Vaihdelaatikon irrotus takaveto

LUE NÄMÄ ENNENKUIN KYSYT MITÄÄN TEKNISTÄ TAI KERHOON/FOORUMIIN LIITTYVÄÄ.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Vaihdelaatikon irrotus takaveto

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

TÄMÄ TEKSTI LAINATTU RTJN65:LTA

Moottorin takaa laatikon yläreunasta 2 kpl 19mm avaimella avattavaa pulttia irti (lähtee joko yläkautta 19mm kiintolenkki avaimella tai sitten alakautta 19mm hylsyllä+nivel+jatko+jatko+vääntiöllä. Alapuolelta 2 kpl 19mm avaimella avattavia pultteja. Sitten startti irti (3 kpl 13mm avaimella avattavia pultteja), startin voi työntää 2cm eteenpäin niin ei ole tiellä. Sitten suojapelti irti (jää moottoriin kiinni) eli 4 kpl 10mm avattavia ruuveja. 1 kpl maajohto irti (13mm). Kytkimen työsylinterin irroitus 2 kpl 13mm pultteja.

Pura pakoputki edestä pois. Joskus on otettava pakosarjasta lähtien.

Sitten kardaani irti: Takapäästä 13mm mutterit, Keskituki 13mm (2 kpl) ja etupäästä esim kuminivelestä 3 kpl 19mm pultteja irti.

Ota kardaani irti. Irroita laatikon pultit. Irroita vaihdekeppi (holkki sisällä joka lähtee alaspäin ruvvimeisselillä kampeamalla) ja vedä keppi irti. Laita 1 tai 4 vaihde sisään.

Irroita laatikon perätuki korista (2 kpl 13mm muttereita).

Vedä laatikkoa taaksepäin (joskus tosi tiukassa). Kun laatikko on tullut riittävästi taaksepäin, se tippuu edestä kytkimen booreilta ja sen saa työnnettyä eteenpän ja sen voi laskea pois paikoiltaan.

AI NIIN. Ota myös mittarin vaijeri irti. Muista irrottaa pakkivalon johdot ettei katkea.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva