Takavetoisen nokka-akselit.

LUE NÄMÄ ENNENKUIN KYSYT MITÄÄN TEKNISTÄ TAI KERHOON/FOORUMIIN LIITTYVÄÄ.
Avatar
pressa
Viestit: 9274
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Takavetoisen nokka-akselit.

Viesti Kirjoittaja pressa »

naco kirjoitti:FAKTAA!!
Takapotkuun on saatavana 3 erilaista "vakionokkaa"
Perinteinen 2101 nokka-> kaikki koneet 1200-1800
Oma mielipide: Ihan kiva vakiossa 1300 remmikoneessa, kun laittaa jaon 1-hampaan (nokkapyörästä) myöhäselle, tämä tuo lisää kierroshaluja koneeseen.

Niva 21213 nokka -> kaikki koneet 1200-1800, eroa edelliseen verrattuna noin 12 astetta aukioloaikaa enempi imupuolelle ja noin 1,2mm enempi nostoa pako ja imuventtiileille.
Oma mielipide: 1300 remmikoneessa, oikein säädettynä aiheuttaa hirveän vääntöefektin, melkein, kuin 1600:lla ajaisi, erittäin mukava kaupunkiajossa, paras käyttöalue 2-4r/min. Korkeaviritteisissä koneissa (kovat puristussuhteet) hieman nakutusherkkä, varsinkin korkeilla kierroksilla.

Chevy niva /uusi niva joissa 1-rivinen ketju 21214 nokka-> vain 21214 moottorit joissa hydrauliset nostajat, ei tietoa asteista ja nostoista. Erittäin epäsuosittu moottorinvirittäjien piireissä (toki kyllä niitäkin fanaatikkoja löytyy, jotka vannoo hydraulinostajien nimeen)
Oma mielipide: Mitääntekemätön laite, nostajien (lähinnä öljylinjan) rikkoontumisherkkyyden takia, liikaa liikkuvia osia, täysin epäonnistunut Venäjän insinöörien yritys kopioida ooppelia!