Ihmettelyä...

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Castrol

Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Castrol »

Olen tuossa katellut useamman foorumin myyntiilmoituksia ja ihmetykseni vaan kasvaa kun enempi seuraan.Mikä kumma siinä on kun myydään jotain romukasaa pois ja hinnoitellaan miten hinnoitellaan niin sitten kun ei mene kaupaksi niin pistetään paaliin tai poltellaan roviolla.
Ehkä olen kuitenkin sen verran vanhanajan matematiikan uhri että en vaan tajua.

Esim:hintapyynti osasta x on 20€ ja joku tarjoaa 15 euroa ja hakee vielä hyvällä säkällä jostain hevonkuusesta vieden sen rojun pois ilmaa pilaamasta niin ei voi myydä sillä kun 20€ on saatava ja sitten poltellaan niitä ajankuluksi saamatta niistä mitään muuta kun lisää nuohottavaa ja siivottavaa.

Anteeksi mutta en vaan voi ymmärtää.

Eriasia on sitten kokonaiset isot romukokonaisuudet joista voi saada kilohinnan kun myy romuäijälle.

Mikä helkutti ihmisestä tekee niin kitsaan paskiaisen että se ei osaa ottaa sitä rahaa minkä saa, sen sijaan että ei saa mitään? Tai joutuu mahdollisesti itse kuluttamaan aikaa/rahaa sen asian hoitamiseen.

Epätietoinen romujentyhjääjä kun kaikki on mennyt kun on vaan myynyt pois ja halvalla päässyt itse.
ladamaster
Viestit: 1384
Liittynyt: 23.9.2003 20:41
Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja ladamaster »

Muutama vastaus ehdotus:

- Jotkut vaan on tuollaisia
- On vaan päättänyt odottaa
- Ei ole kiire
- Aurinko paistaa ikävästi silmään
- Ei vaan huvita ostajan pärstä
- Ei jaksa tinkiä
- Lada on vaan niin hyvä!
- ....jne
Avatar
Mara
Viestit: 1403
Liittynyt: 11.5.2006 17:44
Paikkakunta: Kymenlaakso™
Viesti:

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Mara »

Ja tietenkin perisuomalainen kateus vaikuttaa myös tuohon;
Jos minä en siitä hyödy, ei kyllä kukaan muukaan! Pätee etenkin 20 vuotta metsässä seisseisiin raatoihin..
2102 16V ex.
2103 -75
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Näinhän se on jos joku saa jotain hyvää niin se on itseltä pois.
Kimmo86
Viestit: 1429
Liittynyt: 12.10.2005 19:06

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Kimmo86 »

No yhtälailla täytyy ihmetellä että onko jonkun kipeästi kaivatun rojun osto sitten tosiaan vitosesta kiinni? Monilla tuntuu olevan tapana että puoli-ilmaisesta tavarastakin pitäs vielä saada alennusta. Miksi? Ihan periaatteen vuoksiko? Minusta se on epäkohteliasta. Eihän sitä Prisman kassallakaan ruveta jostain perunasäkistä änkyttämään sitä viimeistä hintaa ja tuumata että "ostan sitten muualta jos ei saa halvemmalla". Eri asia on sitten jotkut selkeästi kalliit, tai muuten vaan ylihinnoitellut osat.

Että joku tolkku ostajallakin. Muuten jos tinkimisestä kovasti tykkää niin kannattaa käydä Marokossa paikallisten torimyyjien kanssa kauppaa hieromassa :lol: Siellä nimittäin ostajan velvollisuus on tinkiä ja myyjä kuulemma suuttuu, jos ei tingata :lol:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kimmo86 kirjoitti:No yhtälailla täytyy ihmetellä että onko jonkun kipeästi kaivatun rojun osto sitten tosiaan vitosesta kiinni? Monilla tuntuu olevan tapana että puoli-ilmaisesta tavarastakin pitäs vielä saada alennusta. Miksi? Ihan periaatteen vuoksiko? Minusta se on epäkohteliasta. Eihän sitä Prisman kassallakaan ruveta jostain perunasäkistä änkyttämään sitä viimeistä hintaa ja tuumata että "ostan sitten muualta jos ei saa halvemmalla". Eri asia on sitten jotkut selkeästi kalliit, tai muuten vaan ylihinnoitellut osat.
Veit sanat suustani. Ladaharrastajien perinteisiinhän kuuluu että kaikki pitäisi saada sikahalvalla tai mielellään ilmaiseksi kotiintoimituksella.
Toisaalta taas näitä romunrakastajia näkee liiankin kanssa.

