Mersu vai Lada
- Motojeppe59
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Mersu vai Lada
Kumman ostaisit Mersun vai Ladan, nimittäin jos olisi mahdollisuus käyttää vaikka 1000e.
Mietin tässä usein käytettyä ilmaisua jota silloin tällöin kuulee vertauskuvallisesti käytettävä kun ollaan hankimassa jotain laitetta.
Itse mietin oisko Lada parempi, toimii ainakin myös ääriolosuteissa.
Mietin tässä usein käytettyä ilmaisua jota silloin tällöin kuulee vertauskuvallisesti käytettävä kun ollaan hankimassa jotain laitetta.
Itse mietin oisko Lada parempi, toimii ainakin myös ääriolosuteissa.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: Mersu vai Lada
Tonnilla saa todennäköisesti sen "tonnin Mersun" mutta ei yhtään enempää, silti potentiaalisia ostajia varmaankin riittää, koska Mersu on kuitenkin aina Mersu, jämäksi ajettuna vanhana vosikkanakin naapurit vielä kadehtii, varsinkaan jos eivät osaa tunnistaa etuvaloista tai keulasta sen vuosimallia, mutta keulasta Mersun tuntee kuitenkin kaikki - sitähän ei risaperse ole mielikuvissa koskaan omistanut.
Harva autonostaja puolestaan ylipäätänsä ajattelee tai kuvittelee ostavansa koskaan Ladaa, syitä löytyy aina ympäristön asettamasta paineesta, joutumista poliittisesti leimatuksi työpaikalla, pelkoa lasten joutumista koulussa kiusatuiksi jne. - ts. Lada kantaa Neuvostoliiton aikaista raskasta painolastia edelleen harteillaan. Ja ne jotka eivät näistä välitä ovat puolestaan autonostajina poikkeuksetta pikkuvirheistä kitisijöitä ja säälimättömiä tinkaajia, eivätkä halua maksaa sitä tonnia hyvästäkään Ladasta, vaikka olisi vielä tuore leima ja kaksilla hyvillä renkaillakin. Näin Ladaa ostava on poikkeuksetta aina vahvoilla koska tietää, että myyjällä ei juurikaan varaa päästä tätä lähtemään pihasta jos kauppoja ollaan jo vakavissaan hieromassa. Varsinkin jos se tilalle hankittu länsiauto on jo odottamassa piilossa talon takana.
Jos siis oletetaan, että markkinat määrää oikean hinta/laatu -suhteen, niin päätyisin siihen "tonnin Ladaan".
Harva autonostaja puolestaan ylipäätänsä ajattelee tai kuvittelee ostavansa koskaan Ladaa, syitä löytyy aina ympäristön asettamasta paineesta, joutumista poliittisesti leimatuksi työpaikalla, pelkoa lasten joutumista koulussa kiusatuiksi jne. - ts. Lada kantaa Neuvostoliiton aikaista raskasta painolastia edelleen harteillaan. Ja ne jotka eivät näistä välitä ovat puolestaan autonostajina poikkeuksetta pikkuvirheistä kitisijöitä ja säälimättömiä tinkaajia, eivätkä halua maksaa sitä tonnia hyvästäkään Ladasta, vaikka olisi vielä tuore leima ja kaksilla hyvillä renkaillakin. Näin Ladaa ostava on poikkeuksetta aina vahvoilla koska tietää, että myyjällä ei juurikaan varaa päästä tätä lähtemään pihasta jos kauppoja ollaan jo vakavissaan hieromassa. Varsinkin jos se tilalle hankittu länsiauto on jo odottamassa piilossa talon takana.
Jos siis oletetaan, että markkinat määrää oikean hinta/laatu -suhteen, niin päätyisin siihen "tonnin Ladaan".
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Motojeppe59
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: Mersu vai Lada
Mietin tuossa yksi päivä että on tuossa Ladan lämmityslaiteen puhaltimessa aika iso ääni, mutta sitten kun lähdin ajamaan huomasin että eihän siitä enää juuri ääntä kuuluukaan.
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: Mersu vai Lada
Ei ole mustavalkosen helppoa vastata kun riippuu mallistakin eikä pelkästä merkistä. Mutta jos merkin perusteella pitää jotain sanoa niin Ladan ostasin.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Mersu vai Lada
Muistelisin jostain 70-luvun lopun hintavertailusta, että Mersun hinnalla olisi saanut 10 Ladaa. (molemmat ns. karvahattujamalleja)
Vai oliko 100A Datsuneita.
e ei nyt ihan niin montaa kuitenkaan tainnut saadakaan, olisko joku km. 7 kpl vähän lähempänä.
http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w123.htm
http://www.ajovalo.net/Historia/lada.htm
http://www.ajovalo.net/Historia/datsun_100A.htm
Vai oliko 100A Datsuneita.
e ei nyt ihan niin montaa kuitenkaan tainnut saadakaan, olisko joku km. 7 kpl vähän lähempänä.
http://www.ajovalo.net/Historia/mb_w123.htm
http://www.ajovalo.net/Historia/lada.htm
http://www.ajovalo.net/Historia/datsun_100A.htm
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Mersu vai Lada
Entinen mieskin mietti samaa ongelmaa.Viimein päätti kysyä luonnolta neuvoa.
Meni pellon laitaan ja huusi:"Ostanko Mersun vai Ladan?"
Kaiku vastasi:"...vai Ladan."
Meni pellon laitaan ja huusi:"Ostanko Mersun vai Ladan?"
Kaiku vastasi:"...vai Ladan."
Samara 1.5 -03
Suzuki SX4 -13
Suzuki SX4 -13
Re: Mersu vai Lada
Heh, aika hyvä oli.
Itse vielä pohdin tuota kumman valita - tonnin Mersun vai Ladan? Sain mieleeni nyt vastauksen: "Tee velka ja osta Volga!"
Itse vielä pohdin tuota kumman valita - tonnin Mersun vai Ladan? Sain mieleeni nyt vastauksen: "Tee velka ja osta Volga!"
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Mersu vai Lada
Ja Volga loppuu ennen kuin Velka..
Re: Mersu vai Lada
201,202 ja 124 korisia mersuja alkaa saamaan jo kohtuukuntoisiakin tuolla 1000€. Hyviä käyttöpelejä ovat jos vaan kori pysynyt ryhdissään pahimmilta ruosteilta. Päälle kymmenen vuotta tullut mersuilla ajeltua niin kyllä minä ennemmin ok kuntoisen mersun tonnilla ostaisin jos olisi paljon pitkää matkaa ajettavana. Kun kaikki on kunnossa niin on se mersu vaan ajoltaan jotain aivan muuta kuin idänihmeet.
Toki näin nurkka ajoon (mitä pääsääntöisesti nykyään tulee ajettua) ostaisin tonnilla toki ennemmin sen ladan. Auton valinta siis perustuisi paljonko sillä tulisi ajettua vuodessa. Esimerkiksi wanhaa 200D 124 korista mersua luotettavampaa autoa saa hakea (kokemusta on moisesta), tokihan se on laiska kulkemaan että kiihtyvyyttä mitataan ennemmin kalenterilla kuin kellolla mutta on vastaavasti myös taloudellinen ja luotettava. Tosin ei se 1200 ladakaan mikään raketti ole että sen puolesta ei eroa tässä
Toki näin nurkka ajoon (mitä pääsääntöisesti nykyään tulee ajettua) ostaisin tonnilla toki ennemmin sen ladan. Auton valinta siis perustuisi paljonko sillä tulisi ajettua vuodessa. Esimerkiksi wanhaa 200D 124 korista mersua luotettavampaa autoa saa hakea (kokemusta on moisesta), tokihan se on laiska kulkemaan että kiihtyvyyttä mitataan ennemmin kalenterilla kuin kellolla mutta on vastaavasti myös taloudellinen ja luotettava. Tosin ei se 1200 ladakaan mikään raketti ole että sen puolesta ei eroa tässä
Lada kardan...??? Njet... Volga
- Motojeppe59
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: Mersu vai Lada
Ajelen nyt toista talvea Ladalla työmatkaa n. 8km suuntaansa, nopeusrajoitus reitillä max 60km/h, nelivaihteinen loota on ihan sopiva noille nopeuksille. Tuskinpa olisin hankkinut toista autoa talouteen ellen olisi halunnut tietynlaista eksotiikkaa/harrastusta sekä puuhailua, näihin kun voi kaiken tehdä itse. Täytyy sanoa että sen jälkeen kun ne perinteiset "kulutus" osat jotka varmaan moni muukin on omaan latikkaan vaihtanut laite on toiminut luotettavasti. Weberkin tuli hankittua ja sen säätäminen oli ihan mielenkiintoinen juttu sekin. Niin ja semmoinenkin ajatus tuli muuan päivä mieleen että kun nuo nykyautot on toisinaan oikukkaita, silloin tällöin saattaa jokin häiriövalo syttyä tauluun, huomasin että latikassa voi käydä päin vastoin, ainakin minun ladassa yhtenä aamuna imun merkkivalo ei syttynyt olenkaan, myöhemmin vika korjaantui itsestään
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: Mersu vai Lada
Vähän koitin tutkailla Nettiautosta mitä siellä olisi tällä hetkellä tasan tonnilla. Päädyin itse tähän parivaljakkoon jotka itsestä tuntui äkkiseltään siihen hintaan parhailta vaihtoehdoilta. Mersun tarjonta on huomattavasti laajempi joten niistä on enemmän mistä valkata.
