Sivu 1/1

Lada 119 huolto-ohjelma

Lähetetty: 7.10.2012 12:08
Kirjoittaja JohnDoe
Skannasin 119 huolto-ohjelman, kun ei näytä kerhon sivuilta löytyvän. Ehkä tämän perusteella joku sen joskus sinnekin lisää.

http://i1147.photobucket.com/albums/o54 ... hjelma.jpg
Lada 119 huolto-ohjelma
Lada 119 huolto-ohjelma

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 8.10.2012 18:31
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Kiitokset huolto-ohjelmasta.

Sytytystulppien vaihtovälinä 30.000 km edustaa kyllä vanhaa aikaa. Nykytulpilla kaikkien etuvetojen moottorit toimivat taatusti 60.000 km; itse olen käyttänyt niin Samaroissani kuin 110-sarjalaisissa 100.000 km:n vaihtoväliä.

Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.

menestystä

SvS

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 8.10.2012 19:57
Kirjoittaja JohnDoe
Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen, kun kaikki etuveto-Ladat on aivan ensimmäisiä Samaroita lukuunottamatta varustettu välyksettömällä (vapaaliikkeettömällä) konstruktiolla.
Toisaalta 119-sarjassa on hydraulikäyttöinen kytkin, kun vanhemmissa etuvetoisissa vaijerikytkin. Vaikuttaisikohan tämä asiaan?

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 9.10.2012 17:55
Kirjoittaja Sdelano v SSSR
Terve!

Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.

Asiasta lisää vaikkapa googlaamalla Сцепление ваз 1119.

menestystä

SvS

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 9.10.2012 21:29
Kirjoittaja JohnDoe
Sdelano v SSSR kirjoitti:Sikäli kuin ymmärrän, on Kalinoissa vaijerivälitteinen kytkinmekanismi, kuten muissakin etuvedoissa.
Voi hyvinkin olla. Jossain testiartikkelissa väitettiin hydrauliseksi, mutta ehkä ei sitten pidäkään tieto paikkaansa, en nyt suoraan muista, mistä tuon luin. No, nopeastihan tämä on tarkistettu, pitää huomenna valoisan aikaan tukia.

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 10.10.2012 1:12
Kirjoittaja samarai
Tuo "hydraulikäyttöinen kytkin" mainittiin ainakin Delta-Auton kotisivulla silloisissa myyntiin tulleen 117 mallin tiedoissa. :)

Muistelin itsekin, että jossain siitä tosiaan mainittiin ja tässä sitä itse juuri ihmettelen:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 2A#p246452

Näkyy olevan myös jo tuossa 119:n esitteessäkin:
http://lada1970.1g.fi/esite/esite_2008_lada119_3.jpg

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 10.10.2012 19:20
Kirjoittaja JohnDoe
Asia tarkistettu: vaijerilla on kytkin, kuten vanhemmissakin etuvetoisissa.

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 14.10.2012 14:08
Kirjoittaja JohnDoe
Sdelano v SSSR kirjoitti:Huolto-ohjelman kohta 6, kytkinpolkimen vapaaliikkeen tarkastus ja säätö, on todella erikoinen
Mitä ilmeisemmin on Kalinassa sitten nimenomaan kytkinpolkimen konstruktiossa jokin ero, vaikka Deltan mainoksista huolimatta vaijerivälitteisyys on pysynyt. Nimittäin perjantaina, kun tuli ajeltua koko päivä liikenteessä (480 km reissu yhteensä), muuttui noin puolessa matkassa kytkinpoljin hieman oudon tuntuiseksi. Parkkipaikalla kun tutkin, niin polkimeen oli tullut useamman senttimetrin välys (poljinta nousi normiasennosta ylöspäin arviolta 2-3 senttiä). Ajamiseen tämä ei vaikuttanut ja ihme kyllä tämä välys hävisi itsekseen, pitää tutkia tarkemmin jossain vaiheessa, kun ehdin.

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 14.10.2012 14:15
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 14.10.2012 15:29
Kirjoittaja JohnDoe
Jouska kirjoitti: Eikös se ole ihan normaalia että kytkipoljin nousee ylöspäin aikojen saatossa levyn kuluessa? Ei siitä kannata huolestua. Kovaa ajoa vaan Kalinalle niin pysyy kaikki paikat ja toiminnat kunnossa.
En usko, että se on normaalia, että poljin yhtäkkiä nousee vain 21 000 km ajetussa autossa kerralla 2-3 senttiä normaalia ylemmäksi (selvästi ylemmäksi kuin jarrupoljin). Ja tuon 2-3 sentin matkan poljin "liikkuu kuin tyhjää", tuosta alaspäin alkaa vasta "vetämään vaijeria". Ajossa myös tuntui oudolta ja kuului semmoinen pieni napsahdus aina poljinta nostettaessa. Vähän vaikea selittää. Ihmeellistä on, että tuo "tyhjäliike" hävisi ajoreissulla itsekseen samoin kuin oli tullutkin.

Re: Lada 119 huolto-ohjelma (puuttuu kerhon sivuilta)

Lähetetty: 14.10.2012 16:31
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tosiaan. Katso nyt ensimmäiseksi ettei se kytkinvaijeri ole irtoamassa sieltä konehuoneen puolelta siitä kytkimen käyttötangosta. Eikös se näissä joissain uudemmissa malleissa ole irronnut sieltä jostain??