Itse en ainakaan ole niin persaukinen että tarvitsisi ruveta tinkaamaan jostain kympin osasta. Köyhillä ei pitäisi olla varaa ajaa Ladalla.
Taas vastaavasti olen myynyt Ladan osia halvalla tai antanut pois ilmaiseksi, koska joutavanpäiväiselle romulle ei voi juuri arvoa laskea. Hyvä että joku vie pois.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja samarai »

Jokari kirjoitti:
Ladaharrastajien perinteisiinhän kuuluu että kaikki pitäisi saada sikahalvalla tai mielellään ilmaiseksi kotiintoimituksella.
Ja nimenomaan varsinkin silloin, jos kyseessä on sellainen osa, jota ei saa kuin kovalla rahalla Delta-Autosta. :lol:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja audiq »

Jokari kirjoitti:Ladaharrastajien perinteisiinhän kuuluu että kaikki pitäisi saada sikahalvalla tai mielellään ilmaiseksi kotiintoimituksella.
Tinkaaminen kuuluu kaupankäyntiin, mutta tietysti liika on liikaa.

Mä hain pakettiautollisen Lada-tavaraa ilmatteeksi. Oli täällä tarjolla monta viikkoa, muttei kenellekään kelvanneet. Kuvia vissiin kyseltiin, mutta kun ei ollut ilmaista kuljetusta... :lol:

Vitsi että oli hyvää tavaraa, 20-100tkm ajetuista purkuautoista. Ja jotain uuttakin osaa oli mukana.
Tuli Hiace kattoon asti täyteen ja vielä olisi ollut pari autollista lisää hakemista, mutta ne meni vissiin kaatikselle.
Mä valkkasin vaan kermat päältä, mutta paljon sinne jäi hyvää tavaraa.
Sen takia en ole uskonutkaan, että täällä kukaan mistään mitään maksaisi, eikä kyllä ole maksanutkaan, että sikäli ei yllätyksiä. :lol:
Avatar
Qulle
Viestit: 780
Liittynyt: 15.3.2006 11:18
Paikkakunta: Salo

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Qulle »

Minä olen taas iloisesti yllättyny, miten hyvin olen saanut osia kaupattua.
Tuolla myyntipalstallahan on tuo ilmo aika kauan jo keikkunut ja kohtalaisen hyvin on kauppa käynyt.
Tiedä sitten vaikuttaako se asiaan, että olen moneen kertaan toitottanut ettei matkahuoltoon/postiin toimittaminen ole mikään ongelma.
Ilmeisesti hinnatkin ovat olleet jossain kohtuuden nimissä... yleensä joudun soittajille sanomaan, että tarjoa jotain tai palaan asiaan, kun saadaan hinta mietittyä.
Kuitenkin porukkalaite kyseessä eikä etukäteen olla osia mitenkään hinnoiteltu, niin ei voi mennä muiden puolesta tiukkaa hintaa suoraan sanomaan.

Aika monelle olen sanonut, että tarjoa jotain ja sillä mielellä, että sen viitsii lähteä autosta irroittamaan :)

Eli meidän varaosaladan osien myynti on sujunut ihan ok, vaikka olin aika varma ettei siitä tule mitään :)

P.S. tosin seuraan aika aktiivisesti tuota Ostetaan-palstaa ja paiskon ostajille linkkiä tuohon myynti-ilmoon...
1600SL "Jallulada" - kovassa ajossa \o/
Weber / Torsen / Plaza Sport -30mm
Avatar
robson
Viestit: 232
Liittynyt: 27.10.2006 19:06
Paikkakunta: pori

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja robson »

myin pariviikkoa sitten ison kasan pääasiassa datsunin osia,hinnaksi oltiin sovittu huimat 50 euroa.kun ostaja tuli hakemaan osia,niin sillä oli vaan 30euroa rahaa mukana! :shock: samaan rahaan olisi pitänyt vielä saada erikseen myynnissä olleet vanteetkin mukaan. :?
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Ihmettelyä...

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

onx mun naapuri käyny ostaa jotain 100A:n osia, se on kova poika tinkimään :D
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin