Lada Granta
Lada Granta
Tälläinen tuli vastaan, mutta ilmeisesti taas yksi prototyppi joka ei tuotantoon asti tule, tai saatikka tänne meille.
http://www.youtube.com/watch?v=cSxBI2Dd ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=cSxBI2Dd ... re=related
Re: Lada Granta
Kyseessä ns. "low-cost Kalina", tuleva takapotkun ja Samaran korvaaja, pitäisi tulla ensi vuonna tuotantolinjalle. Mallinumero 2190.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Granta
Onko tietoa et missä kuussa se Granta tulee myyntiin?
samarai kirjoitti:Kyseessä ns. "low-cost Kalina", tuleva takapotkun ja Samaran korvaaja, pitäisi tulla ensi vuonna tuotantolinjalle. Mallinumero 2190.
Re: Lada Granta
Lehtijuttujen mukaan tehtaan johto on ilmoittanut, että Granta tulee tuotantolinjalle heinä-lokakuun välillä 2011, mutta siihen on suhtauduttu tehtaallakin skeptisesti ja sen uskotaan tapahtuvan vasta joskus vuodenvaihteessa. Myyntiin se tulisi näin 2012 alkuvuodesta.
Avtovazin perinteinen ongelma uusien automallien suunnittelun hitaus on pyritty tässä ratkaisemaan ulkoistamalla useita suunnitteluvaiheita, mm. sisustus on italialaista käsialaa.
Avtovazin perinteinen ongelma uusien automallien suunnittelun hitaus on pyritty tässä ratkaisemaan ulkoistamalla useita suunnitteluvaiheita, mm. sisustus on italialaista käsialaa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada Granta
Terve!
Uuden automallin suunnittelu kestää 5...10 vuotta, eikä se ole AvtoVAZilla ymmärtääkseni sen hitaampaa kuin muillakaan. AvtoVAZ, kuten muutkin, ostavat suuren osan suunnittelusta ulkopuolisilta suunnittelutoimistoilta.
Valmistajat, jotka suoltavat uusia malleja tiheään, tekevät usean mallin suunnittelutyötä rinnakkain.
Toisaalta useat "uudet" mallit ovat yksinkertaisesti uuden nahan saaneita vanhoja lehmiä.
SvS
Uuden automallin suunnittelu kestää 5...10 vuotta, eikä se ole AvtoVAZilla ymmärtääkseni sen hitaampaa kuin muillakaan. AvtoVAZ, kuten muutkin, ostavat suuren osan suunnittelusta ulkopuolisilta suunnittelutoimistoilta.
Valmistajat, jotka suoltavat uusia malleja tiheään, tekevät usean mallin suunnittelutyötä rinnakkain.
Toisaalta useat "uudet" mallit ovat yksinkertaisesti uuden nahan saaneita vanhoja lehmiä.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada Granta
Ja tämäkö Romu vie sitten kaikki TakaPotkut hautaan? Eikö nelipisteruiskujakaan sitten enää tehdä?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada Granta
Tuo kommentti Avtovazin suunnittelun hitaudesta liittyi tähän artikkeliin, jossa ainakin väitettiin Avtovazilla olevan "rakenteellinen ongelma" suunnitella auto nopeasti ja siksi Grantan kohdalla on turvauduttu ulkopuolisiin suunnittelijoihin, koska sillä on tiukat aikarajat. Sisustuksesta vastaa sama italialainen firma kuin Priorassakin.
http://rusautomobile.livejournal.com/116703.html
Takapotkun tuotanto päättyy vain Toljatin tuotantolinjalla ja jatkuu ilmeisesti Izhevskissä, Tsetseniassa ja Ukrainassa.
Samara 2:n jatkosta ei ole ollut mitään tietoja.
Lisätty: Sattui juuri silmään tällainen lehtijuttu:
Sen mukaan v. 2015 nykyisistä tuotantolinjalla olevista Ladoista mukana on vain Kalina ja siitä vuoden parin päästä Avtovaz kasaa pelkästään Renaultia ja Nissania.
http://www.avtosreda.ru/new/new.php?id=8336
Se näkee joka elää.
