axtec kaasutin ongelmat
Lähetetty: 23.3.2006 22:24
Tätä kaasutinta käytetään katalysaattori Ladoissa, joissa ei ole ruiskua.
Viat lähinnä huonoa käyntiä ja päästöongelmia aiheuttavia
Joitakin poimintoja mahdollisista ongelma/vika paikoista:
cassu:
Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).
Käkisalmen Kuatro:
-CO-arvot saatiin kohilleen kun vaihettiin kaasariin koho, vanha kun oli täynnä pentsiittiä.
RTJN65:
Noihin ASTEEKKI jumalan rankaisuun on yleensä pari syytä:
1. Kaasarin kohokammion neulaventtiili jumii
2. Koho tavallaan saa bensaa sisälleen eikä kellu kunnolla.
3. Käyttövivustot jumittavat.
Päästöjen kannalta on myös tärkeää, että pakoputki on ehyt
ja venttiilivälykset on oikeat sekä ketju kiristetty. Sekä sytytyksen on oltava kohdillaan.
Kaasarin kannen kiinnitys alaosaansa, aiheuttaa käyntihäiriöö kun haukkaa ilmaa välistä, lähde:Nonnis
Viat lähinnä huonoa käyntiä ja päästöongelmia aiheuttavia
Joitakin poimintoja mahdollisista ongelma/vika paikoista:
cassu:
Lähtisin tästä liikkeelle:
- Lambda-anturin toimivuuden tarkistus.
- Alipaineletkujen kunnon tarkistus.
- Tarkista kaasarin kiinnitys imusarjaan, tuppaa löystymään.
- Tarkista solenoidisuuttimien johdot, kunto ja toimivuus.
- Uimurikammion neulaventtiili ja kaasuttimen kannen tiiviste vaihtoon.
- Tarvittaessa solenoidisuuttimet vaihtoon. (Jos jostain vaan saa vielä uusia).
Käkisalmen Kuatro:
-CO-arvot saatiin kohilleen kun vaihettiin kaasariin koho, vanha kun oli täynnä pentsiittiä.
RTJN65:
Noihin ASTEEKKI jumalan rankaisuun on yleensä pari syytä:
1. Kaasarin kohokammion neulaventtiili jumii
2. Koho tavallaan saa bensaa sisälleen eikä kellu kunnolla.
3. Käyttövivustot jumittavat.
Päästöjen kannalta on myös tärkeää, että pakoputki on ehyt
ja venttiilivälykset on oikeat sekä ketju kiristetty. Sekä sytytyksen on oltava kohdillaan.
Kaasarin kannen kiinnitys alaosaansa, aiheuttaa käyntihäiriöö kun haukkaa ilmaa välistä, lähde:Nonnis