Pikkukysymykset

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Itse itselleni vastaten: kyllä siellä ohjausvaihteen alapuolella on hammastangon vasteen kiristyspultti. Pitää kiristää sitä kunhan joskus pääsen auton alle.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja samarai »

En kyllä ole ole asiasta oikein perillä, mutta vähän katselin rakennetta, niin saakohan sillä kuitenkaan muuta säädettyä kuin "ohjauksen jäykkyyttä"? Siinä näyttäisi olevan jousi alla tuon kuuskulmamutterin alla.

http://autotuningnews.ru/remont/72-samo ... -2109.html

http://xn----7sbbce1bhcohohb2cfm1mqa.xn ... D0%B7.html
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Laatustaja

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Laatustaja »

Mistä kannattaisi aloittaa vian etsintä kun Lada ei käy enää tyhjäkäyntiä. Eilisen jälkeen ei suostu tyhjäkäyntiä käymään muuten on toiminut ihan normaalisti välillä on pätkinyt pikkuisen. Ilmansuodatin ei ainakaan ole tukossa, sen jo katsoin. Kyseessä on 1500S lada eli tuplakurkkukaasari ja siinä on käsiryyppy.
Käy aina välillä tyhjäkäyntiä ja sitten välillä ei ollenkaan voi ottaa jalkaa kaasulta tai sammuu välittömästi. Missä vika?
Edit: Nytkyn on ollut lämpimämpää niin lada käy taas tyhjäkäyntiä.
rottarauta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

kato ettei siihe tyhjäkäynti systeemiin menevät alipaineletkut oo irti tai poikki
rottarauta

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja rottarauta »

mites sit semmosta ku tänää käytin ladan leimalla (1500 ozene kaasari) nii nii päästöissä häkää oli vaa 0,12 ja happea 8 sallittu5 sitku käänsin siitä ruuvista rikkaamalle nii happi katos ja häkä nous 8 sitku ajotusta väänsin ja sain päästöt kohilleen nii kävi miten sattuu ja nytkähteli ajossa. käänsin sit systeemit takasii katastuksen jälkee ja hyvi pelaa. mut toi häkä arvo jää mietityttää ku laihalla toimii mut jös yhtää rikastaa nii sit pätkii. onko ozone vaa nii surkee tekele et menee vaa laihalla jotekii ja rikkaammalla ei ollenkaa vai mikä on pitäs vissii webru hankkii ku halvalla sais
Laatustaja

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Laatustaja »

Missä mahtaa olla vika kun ei suostu lada käynnistymään? Ajettiin tankki tyhjäksi ja nyt se ei suostu kuin välillä vähän hörähtelee. Kerran sain sen käyntiin mutta sammui heti.
E: Joo olen laittanut bensaa tankkiin 10 litraa
Viimeksi muokannut Laatustaja, 1.3.2013 12:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Uusi bensa-annos ei ole ehtinyt kiertää pytylle asti?
Oletko varma ettei mitään muutoksia ole autolle tehty ennen vian ilmentymistä?


Jos ongelma on "Pikkukysymystä" suurempi, suosittelen toimimaan seuraavasti:

1. Lue nämä ohjeet.
2. Suuntaa Tekniset kysymykset -osioon ja esitä kysymyksesi em. ohjeista opituilla tavoilla.
3. Odota vastausta. Foorumi on hyvin aktiivinen, ratkaisu löytyy yleensä päivässä-parissa.
Laatustaja

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Laatustaja »

Zapsky kirjoitti:Uusi bensa-annos ei ole ehtinyt kiertää pytylle asti?
Oletko varma ettei mitään muutoksia ole autolle tehty ennen vian ilmentymistä?


