ladaan "kunnon" alusta
ladaan "kunnon" alusta
mjoo...pitäs saada tohon ladaan jäykempi alusta.
mitä jousia suosittelette? madallusta en kaipaa, vain jäykkyyttä.
entäpä iskarit. minkä auton iskarit käy? vai saako ladaan "omia" kaasuiskareita?
mitäs alustoja näissä ralliladoissa on?
--------
sitten jarruista.
takaa löytyykin jo levyt, mutta mistä eteen tehokkaammat levyt?
käykö jonkun fiatin jarrut? pikku modifiointoia tottakai joutuu tekeen, mutta miten pääsis helpoimmalla?
mitä jousia suosittelette? madallusta en kaipaa, vain jäykkyyttä.
entäpä iskarit. minkä auton iskarit käy? vai saako ladaan "omia" kaasuiskareita?
mitäs alustoja näissä ralliladoissa on?
--------
sitten jarruista.
takaa löytyykin jo levyt, mutta mistä eteen tehokkaammat levyt?
käykö jonkun fiatin jarrut? pikku modifiointoia tottakai joutuu tekeen, mutta miten pääsis helpoimmalla?
Iskareita löytyy ainakin konilta
eteen: 80-2224
taakse: 80-1964
Nämä siis special sarjaa, sportteja ei ilmeisesti ole takavetoisiin
mutta ainakin hiluxin keula on aika jämäkkä special sarjallakin kun säätö on kireellä. Joten luulisi että ladakin paranee paljon noilla.
eteen: 80-2224
taakse: 80-1964
Nämä siis special sarjaa, sportteja ei ilmeisesti ole takavetoisiin
mutta ainakin hiluxin keula on aika jämäkkä special sarjallakin kun säätö on kireellä. Joten luulisi että ladakin paranee paljon noilla.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Re: ladaan "kunnon" alusta
OT: Mistä autosta noi takajarrut on?TClada kirjoitti:mjoo...pitäs saada tohon ladaan jäykempi alusta.
mitä jousia suosittelette? madallusta en kaipaa, vain jäykkyyttä.
entäpä iskarit. minkä auton iskarit käy? vai saako ladaan "omia" kaasuiskareita?
mitäs alustoja näissä ralliladoissa on?
--------
sitten jarruista.
takaa löytyykin jo levyt, mutta mistä eteen tehokkaammat levyt?
käykö jonkun fiatin jarrut? pikku modifiointoia tottakai joutuu tekeen, mutta miten pääsis helpoimmalla?
Tietääkö joku noitten Konien hintaluokkaa?
Cadillac Deville Concours -95
Lada 2105 -94
Lada 2105 -94
Itse laitoin KYB:n iskarit. Sanovat että ovat samaa tasoa kyllä Konin kanssa, mutta taas brändi ratkaisee.
KYB:llä on ainakin itsesäätyvät kaasuiskarit Gas-A-Justit, jotka kuitenkaan eivät kuulemma kestä talvipakkasia, eli lysähtävät pohjaan ja jäävät pohjaan.. Mutta säätymättömät matalapaineisemmat Excel-G:t (Itse laitoin nuo 34-sarjalaiset) toimivat ympärivuoden ja kyllä eron huomaa vakioiskareihin ihan selvän eron ajossa. Vielä pitäis joskus kans nuo jouset vaihtaa jäykemmiksi ja tuo kallistuksenvakain taakse olis kans kiva.
KYB:llä on ainakin itsesäätyvät kaasuiskarit Gas-A-Justit, jotka kuitenkaan eivät kuulemma kestä talvipakkasia, eli lysähtävät pohjaan ja jäävät pohjaan.. Mutta säätymättömät matalapaineisemmat Excel-G:t (Itse laitoin nuo 34-sarjalaiset) toimivat ympärivuoden ja kyllä eron huomaa vakioiskareihin ihan selvän eron ajossa. Vielä pitäis joskus kans nuo jouset vaihtaa jäykemmiksi ja tuo kallistuksenvakain taakse olis kans kiva.
Matti / Ladidos Tampere
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
BMW E28 520i '83 > 21043 '91 > 21073-40 '95 + Chrysler Stratus '96 + Dodge Caravan '89 + 2108 '95 + ex-VW Golf '94 + ex-Ford Ka '09 + Saab 9-5 Aero '00
Iskarit
Ralliautoissa käytetään yleisesti myös Bilsteinin iskareita, niitä myy esim. http://www.lautamakimotorsport.fi
Mutta samaan hintaan saa briteistä tilattua avo:n säädettävät iskarit http://www.msport.co.uk/acatalog/Lada_a ... _rear.html voi jopa tulla halvemmaksi ja nimenomaan on säädettävät, tuolta löytyy nivaankin.
Jos oikeasti haluaa jäykemmät iskarit niin ne on nimenomaan tollasia kisaiskareita, vakiot on aina löysiä. Taakse en laittaisi ikinä kallistuksenvakaajaa(paitsi radalle), parannusta kaipaa etupää. Takavakaaja hukkaa lopullisesti sen pidon takapäästä varsinkin soralla.
Mutta samaan hintaan saa briteistä tilattua avo:n säädettävät iskarit http://www.msport.co.uk/acatalog/Lada_a ... _rear.html voi jopa tulla halvemmaksi ja nimenomaan on säädettävät, tuolta löytyy nivaankin.
Jos oikeasti haluaa jäykemmät iskarit niin ne on nimenomaan tollasia kisaiskareita, vakiot on aina löysiä. Taakse en laittaisi ikinä kallistuksenvakaajaa(paitsi radalle), parannusta kaipaa etupää. Takavakaaja hukkaa lopullisesti sen pidon takapäästä varsinkin soralla.
Tietääkö joku, että mistä kannattaisi kysellä 110-farkkuun kaasuiskareita?
Omat on vähän löysän tuntuiset ajossa, varsinkin jos kuljettaa takapäässä tavaraa ja onhan minulla tarkoitus vetää kesällä jonkun verran tuota 1000 kg painoista asuntovaunuakin.
Omat on vähän löysän tuntuiset ajossa, varsinkin jos kuljettaa takapäässä tavaraa ja onhan minulla tarkoitus vetää kesällä jonkun verran tuota 1000 kg painoista asuntovaunuakin.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

