Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
slada111

Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

Mojrens.

Ostin perjantaina Ladan ja täällä kyselly asioita koska en ikinä uskonu ostavani itäautoa.
Vastauksissa oletetaan kai että osaan venäjää, olen asunut Ladan alla ja epämääräinen
kuva on oikea vastaus. Onneksi facessa on kavereita, jotka tietävät mistä täällä
lähialueilla kannattaa kysellä/koeajattaa ilmaiseksi jotka oikeasti tietävät.
Ulosheiton uhallakin kysyisin, että kyykytetäänkö noviisi heti että sisäpiiri voi
perehtyä kytkimen kiilloitukseen? :-o

anteeksi ja hyvät sunnuntait!
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ehkä kysyessä voisi antaa jotain tietoakin ajoneuvosta sekä itse katsoa vaikka tuolta useinkysytyistäkysymyksistäkin jotain. Ja voihan sitä neuvojille aina kuittailla kuinka jotain (neuvoissa anettua osaa) ei olekaan juuri nyt liikkeessä myydä. Eli kaada vain itsellesikin...
slada111

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

Kiitos asiallisista vastauksistasi,
mutta ilkeily on juttu jota en siedä.
Kaadetaan kun kaadetaan, cheers...
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja pressa »

slada111 kirjoitti:Onneksi facessa on kavereita, jotka tietävät mistä täällä lähialueilla kannattaa kysellä/koeajattaa ilmaiseksi jotka oikeasti tietävät.
slada111 kirjoitti:mutta ilkeily on juttu jota en siedä
Siellä fasessa voi joukolla tumputtaa tai peukuttaa kun täällä ei tohdi edes paikkakuntaa paljastaa?? Kannattaa sietokykyään yrittää nostaa jos meinaa ladalla pystyä ajamaan ja varmasti pientä ilkeilyä on siellä fasessakin ja parhaan tietämyksen löydät suoli24stä. Vai mihin perustat tuon oikeasti/leikisti tietämisen rajan??
slada111

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

"Siellä fasessa voi joukolla tumputtaa tai peukuttaa kun täällä ei tohdi edes paikkakuntaa paljastaa?? Kannattaa sietokykyään yrittää nostaa jos meinaa ladalla pystyä ajamaan ja varmasti pientä ilkeilyä on siellä fasessakin ja parhaan tietämyksen löydät suoli24stä. Vai mihin perustat tuon oikeasti/leikisti tietämisen rajan??"

Ensinnäkin facen ansiosta löysin Ladan.
Toiseksi en ole tänne ehtinyt profiilia rakentaa, mutta sanon sitten nyt että olen Kotkalainen
Komanneksi "suoli24" on mun viimeinen epätoivo vaikka mun olematon lapsi kakkis vaippaan
Neljänneksi on tässä autoja tullut laiteltua, että tiedän mitä tarkoittaa sininen ja punainen,
omaan jenkkiin tehny itse aikoinanaan pikkujuttuja kuten 6 --> V8, manuaali --> automaatti,
perinteinen sytytys tyristoriksi ja muuta pientä. Chiltonin englanninkielinen repair manual
maksoi itsensä 100+ kertaisesti ittensä takaisin.
Lisäksi Xsara VTS:ään vaihtanut osia itse.
Nyt vaan ei ole muita tiloja laitella kuin oma nurtsi tai vuokralle huoltiksen nosturille.

Että semmoista...
Avatar
manni
Viestit: 399
Liittynyt: 18.7.2009 9:35
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja manni »

Facebook yhteisöineen on yllättävän kova sana monessa asiassa.

Tosin tapahtumien kanssa kannattaa olla tarkkana, ei tiedä kenen nimissä niitä tehdään.
Avatar
innov
Viestit: 164
Liittynyt: 2.10.2010 13:47
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja innov »

Joidenkin keskustelijoiden sävy on toistuvasti täällä epätoivottava; monettakohan kertaa noista "salaseuroistakin" nyt mainitsee. Kauan eläköön Facebook!
slada111

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

No, oli vaikka lehti-ilmoituksessa Ladan myynti, mutta kun oon 3 vuotta jo tuntenut myyjän sitäkautta
ja sen juttuja lukenut niin ei se tyhmä ole. Jos nyt fbstä puhutaan.
Harvempi kai matkustaisi pendolinolla Ladan ostoon? ;)
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1055
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Itse olen ollut tällä foorumilla vuoden. Tulin täysin noviisina mutta olen saanut kyllä hyviä neuvoja ja lähes aina asiallista kommenttia. Ilman tätä foorumia en osaisi vieläkään muuta kuin ehkä öljyt vaihtaa autoon. En tietenkään vieläkään mikään guru ole mutta uskallan jo vähän isompiinkin hommiin ruveta ja aina voi ajatella että kyllä ne pojat foorumilla jeesaa jos ei onnistu. Kaikkeen tietysti tarvitaan tietysti aitoa kiinnostusta/intohimoa niin oppimisen edellytyksiä on. Yksi intohimoistani on juuri Lada niin tahtoo myös oppia. Että kiitokset kaikille Lada ystäville!
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Tulet Huomaamaan Että Täällä on Monenlaista porukkaa... Ex eukon Veli Lauleli mulle että.. Omituisten otusten kerho.. Kun ensimmäisen keran Ladaan laitoin kerhon tunnuksen...
Se mikä ei tapa vahvistaa... Tressiä se kyllä tuottaa.. pari kolme kuukautta mennyt rähinöittä itsellä täällä..
slada111

