tyyppinumerot jakoon
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
tyyppinumerot jakoon
Kattelkaapas taas autokauppoja tehdessä mitä koodia on kätkettynä tyyppikilpeen. Erityisesti uudemmissa, kuvan mukaisella kilvellä varustetuissa autoissa tekee mielenkiintoisia löytöjä.
Kiinnittäkää huomiota alareunaan iskettyihin koodeihin, niitä ei vanhemmissa autoissa ole, mutta uusissa sitäkin enemmän.
kuvan kilvestä puuttuu "VERSION" -sanan jälkeen auton malli joka on siis sama kuin valmistenumeron 210990 sitten on variaatio koodi 20 ja varustelukoodi 110.
Uusimmissa Euro-3 normisissa Samara ja 110 Ladoissa taitaa aina olla varustelukoodina 130. Toi 110 on vientimallin perusvarustelu.
Vuoden mielenkiintoisin löytö oli -96 Lada 1700i:ssä VERSION 21073 40 142. Ensimmäistä ja viimeistä kertaa näin 142 varustelun joka viittaisi Sveitsiin, kaikissa muissa vastaavissa on ollut varustekoodi 138.
Lada 1700i Combi ja Lada Niva 1700i tyyppikilpien merkinnät on vielä näkemättä laittakaa koodia tulemaan!!!!
Kiinnittäkää huomiota alareunaan iskettyihin koodeihin, niitä ei vanhemmissa autoissa ole, mutta uusissa sitäkin enemmän.
kuvan kilvestä puuttuu "VERSION" -sanan jälkeen auton malli joka on siis sama kuin valmistenumeron 210990 sitten on variaatio koodi 20 ja varustelukoodi 110.
Uusimmissa Euro-3 normisissa Samara ja 110 Ladoissa taitaa aina olla varustelukoodina 130. Toi 110 on vientimallin perusvarustelu.
Vuoden mielenkiintoisin löytö oli -96 Lada 1700i:ssä VERSION 21073 40 142. Ensimmäistä ja viimeistä kertaa näin 142 varustelun joka viittaisi Sveitsiin, kaikissa muissa vastaavissa on ollut varustekoodi 138.
Lada 1700i Combi ja Lada Niva 1700i tyyppikilpien merkinnät on vielä näkemättä laittakaa koodia tulemaan!!!!
En tiedä auttaako, mutta -95 - -97 välille sijoittuva 1700i sedan digiplexin kaltaisella sytytyksellä:
edit: kotisivutilan siivoamisen vuoksi kuva poistettu
edit: kotisivutilan siivoamisen vuoksi kuva poistettu
Viimeksi muokannut Teppo, 13.11.2003 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kiitos
kiitoksia Tepolle osallistumisesta.
Onko 1700i:ssä muunkin kaltaisia sytytyksiä?
Tosta kilvestä käy ilmi se että voi lukea myös "TYPE" joissakin vanhemmissa lukee myös "VARIANT"
Tossa hyvä esimerkki 1300 kg:n perävaunu painosta 2760 kg - 1460 kg = 1300 kg.
toi 210730-40 138 on toi vakio mikä yleensä on 1700i:ssä
T kirjain valmistenumerossa kertoo auton olevan 1996 mallia eli valmistettu 1.7.1995-30.6.1996
Onko 1700i:ssä muunkin kaltaisia sytytyksiä?
Tosta kilvestä käy ilmi se että voi lukea myös "TYPE" joissakin vanhemmissa lukee myös "VARIANT"
Tossa hyvä esimerkki 1300 kg:n perävaunu painosta 2760 kg - 1460 kg = 1300 kg.
toi 210730-40 138 on toi vakio mikä yleensä on 1700i:ssä
T kirjain valmistenumerossa kertoo auton olevan 1996 mallia eli valmistettu 1.7.1995-30.6.1996
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jees
siis -86 ja -87 mallin 1200 L:ssä on määritelty 1240 kg perävaunupaino?