Motonetissa näkyy olevan:Ladaperhe kirjoitti:Tietääkö joku, että mistä kannattaisi kysellä 110-farkkuun kaasuiskareita?
Omat on vähän löysän tuntuiset ajossa, varsinkin jos kuljettaa takapäässä tavaraa ja onhan minulla tarkoitus vetää kesällä jonkun verran tuota 1000 kg painoista asuntovaunuakin.
KAASUISKARI LADA 110
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl
110/112 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4172 52.81 ???
110/112 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4173 62.90 ???
Reippaina käymme rekkain alle 

Jaahas, itse en nähnyt, mahtaakohan noi käydä myös farmariin eli malliin 111? Ei mitään mainintaa muista kuin porrasperäisestä ja hatchbackistä. Pitää käydä kysymässä Motonetistä kun ohi menee. Aika tyyristä jos ostaa eteen ja taakse, menisi siihenkin 231.42€ eli melkein puolitoistatonnia vanhaa rahaa. Jos vaikka kerkisi huomenna kysäisemään kun menen Vantaan Motonetin ohi.
Nonnis kirjoitti: Motonetissa näkyy olevan:
KAASUISKARI LADA 110
Vaihdettava pareittain. Hinta / 1 kpl
110/112 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4172 52.81 ???
110/112 Taakse. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85-4173 62.90 ???
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

Re: ladaan "kunnon" alusta
ladassa fiat 132 lukollinen/levyjarrullinen akseliJome kirjoitti:OT: Mistä autosta noi takajarrut on?TClada kirjoitti:mjoo...pitäs saada tohon ladaan jäykempi alusta.
mitä jousia suosittelette? madallusta en kaipaa, vain jäykkyyttä.
entäpä iskarit. minkä auton iskarit käy? vai saako ladaan "omia" kaasuiskareita?
mitäs alustoja näissä ralliladoissa on?
--------
sitten jarruista.
takaa löytyykin jo levyt, mutta mistä eteen tehokkaammat levyt?
käykö jonkun fiatin jarrut? pikku modifiointoia tottakai joutuu tekeen, mutta miten pääsis helpoimmalla?
Tietääkö joku noitten Konien hintaluokkaa?
Tässä elokuisia juttuja fiatfoorumilta, jousikokeilut vielä hiukan kesken eikä näitäkään ole ollut varaa ostaa
Kisa Bilsteinit Ladaan
"Häiritsin Juvosta
http://www.saunalahti.fi/jarmo13/jrt/
Sähköpostivastaus:
"Koko kierros iskareita jäisi maksamaan 433 euroa+ rahti. Etuiskarit maksaa 195 euroa pari ja takaiskarit 238 euroa pari. Iskarit on puhtaat kisamallit, koska muita ei ladaan bilsteinin valikoimista enää löydy.
Hinnat pitäisi olla edulliset ja tuotteet ovat alansa huippua.
T. Jarmo Juvonen "
http://www.lautamakimotorsport.fi
Lautamäki antoi hinnoiksi seuraavaa
Ladaan
Etuiskari 110 euroa kpl eli 220 euroa pari.
Takaiskari 112 euroa kpl eli 224 euroa pari.
Yhteensä siis 444 euroa, eli hiukan meni Juvosen puolelle kun rahdit joutuu luultavasti maksamaan Lautamäellekin, jos oikein kieroksi rupee ja joku vois hakee paikan päältä niin Juvoselta etuiskarit ja Lautamäeltä takaiskarit Tosin toi Lautamäki on todennäköisesti vaan tasannut noi hinnat!"
Alkuperäiset jutut
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... isaiskarit