http://www.nettiauto.com/lada/112/8479445
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/180/8505458
" ABS jarrut ei tällä hetkellä toimi kun saattaa olla vaan liitin irti mut pistän kuntoon. "
Valkoisessa värissä on vanhempana paha, että kaikki ruosteet paistaa ensimmäisenä silmään.
http://www.nettiauto.com/lada/112/8479445
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/180/8505458
" ABS jarrut ei tällä hetkellä toimi kun saattaa olla vaan liitin irti mut pistän kuntoon. "
Valkoisessa värissä on vanhempana paha, että kaikki ruosteet paistaa ensimmäisenä silmään.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Mersu vai Lada
Jos kerran henkilökulettimet kyseessä niin Lada, pakuks piti saaha Mersu... Kaks niitä....
Neuvostoliitossa ei olisi ollut tätäkään ongelmaa.
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Axtec, jotta elämä olisi nautinnollisempaa.
VAZ-21051 86 Youtube
VAZ-2104 89
Re: Mersu vai Lada
Itselle puolestaan Ladan pitää olla käyttöautona etuvetoinen, mutta pakettiauton oltava takavetoinen vaikka se hieman nostaa tavaratilan lattiaa. Mersun Sprintteri edustaa mielestäni nykypakujen parhaimmistoa.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
- Motojeppe59
- Viestit: 46
- Liittynyt: 28.9.2015 18:09
- Paikkakunta: Kaupunki jossa toripolliisi
Re: Mersu vai Lada
Hyvä näin, makuasioista ei voi kiistellä, itse pidän kovasti takavetoisesta harraste autona.
Löysin perustelujakin, kyllä takapotkulla ajaminen urheilusta käy.....toiminee mersuihinkin
Takavedon etuihin kuuluu etuvetoon verrattuna hyvä vetopito kuivalla kelillä ja pitävällä pinnalla. Painonjakauma on myös usein hyvä takavetoisissa autoissa. Tämän takia urheiluautoissa takaveto on edelleen suosittu vetotapa, lisäksi auton ollessa erityisen tehokas kuten Lada, voiman välittäminen takapyöriin ohjaavien pyörien sijasta on tunnettu olevan parempi ratkaisu, johtuen erityisesti painon siirtyessä taka-akselille voimakkaissa kiihdytyksissä, jolloin etupyörät alkaisivat sutimaan turhan helposti.
Ei aivan äsken ole pakua ollut, joskus aikanaan omistettiin velipojan kanssa Fordin mallia Transit jossa oli voimanlähteenä Perkins diesel (se punainen rautamöykky konepellinalla) saman verran heppoja kuin 1200 latikassa ja tottakai takaa potki.
Kyseisessä laitteessa olisi tarvinnut tosissaan magneettiperä ominaisuutta, se mikä edestä tippuu tarttuu perämurikkaan kiinni
Löysin perustelujakin, kyllä takapotkulla ajaminen urheilusta käy.....toiminee mersuihinkin
Takavedon etuihin kuuluu etuvetoon verrattuna hyvä vetopito kuivalla kelillä ja pitävällä pinnalla. Painonjakauma on myös usein hyvä takavetoisissa autoissa. Tämän takia urheiluautoissa takaveto on edelleen suosittu vetotapa, lisäksi auton ollessa erityisen tehokas kuten Lada, voiman välittäminen takapyöriin ohjaavien pyörien sijasta on tunnettu olevan parempi ratkaisu, johtuen erityisesti painon siirtyessä taka-akselille voimakkaissa kiihdytyksissä, jolloin etupyörät alkaisivat sutimaan turhan helposti.