Jos ongelma on "Pikkukysymystä" suurempi, suosittelen toimimaan seuraavasti:

1. Lue nämä ohjeet.
2. Suuntaa Tekniset kysymykset -osioon ja esitä kysymyksesi em. ohjeista opituilla tavoilla.
3. Odota vastausta. Foorumi on hyvin aktiivinen, ratkaisu löytyy yleensä päivässä-parissa.
Ei ole mitään muutosta tehty. Ja olen kahdella eri akulla yrittänyt käynnistää mutta se ei käynnisty. Hyrähtelee välillä mutta ei käynnisty. Nyt vaihdoin uudet tulpat siihen jos se auttaisi asiaa.

Lähti käyntiin kun tulpat vaihdoin!
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Ei kellään olisi hyvää vinkkiä miten 2107 mittaristosta saisi nopeusmittarista ja kierrosmittarista viisarin irti? Perinteinen irrotuskeino eli haarukalla vääntäminen ei auta vaikka lämmitin kolvilla melko kuumaksi tuon osan mikä tulee akseliin kiinni. Pitäisi saada mittarinpohjat vaihdettua ja saada nuo alkuperäset pois.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Kypehne

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

onko kellään tietoa onko 1500 ja 1200 koneen kansissa mitään eroa?
sopiiko molemmista molempiin heittämällä kiinni kun vain nokkaketju on oikean pituinen?
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2680
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

jta kirjoitti:Ei kellään olisi hyvää vinkkiä miten 2107 mittaristosta saisi nopeusmittarista ja kierrosmittarista viisarin irti? Perinteinen irrotuskeino eli haarukalla vääntäminen ei auta vaikka lämmitin kolvilla melko kuumaksi tuon osan mikä tulee akseliin kiinni. Pitäisi saada mittarinpohjat vaihdettua ja saada nuo alkuperäset pois.
Muistaakseni voimalaji, ei tekniikka. Sitä en muista kuinka ne irroitin. Autokin on ollut jo reilun 3 vuotta kattiloina johon pohjat vaihdoin. Mittaristo kyllä tallella.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
pressa
Viestit: 10190
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja pressa »

Kypehne kirjoitti:kansissa mitään eroa?...sopiiko molemmista molempiin heittämällä
Eli kaksi kysymystä. Kansissa on eroa vesikanavan kohdalla. Kannet silti sopivat suoraan eli ei sopimiseen vaikuttavaa eroa.
Kypehne

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja Kypehne »

eikai tuosta vesikanavan eripaikkaisuudesta ole haittaa jos virittää? ettei esim mene vesi tiivisteenvälistä helpommin öljyn sekaan tai muuta vastaavaa?
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja jta »

Jaakkima kirjoitti:
jta kirjoitti:Ei kellään olisi hyvää vinkkiä miten 2107 mittaristosta saisi nopeusmittarista ja kierrosmittarista viisarin irti? Perinteinen irrotuskeino eli haarukalla vääntäminen ei auta vaikka lämmitin kolvilla melko kuumaksi tuon osan mikä tulee akseliin kiinni. Pitäisi saada mittarinpohjat vaihdettua ja saada nuo alkuperäset pois.
Muistaakseni voimalaji, ei tekniikka. Sitä en muista kuinka ne irroitin. Autokin on ollut jo reilun 3 vuotta kattiloina johon pohjat vaihdoin. Mittaristo kyllä tallella.
Voimalaji tuntuu olevan juu. Kiekkamittarista katkes jo akseli kun väkisellä yritin nostattaa viisaria ylös. :lol: Olikin kyllä odotettavissa tuo. Häätynee yrittää vielä keksiä jotain.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
degen
Viestit: 1288
Liittynyt: 30.3.2009 17:11
Paikkakunta: Sipoo

Re: Pikkukysymykset

Viesti Kirjoittaja degen »

Voimalla se lähtee, itsekin irrotin sen varvikellosta ronskisti vetämällä sormilla. Ei kannata sit vetää viisarista vaan siitä mustasta mutikasta. Suoraan ylöspäin.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Vastaa Viestiin