Kisa Bilsteinit Ladaan
"Häiritsin Juvosta
http://www.saunalahti.fi/jarmo13/jrt/
Sähköpostivastaus:
"Koko kierros iskareita jäisi maksamaan 433 euroa+ rahti. Etuiskarit maksaa 195 euroa pari ja takaiskarit 238 euroa pari. Iskarit on puhtaat kisamallit, koska muita ei ladaan bilsteinin valikoimista enää löydy.
Hinnat pitäisi olla edulliset ja tuotteet ovat alansa huippua.
T. Jarmo Juvonen "
http://www.lautamakimotorsport.fi
Lautamäki antoi hinnoiksi seuraavaa
Ladaan
Etuiskari 110 euroa kpl eli 220 euroa pari.
Takaiskari 112 euroa kpl eli 224 euroa pari.
Yhteensä siis 444 euroa, eli hiukan meni Juvosen puolelle kun rahdit joutuu luultavasti maksamaan Lautamäellekin, jos oikein kieroksi rupee ja joku vois hakee paikan päältä niin Juvoselta etuiskarit ja Lautamäeltä takaiskarit Tosin toi Lautamäki on todennäköisesti vaan tasannut noi hinnat!"
Alkuperäiset jutut
http://fiatforum.ath.cx/viewtopic.php?t ... isaiskarit
124/2101 practical beauty
Kallistuksenvakaaja on Fiat Argentasta vuosimallia 84-85. Suomessa tuon vuosimallin autoja on luokkaa 5 kpl. Vanhemman korimallin (81-83) Argentoja on enemmän ja osa niistä on ensirekisteröity 84-85. Joten jos jollaikulla on esim. 85-mallinen Argenta, niin siinä ei välttämättä ole kallistuksenvakaajaa takana. Tuolla Unkarissa noita Argentoja näyttää olevan yleisemmin saatavilla.Misha kirjoitti:Unkarin Ladakerhon sivuilla oli juttua kallistuksenvakaimesta taka-akselille. Revitty Fiat regatasta... toimii kuulemma loistavasti.
No ei sitä mitään Motonettiin kerennyt, pitää selvittää ensi viikolla. Lisäystä vaan, että eihän noi iskarit pelkästään riitä, pitää saada myös jäykemmät jouset.
Mistä sellaisia kannattaa 110:aan tiedustella? Pitää soitella mm. tuonne Sanupille Mad-jousista, ne olisivat ainakin hyvät.
Kun auto on kuormattu niin siinä esiintyy jonkun verran rauhattomuutta käytöksessä, jousilla/iskareilla asian saanee korjattua.
Mistä sellaisia kannattaa 110:aan tiedustella? Pitää soitella mm. tuonne Sanupille Mad-jousista, ne olisivat ainakin hyvät.
Kun auto on kuormattu niin siinä esiintyy jonkun verran rauhattomuutta käytöksessä, jousilla/iskareilla asian saanee korjattua.
Ladaperhe kirjoitti:Jos vaikka kerkisi huomenna kysäisemään kun menen Vantaan Motonetin ohi.
Teemu
karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

karhu nukkuu vaan talviunta....kyllä se herää vielä, onneksi.

Argenta/Regata -whatever.EK kirjoitti:Kallistuksenvakaaja on Fiat Argentasta vuosimallia 84-85. Suomessa tuon vuosimallin autoja on luokkaa 5 kpl. Vanhemman korimallin (81-83) Argentoja on enemmän ja osa niistä on ensirekisteröity 84-85. Joten jos jollaikulla on esim. 85-mallinen Argenta, niin siinä ei välttämättä ole kallistuksenvakaajaa takana. Tuolla Unkarissa noita Argentoja näyttää olevan yleisemmin saatavilla.Misha kirjoitti:Unkarin Ladakerhon sivuilla oli juttua kallistuksenvakaimesta taka-akselille. Revitty Fiat regatasta... toimii kuulemma loistavasti.
Olisikohan mahdotonta valmistaa/valmistuttaa tuommoinen itse? Harjaterästä oikeaan muotoonsa, pulttaa tukivarsiin.. .mahtaako kestää?
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!