Lisätty 2:
Autojen suunnitteluajoista Tuulilasin juttu vuodelta 2002. Tuskin ne on tuosta ajasta ainakaan pidentyneet.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusi ... -lyhenevat
http://rusautomobile.livejournal.com/116703.html
Takapotkun tuotanto päättyy vain Toljatin tuotantolinjalla ja jatkuu ilmeisesti Izhevskissä, Tsetseniassa ja Ukrainassa.
Samara 2:n jatkosta ei ole ollut mitään tietoja.
Lisätty: Sattui juuri silmään tällainen lehtijuttu:
Sen mukaan v. 2015 nykyisistä tuotantolinjalla olevista Ladoista mukana on vain Kalina ja siitä vuoden parin päästä Avtovaz kasaa pelkästään Renaultia ja Nissania.
http://www.avtosreda.ru/new/new.php?id=8336
Se näkee joka elää.
Lisätty 2:
Autojen suunnitteluajoista Tuulilasin juttu vuodelta 2002. Tuskin ne on tuosta ajasta ainakaan pidentyneet.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusi ... -lyhenevat
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Granta
tarkoitatko samarai etta vuonna 2017 avtovazin tekemat autot ovat renaultteja ja nissaneita mut niissa on Ladan logot?
Re: Lada Granta
Jaa enpä osaa tarkemmin sanoa vuodesta 2017, kun tuossa jutussa ei enempää siihen viitattu.
Eikä ehkä kannata niin pitkälle vielä mennäkään, kun moni venäläinenkin ennustaa "Komarovin 5-vuotissuunnitelman" jälkeen tehtaan olevan jo laudoissa v. 2015.
Avtovazin pääjohtajan Igor Komarovin mukaan, jonka haastatteluun ko. lehtiartikkeli perustuu, niin 2012 alussa tulee R-90, mikä tunnetusti jo nähtiinkin Moskovan näyttelyssä Ladan logolla. Puolentoista vuoden sisällä pitäisi tulla markkinoille viisi eri mallia kolmella "logolla".
Se tuossa tietysti ihmetyttää, että mihin pääjohtajalta on unohtunut kokonaan tämä Granta.
Eikä ehkä kannata niin pitkälle vielä mennäkään, kun moni venäläinenkin ennustaa "Komarovin 5-vuotissuunnitelman" jälkeen tehtaan olevan jo laudoissa v. 2015.
Avtovazin pääjohtajan Igor Komarovin mukaan, jonka haastatteluun ko. lehtiartikkeli perustuu, niin 2012 alussa tulee R-90, mikä tunnetusti jo nähtiinkin Moskovan näyttelyssä Ladan logolla. Puolentoista vuoden sisällä pitäisi tulla markkinoille viisi eri mallia kolmella "logolla".
Se tuossa tietysti ihmetyttää, että mihin pääjohtajalta on unohtunut kokonaan tämä Granta.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: Lada Granta
Terve!
Jokseenkin kaikki autonvalmistajat käyttävät ulkopuolista suunnitteluvoimaa, luonnollisesti myös AvtoVAZ, jonka mallivalikoima ei ole kaupallisista syistä muuttunut tarpeettoman taajaan.
Olisikin aika järjetöntä ylläpitää suurta suunnittelukapasiteettia harvahkoon tahtiin muuttuvan malliston takia.
Jos historiaa muistellaan, on takavetojen perussuunnittelu peräisin Italiasta ym. ja etuvetojen Saksasta (Porsche, ZF, ym.).
Togliatissa käyneet tai asiaa muuten seuranneet ymmärtänevät, millainen omaisuusmassa Togliatin autonvalmistuksessa on. Tuntuisi oudolta, että tämä massa "lyötäisiin lautoihin" muutaman vuoden kuluttua.
Tuulilasin jutun suhteen kannattanee selvittää, montako autotekniikan suunnittelukoulutuksen saanutta henkilöä toimituksessa on. Veikkaisin, että täsmälleen yhtä monta kuin muissakin lehdissä. Ko. koulutus saattaisi helpottaa sen arviointia, mikä on tästä ja mikä muusta maailmasta.
