E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
sergei 1200L
Viestit: 431
Liittynyt: 14.11.2005 22:29
Paikkakunta: tampere

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja sergei 1200L »

En osaa sanoa ladasta, mutta myytäviä boxeja on myynnissä ja niillä huijataan imuilman lämpötilaa.
Ja pidennetään suuttimien aukioloaikaa jne..

Sopivalla säädettävällä vastuksella saa säädettyä. Heittää ryypyn pois aikaisemmin ja kulututus pienenee, kun kone luulee että, on oikea lämpötila.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Nova-Ladisti kirjoitti:TÄRKEÄ VINKKI:

RE85-polttoaineen kanssa olisi hyvä käyttää kaksitahtiöljyä polttoaineen seasssa jotta polttoainejärjestelmän komponentit saavat varmasti kunnon voitelun. On myös väitetty asian olevan näin tavallisenkin nykybensan kanssa.

Nykyään bensaakin on jalostettu niin että siinä ei ole enää samallatavalla voitelevuutta kuin ennen, ja autoissa ovat polttoainejärjestelmän laitteiden voiteluvaatimuksen pikemminkin kasvaneet.

Kaksitahtiöljyä kannattaa annostella täyteen tankkiin pikku liraus sillointällöin.

Liikaa sitä ei kannattane laittaa.

Ps. Kyllä siitä voitelusta saattaa konekkin tykätä. Ite ainakin huomannu ettei Samara moottorijarruta enää samalla tavalla.

Pps. Tää vinkki on kuultu aikoinaan vanhoista Saabeista, joten suositellaan ehdottomasti niihinkin.
No vanhat Saabit olikin 2-tahtisia.
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Nova-Ladisti
Viestit: 123
Liittynyt: 13.12.2015 20:50

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Nova-Ladisti »

Vinkki toimii ihan nelitahtisissakin.

Kaksitahtisissahan onkin ihan eri asia, koska koko moottorin voitelu toimii kaksitahtiöljyn varassa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kohta loppuu Ladalla ajaminen?

Hallituksen paperi: 98-oktaaninen poistumassa "melko pian"

http://www.uusimaa.fi/artikkeli/507462- ... uhoittelee

Tilalle tulee... RE85 ?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

? Mitenkä se sen tilalle tulee?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
Rh-
Viestit: 234
Liittynyt: 24.1.2015 20:45
Paikkakunta: Siilinjärvi
Viesti:

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Rh- »

Mitäs tuo haittaa? 2101 koneen paikallaan ollessa päästelin pelkällä E85sella, sitä vielä sai sillon lähempätä.

Nyt tuo 21213 opetettu 95selle, kasivitosta kun ei enää 40km lähempää saa.
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Kuningaspultti
Viestit: 166
Liittynyt: 30.7.2015 19:09
Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

oma 111 kulkenut nyt noin 400km Re85:sella... Laskeskelin, että kannattaa kunhan keskikulutus jää alle 10,2 Litraa sataselle. Ysillä mennään :D 8)
Avatar
voimasika
Lada kerhon jäsen
Viestit: 251
Liittynyt: 21.10.2014 9:15
Paikkakunta: Töysä

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja voimasika »

Kuningaspultti kirjoitti:oma 111 kulkenut nyt noin 400km Re85:sella... Laskeskelin, että kannattaa kunhan keskikulutus jää alle 10,2 Litraa sataselle. Ysillä mennään :D 8)
Lähteekö aamulla kuinka käyntiin? Itse lopetin käytön syksyllä kun alkoi lähestyä nollakelejä ja käynnistyminen huonontu melkolailla. Nyt kun kesä tulee ajetaan taas e-85:llä.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Lada 2107 1300S -91
Lada 112 1.5 16V -03
Kuningaspultti
Viestit: 166
Liittynyt: 30.7.2015 19:09
Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

lähteehän se lämpimällä paremmin käyntiin. vähän pitää rukata kohilleen seosta, puhtaalla e85 niin kulutus on kympissä.
olenaki

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja olenaki »

Minkäs tyyppisiä toimenpiteitä ootte kaasari vehkeisiin tehny kun e85 tankkii sujauttanut? Sytytys? Suuttimet? Itse laitoin 50/50 e85 ja 95 niin soppa ei enää riittänyt, alkoi käydä laihalla ja ryyppy päällä tietenkin toimi paremmin. Kaasarina DGV ja sinne vaihoin 140 pääsuuttimien tilalle ensiökurkulle 150 ja toisiolle 162. Alkoi pelittää jo huomattavasti paremmin. Jakajaa myös korvakuulolta pyörittelin ja sen jälkeen lampulla kun tarkistin niin ennakko oli jotain 0-5 asteen väliin. Pitääkö paikkaa että e85 syttyy paremmin kuin 95, eli syttyä pitäisi säätää hiukan myöhäsemmälle? Ja tosiaan auto on 1500 takaapotkiva.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Kaasuttimesta en tiedä, mutta etanoli tosiaan palaa nopeammin kuin bensiini, siksi ehkä lisäennakosta ei ole mitään hyötyä(?),
vaikka sitä nakuttamatta bensiiniä enemmän kestääkin.
Viisaammat korjatkoon..
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa

Viesti Kirjoittaja Jouska »

E.P. kirjoitti:
Toivon edelleen, että te etanoli-miehet rehellisesti kerrotte vuoden, kahden, tai pidemmänkin ajan kuluttua, että miten on se lada toiminut viherpiipertäjien bensalla.

Voisin lainata tässä kohtaa erään "tietäjän" sanaa: Menestystä!
Moi,

Miten se pitempiaikainen etanolinkäyttö Ladoissa onnistu? Kts. Sivu 7. Menikö Kannentiiviste "tietäjän" Ladasta? Mihin RTJN65 katosi?
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

E.P. kirjoitti:Ennen oli suurin sallittu määrä 1% etanolia bensan seassa, eli se Masinol. Nyt 10% on kymmenkertainen määrä. Semmoista matematiikkaa tällä kertaa.

Toivon edelleen, että te etanoli-miehet rehellisesti kerrotte vuoden, kahden, tai pidemmänkin ajan kuluttua, että miten on se lada toiminut viherpiipertäjien bensalla.

Voisin lainata tässä kohtaa erään "tietäjän" sanaa: Menestystä!

30.12.2010
Nyt niitä kokemuksia! :D
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Lattarauta
Viestit: 3624
Liittynyt: 3.7.2010 22:09

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa

Viesti Kirjoittaja Lattarauta »

Mihin katosi Sdelano v SSSR ?
Luottamus hyvä, kontrolli parempi.

Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa.
Joen musikka
Viestit: 1931
Liittynyt: 30.6.2005 19:58
Paikkakunta: Öllölä,Tuupovaara Joensuu

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa

Viesti Kirjoittaja Joen musikka »

Lattarauta kirjoitti:Mihin katosi Sdelano v SSSR ?
Ei kadonnut,vaihtoi ilmanalaa ja laajensi harrastuspohjaa. :)Esiintyi julkisuudessa tänä keväänä,ei kuitenkaan mainitulla nimimerkillä.
Viimeksi muokannut Joen musikka, 2.5.2017 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2112,-04,hopea
2112,-06,musta
2111,-06,musta
2x 1119,-08,hopea
ex:2105x3,2107x3,2104x2,2109x2,2110x2,2108,2111x2,2112x2,1117.
Vielä kun pääsis Popetan kyytiin!
Vastaa Viestiin