Tällaisissa vanhemmissa tyyppikilvissä on ikävää kun varustelutunnuksia ei ole näkyvissä. Suomi 1200 L:ssä on kuitenkin eri varusteita kuin Venäläisessä vastaavassa. Ainakin takalasinlämmitin tulee mieleen.
Tällaisissa vanhemmissa tyyppikilvissä on ikävää kun varustelutunnuksia ei ole näkyvissä. Suomi 1200 L:ssä on kuitenkin eri varusteita kuin Venäläisessä vastaavassa. Ainakin takalasinlämmitin tulee mieleen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
joo ei ole venäjän versiossa hätävilkkua eikä lampunpesijöitä. En vain maininnut niitä siksi, että ainakin hätävilkku suomessa asennettuna ei vaikkuta tehtaalla kilpeen lyötävään tyyppikoodiin.
Esim. jos maahantuoja tekisi Turbo-Lada 1700i:n jossa on erikoisverhoilut ja alustasarjat, on silti tyyppikilvessä 21073-40-138.
Lampun pesimistä en ole täysin varma oliko ne L-mallissa venäjällä vai suomessa asennettuja. Mutta esimerkiksi 110:ssä, kun vakio 16v sedan oli suomessa Euro-2 päästöisenä tyyppiä 21103-00-110, niin venäjällä tehtiin vientiävarten myös versiota 21103-00-118 jossa on Euro-2 moottori ja lampunpesimet. Samoin kuin varustelukoodilla 116 joka tarkoittaa kuljettajan turvatyynyä. Suomessa on saanut vain perusvarusteltuja vientimalleja.
Esim. jos maahantuoja tekisi Turbo-Lada 1700i:n jossa on erikoisverhoilut ja alustasarjat, on silti tyyppikilvessä 21073-40-138.
Lampun pesimistä en ole täysin varma oliko ne L-mallissa venäjällä vai suomessa asennettuja. Mutta esimerkiksi 110:ssä, kun vakio 16v sedan oli suomessa Euro-2 päästöisenä tyyppiä 21103-00-110, niin venäjällä tehtiin vientiävarten myös versiota 21103-00-118 jossa on Euro-2 moottori ja lampunpesimet. Samoin kuin varustelukoodilla 116 joka tarkoittaa kuljettajan turvatyynyä. Suomessa on saanut vain perusvarusteltuja vientimalleja.
Samara sedanin koodit...
Moro jussi,
Tässä nyt sen samaran mistä oli puhetta tyyppinumerot:
210990 20 138
Nyt alko oleen viimeset hetket kun se isän omistuksessa oli mahdollista tarkastaa kun se meni kaupaksi.
Tilalle löytyi 1700i, laitan siitäkin koodit kun kerkeen.
Tässä nyt sen samaran mistä oli puhetta tyyppinumerot:
210990 20 138
Nyt alko oleen viimeset hetket kun se isän omistuksessa oli mahdollista tarkastaa kun se meni kaupaksi.
Tilalle löytyi 1700i, laitan siitäkin koodit kun kerkeen.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jeps
kiitoksia!
näyttää siltä että Samara Sedan ruiskumalleissa on 138 ja 130 varusteluun kuulunut korkea kojelauta. 141 varustelu (eli suomi varustelu) on matalalla kojelaudalla.
141 ja 138 on Euro-2 moottorilla ja 130 Euro-3
3 ja 5-ovisissa malleissa on kai 138 varusteluunkin kuulunut aina matala kojelauta ja vasta 130 versioissa korkea?
näyttää siltä että Samara Sedan ruiskumalleissa on 138 ja 130 varusteluun kuulunut korkea kojelauta. 141 varustelu (eli suomi varustelu) on matalalla kojelaudalla.
141 ja 138 on Euro-2 moottorilla ja 130 Euro-3
3 ja 5-ovisissa malleissa on kai 138 varusteluunkin kuulunut aina matala kojelauta ja vasta 130 versioissa korkea?
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3582
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Jos nyt sattuu kiinnostamaan...