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

Se on oikeesti mukavaa, että on erilaisia kunhan on huumoria....
mulla nyt Lada kolmatta päivää ja huomannu, että tekniikkaa autossa laidasta laitaan.
Ketään ei kannata morkata ja niinpäin ja jostainhan kaikki aloittava, oli auto tai kitara
jne. Itellä kun on jenkki sitikka ja lada, niin olen lähes keskimäärin irlantilainen ;)
Koska en oo tosikko niin mieleen tuli että laittaisin lada-meetingiin cryshler-lippiksen
ja kesällä FHRA:n meetingiin lada-lippiksen.... kattelisin reaktioita huvittuneena....
No löysin (TAAS fb:n kautta) paikan jossa on lada-porukkaa ja tiedon antoi jenkkiautosuperfani.
Ensi viikolla jenkki tallista amiksen autopuolelle talveksi laitettavaksi, sitikka talliin sen tilalle
ja ladalla ajetaan talvi.
Ei se mitä tekee vaan miten sen tekee ;)
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Ihan hyödyllisiä neuvojahan tuolla on annettu, mutta vois ensiksi kyllä vähä olla oma-alotteinen. Täällä foorumilla on niin paljon tietoa että hakua käyttämällä myös autoista tietämätön henkilö osaa purkaa ladan ja korjata sen kasaan. Tietty nyt pinna alkaa joillakin palamaan kun joka viikko kysellään jotain itsestään selvää asiaa jonka löytää juurikin tuolta "Usein kysytyt kysymykset"
slada111

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja slada111 »

Mutta eikös se interaktiivisuus ihmisten kesken ole hyvä asia?
Jos vastaus on lue UKKia, niin selaa sitten se ja huomaat ettei vastausta löydy 2+ tuhannen joukosta
... täähän vois olla automaatti.
"lue ensin" jne ...miksi sitten edes kysyäkkään jos vastaus löytyykin 4213 vastauksen kohdalta?
Kysykää multa miten 1970 Plymouthiin saa peltisarjojen seasta ängettyä ite korjaaman starttimoottorin
niin kerron (eli kone irti kiinnikkeistä, nosturin koukku kiinni vaijereilla imusarjaan, nosta 50cm, kallista, laita jotain tukemaan että pysyy siinä, ryömi auton alle ja työnnä vasemman puoleisen peltisarjan keskeltä varovaisesti kohdalleen. Kiinnitä ensin löysästi, laske kone takaisin kiinnikkeille, mene takaisin auton alle ja tiukkaa pultit, asenna sähköt. Tehty on, yksin)
Joskus ottaa päähän... "lue ensin" kun on kiire niin ei ole kuukautta aikaa selata....
Jos vastaus on semmoinen, niin parempi ilman vastausta.
Ihan kiusallani sanon, että älkää kysykö miten v. 1971 Datsuniin asennetaan tihkukytkin, sehän on triviaalijuttu ;)
Avatar
innov
Viestit: 164
Liittynyt: 2.10.2010 13:47
Paikkakunta: Siikalatva

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja innov »

Pakko lainata kerhon sivuilta: "Ladaboardilla jos jossain saat vastaukset mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä hierottua parhaat kaupat!"

Että jos aina pitäisi lukea kaikki vanhat jutut ennen kuin saa kysyä niin kyllä sivuilla oleva mainos pitäisi olla muotoa "Ladaboardilla jos jossain saat vinoilua jos et itse tiedä tai jaksa tai osaa hakea mieltä askarruttaviin kysymyksiin sekä hierottua parhaat kaupat!".

Palaute joidenkin suhtautumisesta yksinkertaisimpiinkin kysymyksiin on siis ihan aiheellinen. Ei kukaan juuri Ladoista innostunut halua liittyä kerhoon jos kerhon forumilla käyttäytyminen on tätä.
t tulppu
Viestit: 4042
Liittynyt: 16.1.2013 7:58

Re: Neuvoi haluis mutta tulee kuittailua....

Viesti Kirjoittaja t tulppu »

Ei ole pakko vastata jos ottaa pattiin..Jos kaikki lukisivat valmiit vastaukset niin ei täällä paljon kirjoittelua ... 5 vuotta vanhempiin ei oikein voi vastatakkaan kun on lukenut mielenkiintoista jutturinkiä.niin ei ole paikkaa johon vastata tai kuvat ei enää aukea..jne.. vastaa vaikka katso ukk.. jos sieltä ei aukea niin voi sitten kysyä uudestaan.. mutta miten asia esitetään on taitolaji.. minä en sitä osaa..mutt ei moni muukaan... Uusia Ladailijoita ei tule jos aina mollataan, on helpompi ostaa Toyota ja hävitä joukkoon tummaan.
Vastaa Viestiin