Samaran takaiskuvaimentimien vaihto
Lähetetty: 17.11.2006 19:52
Iskunvaimentimet menevät vaihtoon siinä vaiheessa kun kaikki iskunvaimentimen alapään mutterit ovat totaalisen ruosteessa ja pultti on jämähtänyt kiinni iskunvaimentimen alaholkkiin.
Älä yritä turhaan irroittaa pulttia, vaan riko iskunvaimentimen alapää kulmahiomakoneella tai sähköisellä rautasahalla sahaat auton kiinnikekorvakkeen sivuista pultin poikki.
Yläpään irroitusta varten tarvitset 19 mm lenkin, missä on "syvyyttä" muutaman sentin, jotta saat otteen mutterista ja iskarin yläpäästä samaan aikaan.
Kun olet purkanut jousen iskunvaimentimen ympäriltä, normaaleilla jousenkiristimillä ei iskarin yläpään suojakumi menekään sisään, kun kiristimen hampaat ovat tiellä.
Toimi seuraavasti. Kiristä jousi kiristimillä. Sido jousi tukevalla rautalangalla jännitykseen. Poista kiristimet. Kokoa jousirakenne ja kiinnitä takaisin autoon. Kun iskari on jousen kera autossa kiinni, katkaise rautalangat ja vedä ne pois jousen ympäriltä.
Näin vaihdoin iskarit -98 eurosamaraan jokin aika sitten.
Älä yritä turhaan irroittaa pulttia, vaan riko iskunvaimentimen alapää kulmahiomakoneella tai sähköisellä rautasahalla sahaat auton kiinnikekorvakkeen sivuista pultin poikki.
Yläpään irroitusta varten tarvitset 19 mm lenkin, missä on "syvyyttä" muutaman sentin, jotta saat otteen mutterista ja iskarin yläpäästä samaan aikaan.
Kun olet purkanut jousen iskunvaimentimen ympäriltä, normaaleilla jousenkiristimillä ei iskarin yläpään suojakumi menekään sisään, kun kiristimen hampaat ovat tiellä.
Toimi seuraavasti. Kiristä jousi kiristimillä. Sido jousi tukevalla rautalangalla jännitykseen. Poista kiristimet. Kokoa jousirakenne ja kiinnitä takaisin autoon. Kun iskari on jousen kera autossa kiinni, katkaise rautalangat ja vedä ne pois jousen ympäriltä.
Näin vaihdoin iskarit -98 eurosamaraan jokin aika sitten.