Suolaa?
Suolaa?
Mitä mieltä Lada-väki on teiden suolauksesta? Ruostuttaa vain autot vai tärkeä turvallisuustekijä?
Perusteluja kehiin ja lisäksi vähän vinkkiä missä, mimmosella kalustolla ja kuinka paljon ajaa.
Perusteluja kehiin ja lisäksi vähän vinkkiä missä, mimmosella kalustolla ja kuinka paljon ajaa.
Reippaina käymme rekkain alle 

Kevyt kalustohan ei suolaa tartte, raskastavarten sitä joudutaan varsinkin risteys alueille kylvämään. Tosin vähentämään sitä pystyis paljon kun kylvettäis vähemmän kerrallansa ja hieman useammin niin ei kura lentäisi kitka pysyisi samana ja suolaa menisi vähemmän.
Vastasin siis ilmankin pitää pärjätä, koska ei aina voi luottaa siihen että tiet on suolattu pitää osata ajaa myös liukkaalla, eli tarpeen vaatiessa hieman alentaa nopeutta.
Vastasin siis ilmankin pitää pärjätä, koska ei aina voi luottaa siihen että tiet on suolattu pitää osata ajaa myös liukkaalla, eli tarpeen vaatiessa hieman alentaa nopeutta.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
Suolaus on perseestä, mutta silti välttämätöntä - raskaan liikenteen takia. Sitä voisi vähentää kuitenkin huomattavasti, ja rajata niihin paikkoihin, joissa sitä oikeasti tarvitaan.
Nykymeiningillä suolaa levitetään vielä suurinpiirtein heinäkuussakin. Varastot tyhjiksi.
Jos yksityisautoilija ei pärjää liikenteessä ilman suolausta, niin silloin saa hakea syytä penkin ja ratin välistä. Toivottavasti ymmärtää siirtyä julkisiin kulkuneuvoihin.
Pitäistä vaan tällaista pakkasta, ei tarvisi suolaa kattella.
Ja vaikka tiet on lumessa, niin eipä ole edes liukasta. Kova pakkanen vetää tiet nihkeiksi.
Nykymeiningillä suolaa levitetään vielä suurinpiirtein heinäkuussakin. Varastot tyhjiksi.
Jos yksityisautoilija ei pärjää liikenteessä ilman suolausta, niin silloin saa hakea syytä penkin ja ratin välistä. Toivottavasti ymmärtää siirtyä julkisiin kulkuneuvoihin.
Pitäistä vaan tällaista pakkasta, ei tarvisi suolaa kattella.

Alfa Romeot: 159 3.2 V6 Q4, 75 2.0 (ex. 156 3.2 GTA, GT JTS, GTV V6, 156 Super SW, 156 V6, 75 2.0)
Kyllä asia näin onVanja-eno kirjoitti:Tärkein turvallisuustekijä talviautoilussa on penkin ja ratin välissä.

Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...
* Latakerho Sons of Kymi
* Latakerho Sons of Kymi
Ruostuttaa toki, mutta toisaalta yksityisajo on hupiajoa
ja sen voi jättää väliin jos autonsa puolesta pelkää. Kun taas työkseen ajaa, on tosi stressaavaa jos joutuu koko päivän päästeleen liukkaalla tiellä vaikka sitten ajais hiljempaakin. Koko ajan saa olla skarppina. No, ammatinvalintakysymys tietty.
Luontoonhan ei tota suolaa olis hyvä kylvää, mutta pakkohan se on niin kauan kuin rahti kulkee maanteitä pitkin. Tai jos ei pakko niin suotavaa.
Eli henkilöautoilijana voisin vastata että ilman pitää pärjätä, mutta ammattini puolesta toivon, että ainakin nykyinen taso säilyisi. Toki ymmärrän, että on jotain tieosuuksia, mitä ei kannata niin kauheesti ylläpitää jos siitä yksi ainut kuorma-auto päivässä ajaa johki kyläkauppaan.
Hiekkaa kyllä saisi kylvää reippaamminkin. Miksei vaikka suolaustakin joissain kohin korvata sillä.

Luontoonhan ei tota suolaa olis hyvä kylvää, mutta pakkohan se on niin kauan kuin rahti kulkee maanteitä pitkin. Tai jos ei pakko niin suotavaa.
Eli henkilöautoilijana voisin vastata että ilman pitää pärjätä, mutta ammattini puolesta toivon, että ainakin nykyinen taso säilyisi. Toki ymmärrän, että on jotain tieosuuksia, mitä ei kannata niin kauheesti ylläpitää jos siitä yksi ainut kuorma-auto päivässä ajaa johki kyläkauppaan.
Hiekkaa kyllä saisi kylvää reippaamminkin. Miksei vaikka suolaustakin joissain kohin korvata sillä.
Reippaina käymme rekkain alle 

Vähentää sais tuota suolausta. Risteykset ihan ok jos suolataan mutta ei noita suoria tieosuuksia suolata tarviis... Vaikka tosin tuokin kun täälläkin nuo liikenne ympyrät suolataan ja se jää siitä sulaa mutta kun suolan vaikutus loppuu niin onkin sitten todella liukkaat nuo ympyrät. Mutta mun puolesta kyllä sais lopettaa tuon teiden suolauksen. Ennemmin risteyksiinkin vaikka lämmitetty hiekka. Varmasti saa paremman vaikutuksen kun suolalla.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05