Ajoneston "puukotusta"

LUE NÄMÄ ENNENKUIN KYSYT MITÄÄN TEKNISTÄ TAI KERHOON/FOORUMIIN LIITTYVÄÄ.
Avatar
pressa
Viestit: 9274
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Ajoneston "puukotusta"

Viesti Kirjoittaja pressa »

Tietoa löytyy linkistä: http://chiptuner.ru/content/immobil/
Kuva
naco kirjoitti:Yllämainitun linkin sivustolla, hankalin toimenpide on EEPROM muistin tyhjennys. Vaihtelee boxien mallien mukaan. Ja joka tapauksessa pitää olla jonkin asteeen saofta jolla pääset konnunikoimaan moottoriohjaimen kanssa.
Vilpo kirjoitti:Ei tarvitse tyhjentää vanhaa. Riittää, kun vanhan eeprom-piirin korvaa uudella, tyhjällä piirillä. Ainakin näin onnistui lada 112 Bosch MP7.0.
Löysin paketin vielä, piirin tyyppi: 24C02 256x8 SO8 EEPROM.
Ei ihan helpoin juotella kuitenkaan, sen verran pieni pintaliitoskomponentti kyseessä.
Tuossa vielä joku videokin aiheesta: http://www.youtube.com/watch?v=3XpHZIxm ... r_embedded

Avatar
pressa
Viestit: 9274
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ajoneston "puukotusta"

Viesti Kirjoittaja pressa »

äölkjhgf kirjoitti:Miten kävi? Itse jouduin aikanaan taikinoimaan siskon lada 111:n kanssa, ajonesto kuittaantui muttei siltikään käynnistynyt. Vika lopuksi korjaantui kun ostin uuden (käytetyn) boksin ja siinä ei mukana tullut pampuloita, joten vaihdoin sen empron-piirin uuteen tyhjään partcolta tilattuun. Piiri ei tokikaan ollut kallis, jotain euron paremmalla puolen. Mut, auto on sen jälkeen toiminut niinkuin 2000-vuosimallin auton kuuluukin.
Tokikin piirin vaihto onnistuisi helpommin, jos käytettävissä olisi kuumentava tinaimuri.
Piiri löytyy tuosta, paljon muutakin olen partcolta tilannut ja nopea toimitus ja hyvä yhteydenpito kuuluu kauppaan: http://www.partco.biz/verkkokauppa/prod ... ts_id=1948

Vastaa Viestiin