Neuvostoautoja ei osata korjata?

Sekalaiset Ladailuun ja laajemmin autoiluun liittyvät asiat. Keskustelua katsastuksesta, työkaluista, varaosista, maahantuonnista yms.
Paavali
Viestit: 12
Liittynyt: 4.10.2018 13:01

Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja Paavali »

On maailma muuttunut! Ei enää löydy Turúst Kalinan korjaajaa? Jäi oikeanpuoleinen etuikkuna auki, vein "vanhalle Konelan apufirmalle". Oli saatu akkuna kiinni, "Moottori rikki". Toisesssa korjaamossa huomattiin "moottori on kunnossa, pitäisi olla kaikki vermeet, että saataisiin akkunan mekanismi toimimaan.Minulla on uusi moottori oveen, ei osattu korjata. Mansemotor "Ei vastaa puhelimeen"? (Automaatti? vastasi kerran, "ilmoittaen soitto-ajat") Vaihdanko "länsiautoon?", vai taxikyytiin? Ikää on sen verran. /paavali
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Ei tämä rakettitiedettä ole, samoin nostin koneisto vaihdetaan ladaan kuin mersuunkin. Kyse on tahdosta ja siitä ettei osia saa samalta tukkurilta kuin muita osia ostetaan.
Oviverhoilun irrottamisen jälkeen koko nostin koneisto irtoaa noin kymmenellä 10mm kannalla olevalla ruuvilla/mutterilla.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10210
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

sama se on länsiautoissakin, huitasten tehdään jotain mikä helpoimmalta tuntuu ja viedään sitten myöhemmin uudestaan korjaamolle
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
110 kuski
Viestit: 148
Liittynyt: 25.4.2005 20:58
Paikkakunta: Rauma

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja 110 kuski »

Onko sieltä sitten mennyt mekanismi rikki? kun moottori on ehjä.
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Yleensä vaijeri hyppää yli joltain pyörältä ja sen jälkeen se kietoutuu moottorin rullaan solmuun. Tuo vaijeri on melkein mahdoton oikoa ja jos koko vaijerikoneisto moottorin kanssa maksaa viitisen kymppiä niin mielestäni kannattaa vaihtaa kerralla. Ja kevyt voitelu asennuksen yhteydessä ja välttää jäätyneen lasin avaamista...
mikko853
Viestit: 2659
Liittynyt: 3.8.2005 8:51
Paikkakunta: Kotka

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja mikko853 »

Manselta on turha vastausta odottaa, itse tein sähköpostitse reklamaation kun paketista puuttui tavaraa, ei vastattu, myöskään puhelimeen ei vastata. 3,5kk sitten parissa viikossa luvatut osat ovat edelleen toimittamatta, niidenkin perään kyselin kuukausi sitten, ei vastattu lainkaan.. en kyllä nyt niitä enää tarvitsekaan, sain muualta. Viimeisen 4,5v sisään tilaushistorian mukaan tuolta ostanut tavaraa 3000 eurolla, mutta jos asiakassuhde ei kiinnosta niin antaa olla sitten.
Njet problem, normal katastroof :mrgreen:
Smoppi
Viestit: 1160
Liittynyt: 8.4.2012 15:42
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja Smoppi »

Koko autokorjaamoalaa vaivaa sama ongelma ihan korjattavasta merkistä riippumatta, mutta toki asentajien kielteiset asenteet tiettyjä merkkejä kohtaan usein vielä pahentavat ongelmia. Myös varaosatukkurit myyvät epämääräisiä osia, jotka usein ovat väärin suunniteltu eivätkä edes voi toimia, ja korjaamoapinat sitten kuitenkin murjovat ne paikoilleen, jonka jälkeen taas ihmetellään kun ei toimi. Ongelmia on nykyään jopa tunnettujen entisten laatumerkkien tarvikeosissa niin henkilöauto- kuin työkonepuolellakin. Maahantuojaliikkeet sotkevat välinpitämättömyyttään yhteensopivuustaulukot ja varaosanumerot ovat vääriä. Korjaamoilla vaihdellaan osia satunnaisotannalla ja ehjienkin tilalle vaihdetut osat laskutetaan asiakkaalta. Perusjuttuja, kuten laturien ja starttien kunnostuksia ei enää tehdä, vaan vaihdetaan koko osa uuteen, jonka senkin maksaa asiakas. Minkäänlaista loogista päättelyä ei vianetsinnässä harrasteta, vaan sellaista jopa katsotaan jotenkin kieroon. Jopa vanhat kaasutinvehkeet ja mekaaniset dieselit ovat nykyään liian vaikeita korjata - itsekin olen noita autoja joutunut näkemään, joita oikeat ammatikseen autoja korjaavat henkilöt ovat korjaamisen sijasta saaneet vain enemmän rikki. Ammattiylpeys on täysin hukassa suurimmalta osalta.
☭☭☭☭☭☭☭☭☭☭
Lada Samara 1500i -96
Tunturi Tiger Aqua -89
+ muita hienoja vehkeitä
Avatar
jta
Viestit: 4366
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja jta »

Eikös tämäkin ketju kuuluisi enemmän teknisten puolelle taikka yleisiin eikä niinkään tänne oma auto osiolle?
Auto saa olla mikä tahansa, kunhan se vain on takapotku lada
Kuva
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html

2107 -94, 1200L -88
Avatar
pressa
Viestit: 10187
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Neuvostoautoja ei osata korjata?

Viesti Kirjoittaja pressa »

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Noinhan taitaa osion ohjeessa lukea...
Vastaa Viestiin