Ei aivan äsken ole pakua ollut, joskus aikanaan omistettiin velipojan kanssa Fordin mallia Transit jossa oli voimanlähteenä Perkins diesel (se punainen rautamöykky konepellinalla) saman verran heppoja kuin 1200 latikassa ja tottakai takaa potki.
Kyseisessä laitteessa olisi tarvinnut tosissaan magneettiperä ominaisuutta, se mikä edestä tippuu tarttuu perämurikkaan kiinni
Ulkomaalaisten kulkuneuvvojen isänmaallinen korvike, tekoälyvapaan tekniikan edelläkävijä.
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Lada 1200S -88 "Magneettiperä", IC M49
Päästöt kompensoitu
Re: Mersu vai Lada
Sillä Perkins-Transitilla minäkin aloitin urani "Transit-miehenä". Perkins 4/99 tuli ensimmäisenä dieselmoottorina Transittiin v.1969 ja korvattiin aika nopeasti 4.108 mallilla. Erona niissä on lähinnä se, että 4/99 on märkäputkikone ja 4.108 kuivaputkikone. Transittiin tuli etuvetomallit vasta siihen v.2000 tulleeseen sarjaan.
Itsellä oli nuo molemmat koneet ja se 4/99 oli kai pahin pommi mikä minulla on koskaan ollut. Erehdyin vielä tekemään siihen koneremontin ja koneistamo koneisti kannen väärin ja siitä tuli lopullisesti romurautaa. Se meni vielä omaan piikkiin, koska silloin ei ollut mitään kuluttajansuojaa. 4.108 oli huomattavasti parempi ja se lähti vielä itseltä eteenpäinkin ehjänä.
Eihän niitä Perkinsin koneella ollut kuin parikolme vuotta, kun Transittiin tuli Yorkin 2,4. Sehän siinä olisi pitänyt alunperin ollakin, eikä ollenkaan noita Perkinssejä. Kyllä kai ne veneissä ja traktoreissa/leikkuupuimureissa jms. sitten jotenkin toimii ja ei kai niistä susi ollut kuin tuo 4/99. Oli kuulemma ollut maahantuoja Hans Palsbollakin murheenkryyni vuotavien sylinteriputkien takia, mikä johtui helposti halkeavasta lohkosta. Jokaisen sylinterin kohdalta lohko vuoti itselläkin niistä sylinteriputkien tiivisteiden välisistä "juorurei'istä" lohkossa nestettä ulos, minkä takia sinne maahantuojalle silloin soittelinkin.
Itsellä oli nuo molemmat koneet ja se 4/99 oli kai pahin pommi mikä minulla on koskaan ollut. Erehdyin vielä tekemään siihen koneremontin ja koneistamo koneisti kannen väärin ja siitä tuli lopullisesti romurautaa. Se meni vielä omaan piikkiin, koska silloin ei ollut mitään kuluttajansuojaa. 4.108 oli huomattavasti parempi ja se lähti vielä itseltä eteenpäinkin ehjänä.
Eihän niitä Perkinsin koneella ollut kuin parikolme vuotta, kun Transittiin tuli Yorkin 2,4. Sehän siinä olisi pitänyt alunperin ollakin, eikä ollenkaan noita Perkinssejä. Kyllä kai ne veneissä ja traktoreissa/leikkuupuimureissa jms. sitten jotenkin toimii ja ei kai niistä susi ollut kuin tuo 4/99. Oli kuulemma ollut maahantuoja Hans Palsbollakin murheenkryyni vuotavien sylinteriputkien takia, mikä johtui helposti halkeavasta lohkosta. Jokaisen sylinterin kohdalta lohko vuoti itselläkin niistä sylinteriputkien tiivisteiden välisistä "juorurei'istä" lohkossa nestettä ulos, minkä takia sinne maahantuojalle silloin soittelinkin.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»