Golf Samara

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Golf Samara

Viesti Kirjoittaja jta »

Laittelen tämän tänne kaverin puolesta esille.


Samaraparka

Kertomus on minä-muodossa kunnioituksesta juuri edesmennyttä opettajaani kohtaan. Hänen elukkaopin pistokkaissaan oli kerran otsikko: Olen hauki ja kerron itsestäni. Muistan luokkatoverini Vasilin aloituksen: Synnyin siten, että äitini ui Toukokuun alussa synnyinlahteensa ja laski mätinsä kutupaikalle. Kohta saapui isäni ja laski kutinsa mätipaikalle. Itse voin saavuttaa noin kuuden kilon painon, mutta jotkut vaimoistani saattavat painaa yli 20 kiloa. . .
En ole koskaan pitänyt pahana joidenkin Lada-siskojeni kohtaloa joutua Siperian pakkasiin onnettomiin tieolosuhteisiin. Sinnehän meidät alunperin on suunniteltu. Olin toiminut mallina, kun autotehdasta mitoitettiin sisariani valmistamaan. Kun Ugin tehtaan tutkimusyksikössä poistettiin minulla syntymästäni asti ollut voimayksikkö olin kovasti hämilläni. Kun sitten etuovieni laseihin asennettiin metalliset suojaverkot, en tahtonut pysyä nah-, korjaan pelleissäni. Pääsisin Indycar-ajoihin näyttämään cociksen ja hampurilaisten turvottamien ihmisten kuskaamiseen tehdyille jenkkilotjille miten orlovilaiset orhivoimat ovaalilla jylläävät. Lisäpontta tulevaisuudenuskolleni antoi kuulemani kiekaisu: Yahuu !
Hämmennykseni oli suuri, kun suojaverkko asennettiin myös tuulilasiini. Myös huudahdus oli tarkemmin kuultuna: ”Ihaa”. Jostain Winnie (vai oliko se Willie) Poohista joku jotain virkkoi. Alakuloisuuteni lisääntyi, kun odottamani Tsaikan viritetyn kasin sijaan konehuoneeseeni tungettiin kansanauton pikkudiiseli. Välilaippa minun ja moottorin välillä vääntää vielä käynnistintäni kieroon. Ei tee pepsodenttia hampaille, ei. Iloisuuteni rippetkin häipyivät, kun muodokkaan keulani eteen asennettiin jumalaton häkkyrä.
Minut kuskattiin siirtolava-autolla golfkentän laidalle. Aluksi aivan Aidensfieldin kumpuilevilta nummilta näyttäneet upeat maisemat ovat käyneet yksitoikkoisen tutuiksi. Haluaisin toki nähdä muutakin. Kuulin vielä, että tunnistenumeroni on viilattu pois, joten tien päälle en pääse, nyyh.
Tuhansia ja taas tuhansia palloja olen kerännyt. Lommoja olen saanut pitkin keho-, siis koriani. Toinen silmänikin on golfpallon voiman tuta. Kilometrit eivät tuhokseni koidu. Ainoa pikkulohtu on tieto siitä, että Raumalla on vanhempi, kanttisempi siskoni kokenut saman kohtalon. Ja raumalaisethan nyt tiedetään.

Arto Wiederholm

Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva Kuva
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Golf Samara

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Olikos niin, että Pravdasta puuttui pakinankirjoittaja?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
pressa
Viestit: 10189
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Golf Samara

Viesti Kirjoittaja pressa »

Useita Arton juttuja on lehdissä ollut, toki kuviin on joskus sensuuri iskenyt...
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: Golf Samara

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Kuinkahan suoraan vanhojen Golffien tekniikka menee Samaraan, meneekö peräti muokkaamatta samaran vaihdelootaan?

Edit: Ahaa, jokin sovite siis tarvittiin.
Avatar
manni
Viestit: 399
Liittynyt: 18.7.2009 9:35
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Golf Samara

Viesti Kirjoittaja manni »

Tuota on tullut ihasteltua Uudenkaupungin golf-kentällä.
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Golf Samara

Viesti Kirjoittaja jta »

Melkein arvasinkin että on sulle tuttu tuo kapistus kun noilta suunnilta olet.
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Vastaa Viestiin