etuvetoisten maastokelpoisuus

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Kuningaspultti
Viestit: 166
Liittynyt: 30.7.2015 19:09
Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla

etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Niinkun aihe kertoo, minkälaisiin tilanteisiin asti olette saaneet teidän etuvetomallinne? Itse ajanut traktoriteitä avohakkuulle ja kahlannut nilkkaa jonkin verran syvemmässä vedessä. Tuo Sotavaunu tuntuu painonsa vuoksi pääsevän vaikka mihin 8)
Avatar
pavlik morozov
Viestit: 1149
Liittynyt: 11.3.2013 22:00
Viesti:

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja pavlik morozov »

väärä merkki mut vanhalla ysisata saabilla ajoin mettästä pöllejä kippaamalla takapenkin ja kyytiin niinpaljo kun sopi. Mettäautotiellä piti olla välillä tarkkana ettei tankki puhkee
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Sitikalla viisitoistatuumaisilla renkailla jousitus yläasennossa pääsi uskomattomiin paikkoihin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

pavlik morozov kirjoitti:väärä merkki mut vanhalla ysisata saabilla ajoin mettästä pöllejä kippaamalla takapenkin ja kyytiin niinpaljo kun sopi. Mettäautotiellä piti olla välillä tarkkana ettei tankki puhkee
Tutulta kuulostaa. Itsekin käyttänyt joskus varaosa Saabia vastaavaan ja tulen varmaan joskus käyttämään tulevaiuudessakin. Sori offtopic kun on väärä merkki. Kuva
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
'aatee'
Viestit: 2053
Liittynyt: 21.3.2005 15:25
Paikkakunta: Padasjoki

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja 'aatee' »

Laulu romusamaralla ajettiin pitkin umpi metsiä ja soramonttuja jne hyvin meni ja aika tärskyjä sai kesti vaan, maavaraa oli ja vielä 165/80r13 vanhat talvikumit auttoi tähän :D
-Humppa Motors-
WEBER CARBURETTORS!!!
Kuningaspultti
Viestit: 166
Liittynyt: 30.7.2015 19:09
Paikkakunta: Jossain kokkolan suunnalla

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Kuningaspultti »

Kyllä nuo tuntuvat melko pystyviā olevan.. Ajeltiin soramontuilla ja savisella polulla vähän aikaa sitten.. Tuo napakymppi toimisi hiekallakin jos laittaisi leveämmät renkaat :lol:
Onko 110/samarassa lukko kun molemmat renkaat tuntuvat jauhavan?
Avatar
Jarkko_I
Viestit: 574
Liittynyt: 26.11.2013 8:41
Paikkakunta: Kausala

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Jarkko_I »

Kuningaspultti kirjoitti:Onko 110/samarassa lukko kun molemmat renkaat tuntuvat jauhavan?
Ei oo, eihä sillä ees pystyis kääntymää jos olis :lol:
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

Jarkko_I kirjoitti:
Kuningaspultti kirjoitti:Onko 110/samarassa lukko kun molemmat renkaat tuntuvat jauhavan?
Ei oo, eihä sillä ees pystyis kääntymää jos olis :lol:
kyllä se kääntyy, on kokemusta etuvetosella hitsi ja kitkalukoista ja molemilla kääntyy.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
virtain
Viestit: 1113
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja virtain »

Jarkko_I kirjoitti:
Kuningaspultti kirjoitti:Onko 110/samarassa lukko kun molemmat renkaat tuntuvat jauhavan?
Ei oo, eihä sillä ees pystyis kääntymää jos olis :lol:
Ei ole vakiona minkäänlaista tasauspyörästön lukkoa Samaroissa/110:ssä....Rallimiehet on Samaroihin jonkinlaisia lukkoja laittaneet,mutta nekään eivät ole 100% lukkoja :?
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja samarai »

Samarahan ei mitään lukkoja normaali käytössä kaipaa, sehän nyt menee vaikka syvässä lumessa. Takaperin vielä paremmin kuin etuperin. Oma takapotku-Transitti tarvii tonnin päälle painoa kitkalukosta ja isommista renkaista huolimatta, jos sillä yrittää samoja reittejä mennä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jouska
Viestit: 3007
Liittynyt: 24.9.2003 10:33
Paikkakunta: Esboo

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Moi,

Kyllähän Samarassa maavaraa riittää. Lyhyt akseliväli, pitkät joustovarat jousituksessa ja tiuhaksi välitetty ykkönen takaavat hyvät maasto-ominaisuudet. Sitten vielä ruiskutusjärjestelmän ansiosta moottori ei helposti sammu tiukoissakaan paikoissa.

Jossain 20 senttisessä lumessa hyvin päässyt eteenpäin. Siellä missä oli enemmän lunta, alkoi kasaamaan moottoritilaan. Mutta muuten ei ongelmia eteenpäin menossa. Jos Samaralla ajaa jossain vaikeassa maastossa, pitäisi etenemisen takia olla jotkin nappularenkaat jotta pitoa olisi.

Kuva
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
juippi11
Viestit: 665
Liittynyt: 21.5.2012 19:47

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja juippi11 »

Pari vuotta sitten, kun Samara oli minulle uusi, ajoin sillä marjareissulla metsikön kautta ohi mutavelliin juuttuneesta neliveto-Hiluxista.. Kaasarisamaran kone ei kaksijakoisen luonteensa (huonosta kaasuttimesta johtuvaa) takia ole parhaimmillaan maastoajossa, mutta maavaraa tuntuisi olevan enemmän kuin esim ASX:ssä. Tai eihän sekään mihinkään maastoon ole tehty. Ruiskuversiossa veto varmasti tasaisempaa. Kun vertaan muihin autoihini niin paras se Samara on lumessa menemään. Corolla menisi parempiluonteisen koneensa takia muuten hyvin, mutta kun ei ole maavaraa niin meno pysähtyy jo huonommille sorateille. Pösö 505 ei takavetoisena taas pääse yhtään mihinkään missään tien ulkopuolella, vaikka siinä onkin lukkoperä.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

juippi11 kirjoitti:Pari vuotta sitten, kun Samara oli minulle uusi, ajoin sillä marjareissulla metsikön kautta ohi mutavelliin juuttuneesta neliveto-Hiluxista...
ei se hiluxikaa oo 4wd jos siinä ei oo lukkoja. ilman lukkoa se on ristivetonen eli 2wd, etupyörä ja ristikäinen takapyörä vain vetävät.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja pressa »

Maastokelpoisuus on myös paljon kuljettajasta kiinni oleva seikka, joku ajaa satakympillä sellaisesta paikasta mistä toinen ei uudenkarhealla katumaaturilla pysty ajamaan. Viimeksi ajoin kuvauksia varten Jouppilan vuoren päälle ja matkalla jouduin peruuttamaan että viimeiseltä nousuta pääsi katumaasturi peruuttamaan pois, ei kuulemma autolla päse ylös, no tein tilaa ja kun katumaasturi oli poissa edestä niin ajoin ylös, hivenen pitkään katsoi "maasturi" kuski satakympin sujuvaa etenemistä.
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: etuvetoisten maastokelpoisuus

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

autolla voi päästä jopa sellaseen paikkaan mihin ei traktorilla pääse :lol:
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Vastaa Viestiin