Tässä tyyppikilpi mun -71 Ladasta. Hiukan on ajan hammas päässyt nakertamaan.
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_ifo ... 11_052.jpg
http://koti.mbnet.fi/lada1971/kuvat_ifo ... 11_052.jpg
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada Niva 1991
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jee jee
Vähän numerotietoutta osistakin!!!
Nyt on nähty Ladan perämurikka josta lötyy numero 2101-2402015-10 joka siis meinaa kuoren valua. Valu on kaikissa takavetoisen vetopyörästöissä sama 11/1972 alkaen. Ensimmäisissä oli mallia 2101-2402015.
Kyseisestä perästä löytyi myös valkoisella maalattu (epäselvä) numero, joka luultavammin oli 6. Elikkä se meinaa perän olevan 3,9. Elikkä tällainen merkintä siis löytyy. Aiemmin näkemästäni oli varmaan kulunut kokonaan pois.
Nyt on nähty Ladan perämurikka josta lötyy numero 2101-2402015-10 joka siis meinaa kuoren valua. Valu on kaikissa takavetoisen vetopyörästöissä sama 11/1972 alkaen. Ensimmäisissä oli mallia 2101-2402015.
Kyseisestä perästä löytyi myös valkoisella maalattu (epäselvä) numero, joka luultavammin oli 6. Elikkä se meinaa perän olevan 3,9. Elikkä tällainen merkintä siis löytyy. Aiemmin näkemästäni oli varmaan kulunut kokonaan pois.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10210
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
lisää
ohessa uusi tyyppikilpi analysoitavaksi, jonka sain sähköpostilla:
Tämä on 70-luvun mallinen tyyppikilpi, jossa ei siis vielä ole XTA alkuista VIN-koodia käytössä lue lisää VIN-koodista kilvessä on auton tyyppi 2101 (=Lada 1200) ja valmistenumero joka on kyseisen mallin järjestysnumero, engine 2101 (=1200 moottori) no for spare eli varaosanumero joka kertoo tuotantolinjalta valmistuneen auton järjestysnumeron.
erikoisempia seikkoja on year 1980 (=vuosi 1980) tarkoittaako se auton vuosimallia vai valmistusvuotta. Uuden VIN-koodijärjestelmän mukaan koodi A valmistenumerossa tarkoittaisi vuosimallia 1980 (valmistettu 1.7.79-30.6.80 välisenä aikana) jos auto yleensäkin on valmistettu vuonna 1980 tai on sen vuoden mallia, ihmetyttää miksi autossa ei ole uuden mallista tyyppikilpeä? uuden kilven mukaan auton valmistenumero olisi XTA210100A3510064.
variant ruutu on myöskin avoin? 1980 mallisessa 1200 Ladassa on varmastikin puujäljitelmällä paneeloitu kojelauta mustataustaisella mittaristolla? Tämä 21011 mallinen kojelauta tekee mallista -02 variantin (ainakin venäjällä, yhdessä 1978 mallisessa Suomiautossa olen nähnyt merkinnän). Johtuisikohan auton vientivarustelusta. EU-tyyppikilpisissä on selvästi ilmoitettu malli, variaatio ja varustelu (kuten 21083-20-138, josta voi lukea Samara 1,5 3-ov, ruiskumoottori, varustelu 138). tämän aiheen 1200 voisi olla venäjällä 2101-02-010 (eli 1200, 21011 kojelaudalla, SNTL varustelu) ja suomessa 2101-00-141 (eli 1200, suomenvarustelu joka sisältää siis 21011 kojelaudan yms.) jos ilmoitetaan yhtä tarkkaan. Suomessahan kaikki 110 mallitkin ovat -00 variaatioita vaikka vastaava varustelu edellyttäisi venäläisessä autossa -01 tai peräti -02 arvoon.
noitten sarjanumeroiden tulkintaan tarvitsisi tehtaan apua jolloin niistä pystyisi selvittämään tarkan valmistus ajankohdan.
Tämä on 70-luvun mallinen tyyppikilpi, jossa ei siis vielä ole XTA alkuista VIN-koodia käytössä lue lisää VIN-koodista kilvessä on auton tyyppi 2101 (=Lada 1200) ja valmistenumero joka on kyseisen mallin järjestysnumero, engine 2101 (=1200 moottori) no for spare eli varaosanumero joka kertoo tuotantolinjalta valmistuneen auton järjestysnumeron.
erikoisempia seikkoja on year 1980 (=vuosi 1980) tarkoittaako se auton vuosimallia vai valmistusvuotta. Uuden VIN-koodijärjestelmän mukaan koodi A valmistenumerossa tarkoittaisi vuosimallia 1980 (valmistettu 1.7.79-30.6.80 välisenä aikana) jos auto yleensäkin on valmistettu vuonna 1980 tai on sen vuoden mallia, ihmetyttää miksi autossa ei ole uuden mallista tyyppikilpeä? uuden kilven mukaan auton valmistenumero olisi XTA210100A3510064.
variant ruutu on myöskin avoin? 1980 mallisessa 1200 Ladassa on varmastikin puujäljitelmällä paneeloitu kojelauta mustataustaisella mittaristolla? Tämä 21011 mallinen kojelauta tekee mallista -02 variantin (ainakin venäjällä, yhdessä 1978 mallisessa Suomiautossa olen nähnyt merkinnän). Johtuisikohan auton vientivarustelusta. EU-tyyppikilpisissä on selvästi ilmoitettu malli, variaatio ja varustelu (kuten 21083-20-138, josta voi lukea Samara 1,5 3-ov, ruiskumoottori, varustelu 138). tämän aiheen 1200 voisi olla venäjällä 2101-02-010 (eli 1200, 21011 kojelaudalla, SNTL varustelu) ja suomessa 2101-00-141 (eli 1200, suomenvarustelu joka sisältää siis 21011 kojelaudan yms.) jos ilmoitetaan yhtä tarkkaan. Suomessahan kaikki 110 mallitkin ovat -00 variaatioita vaikka vastaava varustelu edellyttäisi venäläisessä autossa -01 tai peräti -02 arvoon.
noitten sarjanumeroiden tulkintaan tarvitsisi tehtaan apua jolloin niistä pystyisi selvittämään tarkan valmistus ajankohdan.
Edellisestä tyyppikilvestä
Kiitokset edellisen kilven analysoinnista!
Arvelit aivan oikein, että autossa on se "mahongilla" koristeltu kojelauta. Muutenkin sisustus: penkit, ratti, takalasinlämmitin ovat 1300 mallin tyyppiä. Runko taas täysin sitä ensimmäistä 1200 mallia: kromipuskurit pystykävyillä, keulan ilmanottoreikien puuttuminen jne.
Ratti muuten eroaa niistä 1200L mallin autoista mitä minä olen nähnyt: ratissa kromikoristelua ja kirjoitus BA3 (3 väärinpäin) tms.
Se, mikä jää edelleen arvoitukseksi on valmistevuosi, jääkö se 70-luvun puolelle? Käyttöönottovuosi on 1980. Mahdollista museorekisteröintiä ajatellen onkohan sillä merkitystä?
- ripe -
Arvelit aivan oikein, että autossa on se "mahongilla" koristeltu kojelauta. Muutenkin sisustus: penkit, ratti, takalasinlämmitin ovat 1300 mallin tyyppiä. Runko taas täysin sitä ensimmäistä 1200 mallia: kromipuskurit pystykävyillä, keulan ilmanottoreikien puuttuminen jne.
Ratti muuten eroaa niistä 1200L mallin autoista mitä minä olen nähnyt: ratissa kromikoristelua ja kirjoitus BA3 (3 väärinpäin) tms.
Se, mikä jää edelleen arvoitukseksi on valmistevuosi, jääkö se 70-luvun puolelle? Käyttöönottovuosi on 1980. Mahdollista museorekisteröintiä ajatellen onkohan sillä merkitystä?
- ripe -