Miksi ajan ladalla?
Re: Miksi ajan ladalla?
Kerro nyt kerran itsekin, miksi ET aja Ladalla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Miksi ajan ladalla?
No ei Lada kyllä mikään finassimiesten auto olekaan. Parempi vaan kun ajelet Toyotalla edelleenkin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
Re: Miksi ajan ladalla?
Tässä linkki jo "wanhaan" edelleen paikkansa pitävään asiaan.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=samara
Samara edelleen liikenteessä. Tällä hetkellä mittarissa noin 135 tkm. Omistettu ko. vekotin viisi vuotta ja meno jatkuu.
Numerot puhukoon puolestaan.
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... lit=samara
Samara edelleen liikenteessä. Tällä hetkellä mittarissa noin 135 tkm. Omistettu ko. vekotin viisi vuotta ja meno jatkuu.
Numerot puhukoon puolestaan.
- lada-juntti
- Viestit: 482
- Liittynyt: 23.5.2006 8:42
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: Miksi ajan ladalla?
Miksi ajan Ladalla? Katoppa tuota mun kuvaa, voisitko kuvitella tuon näköisen äijän mersun tai audin tai bemarin rattiin?
Jotenkin Lada tuntuu luonnolliselta valinnalta meikäläiselle.
Jotenkin Lada tuntuu luonnolliselta valinnalta meikäläiselle.
tulipa kokeiltua Ladaa... no comments
Re: Miksi ajan ladalla?
Iloista Isänpäivää toivottelen.
Syitä on paljon ja jokaisella on omansa Ladalla ajeluun tai sitten jollain muulla merkillä. Taitaa olla, että toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä. Paljon on niitä jotka tykäävät Isästä
Syitä on paljon ja jokaisella on omansa Ladalla ajeluun tai sitten jollain muulla merkillä. Taitaa olla, että toinen tykkää tyttärestä ja toinen tyttären äidistä. Paljon on niitä jotka tykäävät Isästä
Meijän Ukki tietää vanhasta Ladasta melkein kaiken, kun sen velipoika on nähnyt jälet
Re: Miksi ajan ladalla?
Siinä ne syyt!Nonnis kirjoitti:Varma peli ja halpoja kilometrejä.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Lada Scandinavia
- Viestit: 1654
- Liittynyt: 12.7.2005 18:17
- Paikkakunta: Turun tienoo
Re: Miksi ajan ladalla?
JÄRKEÄ!
No Ladalla ajaminen se nimenomaan on.
Minulla kylläkin Lada harrastusautona.
Lada tehty ihmisille jotka eivät halua laittaa suuria summia liikkumavälineeseen.
Ladan valtit on, että se on rakennettu sellaisessa maassa, missä talvisin on pakkasta ja kunnolla, sekä tiet ovat toisinaan mitä ovat.
Idäm ihme, et ole vakuuttunut Ladan kokonaistaloudellisuuteen,
onko sinulla edes sen vertaa henkilökohtaista kokemusta, että näin voit sanoa.?
Minulla työautona VW Transportteri TDI, 2004 mallinen ja ajettu 41tkm. Nyt lämmityslaitteen moottori meni rikki.(hyytyi)
Aikaisemmin oli keskuslukituksessa vikaa.
Ei hyvältä näytä ja pitäisi olla laadukas auto.
No Ladalla ajaminen se nimenomaan on.
Minulla kylläkin Lada harrastusautona.
Lada tehty ihmisille jotka eivät halua laittaa suuria summia liikkumavälineeseen.
Ladan valtit on, että se on rakennettu sellaisessa maassa, missä talvisin on pakkasta ja kunnolla, sekä tiet ovat toisinaan mitä ovat.
Idäm ihme, et ole vakuuttunut Ladan kokonaistaloudellisuuteen,
onko sinulla edes sen vertaa henkilökohtaista kokemusta, että näin voit sanoa.?
Minulla työautona VW Transportteri TDI, 2004 mallinen ja ajettu 41tkm. Nyt lämmityslaitteen moottori meni rikki.(hyytyi)
Aikaisemmin oli keskuslukituksessa vikaa.
Ei hyvältä näytä ja pitäisi olla laadukas auto.
Re: Miksi ajan ladalla?
Ei se ainakaan varma peli ole , aina saa pelätä että pyörähtääkö startti vai kuuluuko "naks" ja ajoominaisuudet ovat 60 luvulta "puhun takavetoisista" ja eikä sitä tehoa ole ainakkaan jos 2 tai 3 on kyydissä 4 on jo liikaa ... nitinää ja natinaa kolinaa lasit huurussa kuin höyrysaunassa , eikä sopivaa lämpötilaa saa kirveelläkään ....no ei ne uudetkaan taida mitään loistavia olla .
Re: Miksi ajan ladalla?
Ei munkaan Ladat mitään huippuyksilöitä ole olleet, mutta ikinä ei oo matkanteko stopannut muuta kun bensan loppumiseen tai renkaanmenoon. Tai kerran loppui kytkin, mutta sekin juuri ja juuri riitti korjaamon nosturille asti. Jos startti sanoo naks niin ehkä kannattas vaihtaa solenoidi eikä vain ihmetellä?
Kyllä mä olen uskaltanut turvallisin mielin kulkea takavetoladalla 52 km työmatkaa aamuyöllä, kesällä ja talvella.
Kyllä mä olen uskaltanut turvallisin mielin kulkea takavetoladalla 52 km työmatkaa aamuyöllä, kesällä ja talvella.
Reippaina käymme rekkain alle
Re: Miksi ajan ladalla?
Ajan Ladalla siksi että olen hullu vailla mitään järjen hiventä.
Takavetoisen Ladan omistaminen ja sillä ajaminen on masokismia parhaimmillaan.
Takavetoisen Ladan omistaminen ja sillä ajaminen on masokismia parhaimmillaan.
Viimeksi muokannut Jokari, 11.11.2007 20:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Miksi ajan ladalla?
Jaa että miksi??
*Iso maavara
*traktorimainen ajoasento
*huumaava tuoksu sisätiloissa
*mahdollisimman vähän liikkuvia osia
*halpa
*varmatoiminen
*ei kiinnosta varkaita
*lämpöä riittää
*Iso maavara
*traktorimainen ajoasento
*huumaava tuoksu sisätiloissa
*mahdollisimman vähän liikkuvia osia
*halpa
*varmatoiminen
*ei kiinnosta varkaita
*lämpöä riittää
Re: Miksi ajan ladalla?
Ajan Ladalla(kin), koska siinä on haastetta. Haastetta tehdä siitä sellainen, että voi murtaa harhakäsityksiä siitä, että se on bensarosvo, karmiva ajettava, tehoton ja muutenkin ihan hirveä. "..Ennen hyvä, tänään latteaa, eilisestä kunnon kiksit saa, entistä on nasta ehommaksi ehostaa.."
Tuntui hyvältä, kun eräs kaveri sanoi, että "parempi tää on ajaa kun E30 Bemari. Ehkä bemussa oli jotain vikaa..
Toinen asia on se, että positiivinen huomioarvo on paljon isompi, kun jossain thyyning-lasikuitupulkassa, johon on hakattu 10kE rahaa kiinni!
Lisäksi yksi iso järkisyy on se, että osien hankinta on helppoa ja edullista ja käytännössä kaiken remontin voi tehdä itse.
Luotettavuus on myös iso osatekijä; ROOpessa ei ole ollut mitään virallista vikaa pariin vuoteen, paitsi startti, (johon lääkkeenä oli 3 päivää veivi ennen startin vaihtoa. ) on tehty vain ennaltaehkäisevää huoltoa kuten ristikot, etujarrut ja kytkimen työsylinteri. (Kaikissa pientä sanomista muttei haitannut ajoa.)
Nyt kyllä alkaa tulemaan jotain pikkujuttuja, kuten kytkimen pääsylinteri ja vesiventtiilin sekä etupyörän laakerin jouduinkin jo vaihtamaan.
Ja lopuksi: Lada on melko huoleton peli, maavaraa riittää, ei tarvi varoa pieniä töyssyjä tai kolhuja, kun aihiokaan ei ole ollut suorapeltinen edes tehtaalla.
Tuntui hyvältä, kun eräs kaveri sanoi, että "parempi tää on ajaa kun E30 Bemari. Ehkä bemussa oli jotain vikaa..
Toinen asia on se, että positiivinen huomioarvo on paljon isompi, kun jossain thyyning-lasikuitupulkassa, johon on hakattu 10kE rahaa kiinni!
Lisäksi yksi iso järkisyy on se, että osien hankinta on helppoa ja edullista ja käytännössä kaiken remontin voi tehdä itse.
Luotettavuus on myös iso osatekijä; ROOpessa ei ole ollut mitään virallista vikaa pariin vuoteen, paitsi startti, (johon lääkkeenä oli 3 päivää veivi ennen startin vaihtoa. ) on tehty vain ennaltaehkäisevää huoltoa kuten ristikot, etujarrut ja kytkimen työsylinteri. (Kaikissa pientä sanomista muttei haitannut ajoa.)
Nyt kyllä alkaa tulemaan jotain pikkujuttuja, kuten kytkimen pääsylinteri ja vesiventtiilin sekä etupyörän laakerin jouduinkin jo vaihtamaan.
Ja lopuksi: Lada on melko huoleton peli, maavaraa riittää, ei tarvi varoa pieniä töyssyjä tai kolhuja, kun aihiokaan ei ole ollut suorapeltinen edes tehtaalla.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Re: Miksi ajan ladalla?
Aikakone. Lada 1200L on aikakone, jonka avulla voin aina halutessani palata takaisin 1970-luvun tunnelmiin, enkä nyt tarkoita poliittista 70-lukua vaan sitä 70-lukua, jolloin kuunneltiin Finnhitsejä ja Kasevaa ym. ja katsottiin telkkarista Cannonia, Rekkakuskeja, Koivuharjua, Rintamäkeläisiä ja sen semmoista. Ja jolloin olin vielä aika nuori ja tiesin maailman pahuudesta kovin vähän.Idän Ihme 1 kirjoitti:Lyhyesti: Miksi ajan ladalla? Mikä siinä kiehtoo, että sellasella pitää/tykkää ajaa?
Tietysti myös Ladan -siis nappiksen- pelkistetty muotoilu ja kaikenlainen muukin yksinkertaisuus viehättää. Todellinen perusauto, jossa on vain välttämättömin tekniikka eikä mitään kalliita ja helposti vikaantuvia lisävarusteita, jotka tosin ovat toimiessaan mukavia mutta vikaannuttuaan aiheuttavat ylimääräistä vaivaa ja kustannuksia.
t. Mikko
Viimeksi muokannut Mikojan, 25.11.2007 22:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.