SvS
Jokseenkin kaikki autonvalmistajat käyttävät ulkopuolista suunnitteluvoimaa, luonnollisesti myös AvtoVAZ, jonka mallivalikoima ei ole kaupallisista syistä muuttunut tarpeettoman taajaan.
Olisikin aika järjetöntä ylläpitää suurta suunnittelukapasiteettia harvahkoon tahtiin muuttuvan malliston takia.
Jos historiaa muistellaan, on takavetojen perussuunnittelu peräisin Italiasta ym. ja etuvetojen Saksasta (Porsche, ZF, ym.).
Togliatissa käyneet tai asiaa muuten seuranneet ymmärtänevät, millainen omaisuusmassa Togliatin autonvalmistuksessa on. Tuntuisi oudolta, että tämä massa "lyötäisiin lautoihin" muutaman vuoden kuluttua.
Tuulilasin jutun suhteen kannattanee selvittää, montako autotekniikan suunnittelukoulutuksen saanutta henkilöä toimituksessa on. Veikkaisin, että täsmälleen yhtä monta kuin muissakin lehdissä. Ko. koulutus saattaisi helpottaa sen arviointia, mikä on tästä ja mikä muusta maailmasta.
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Re: Lada Granta
Tuo "lautoihin lyöminen" tuli kuitenkin Togliatissa asuvalta Avtovazin työntekijältä, ehkä jotain tuntumaa asiaan sielläkin on olemassa..
http://rcforum.ru/showthread.php?t=15570&page=50
Se miten kirjaimellisesti nämä on otettava on tietysti toinen juttu. Eihän sitä enää itsekään tässä iässä voi varmuudella tietää koska putoo.
Itse en epäile missään nimessä koko autonvalmistuksen loppumista siellä, vaan Ladan muuttumista "Dacian kaltaiseksi" tms. ja tuotantoon, jossa Renault-Nissanilla on tehtaalla päärooli. Tällä hetkellä kuitenkin Ladan myynti on ollut aika reilussa kasvussa Venäjällä, johon on suuresti vaikuttanut http://finance.lada.ru/
Tuulilasin juttu autosuunnittelusta ei ollut toimituksen omaa käsialaa vaan lähteenä siinä oli: "Automotive News"
http://rcforum.ru/showthread.php?t=15570&page=50
Se miten kirjaimellisesti nämä on otettava on tietysti toinen juttu. Eihän sitä enää itsekään tässä iässä voi varmuudella tietää koska putoo.
Itse en epäile missään nimessä koko autonvalmistuksen loppumista siellä, vaan Ladan muuttumista "Dacian kaltaiseksi" tms. ja tuotantoon, jossa Renault-Nissanilla on tehtaalla päärooli. Tällä hetkellä kuitenkin Ladan myynti on ollut aika reilussa kasvussa Venäjällä, johon on suuresti vaikuttanut http://finance.lada.ru/
Tuulilasin juttu autosuunnittelusta ei ollut toimituksen omaa käsialaa vaan lähteenä siinä oli: "Automotive News"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Granta
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/lada ... rkkinoille
Ensivuoden lopulla tulloo.. toivottavasti suomeenkin, jos vaikka ostais ensimmäistä kertaa uuden ladan
Ensivuoden lopulla tulloo.. toivottavasti suomeenkin, jos vaikka ostais ensimmäistä kertaa uuden ladan
Njet problem, normal katastroof
Re: Lada Granta
Tuollaista voisi himotakin. Harvasta uudesta autosta voi sanoa samaa.
Re: Lada Granta
Jotenkin tuo keula ei istu muuhun autoon ainakaan kuvan perusteella Hinnan täytyykin jäädä varmaan halvemmaksi jos meinaavat saada noita myytyä. Sitä paitsi taisi nuo jotkut myynnissä olleet mallit saada aikalailla ennakkoluuloja aikaan ja loput mahd. ostajat karkotettiin tökeröllä käytöksellä tai yritettiin kännyttää toiseen merkkiin. Yhteistyökumppaneina on siis merkkejä joita löytyy muistakin eurooppalaisista autoista. Voisihan tuo olla jo auto (?) noihin täällä tyypillisesti myytäviin karvahattu versio Ladoihin verrattuna.
Avensis stw
Ex.21093 -00
Ex.21093 -00