivälinen 2-ovinen avo-auto

vähintään 7 hengen tila-auto

lyhyt akselivälinen Coupe
kuten protojen kuvat yleensä on ne ihan tarkoituksella tehty vähän karheen näköisiksi

Lähetetty: 13.1.2004 19:46
Kirjoittaja Jaakkima
Tuollaisen pitkän 2-ovisen avon ja lyhyen 2-ovisen coupen voisikin ottaa.
Saisikohan muutosluvat jos tekisi itse tuollaisen lyhyen coupen?