Yleinen off-topic

Politiikkaa, maailmanparannusta ja muuta hölynpölyä, joka ei suoraan liity Ladoihin ja autoiluun.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Minulla on töissä Wille 645 kiinteistötraktori.Alennusvaihteella vetokyky 5700kp.Hiekkamaton levitettyäni vedin ryssän rekan joka oli linkussa ylämäessä.Mies katsoi huuli pyöreänä
kun Vennään maalla ei ole moista nähnyt :lol:
Avatar
pressa
Viestit: 10174
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja pressa »

Lukitsitko willwn hyvin että ei katoa? Vuosien tapainen tapaus muistui mieleen sanoista: kun xxxxxx ei ole moista nähnyt. Vuosia sitten yksi talkkari oli saanut pienen käsikäyttöisen lumilingon ja kiinteistön pihapolkuja siivoili. Yhdestä rapusta tuli "kansallispukuinen nuori eläkeläinen" ja kyselemään että mikäs tuo on kun ei ole tuollaista ennen nähnyt. Talkkarihan alkoi esittelemään uutta lumilinkoa ja kehumaan kuinka on nyt mukavaa ja helpottaa hommia kun tälläisen kalliin pelin viimeinkin sai käyttöön. Muutaman päivän päästä kun taas oli lunta satanut talkkari lykki taas rapunedustoja kolalla, joku sitten jotain kyseli ja selvisi että viime lumisateen jälkeen alavarastoon oli linko viety, mutta sieltä lukitusta varastosta mystisesti kadonnut? Vuosia myöhemmin uutta konetta varteen tuli betoniseinään silmukka, josta ketjulla sai koneen rungosta laittaa lukkoon...
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

No se on suljetulla teollisuusaluella,kameravalvonnan piirissä.8 vuoteen en ole virta-avainta irroittanut ja tuskin lähteekään.Rittää kun päävirtakatkaisimen kytkee pois päältä jos sitä ei tiedä ei tapahdu mitään.
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja samarai »

Ei näytä asia millään selviävän, niin siirretään jo tänne
toktornivako kirjoitti: Montako kytkintä sitten "Tiedät" tässä uudessa Easy´R mallissa olevan?
Lähteiden mukaan siinä on 1.

Sinäkö "tiedät", että siinä olisi kuitenkin kaksoiskytkin? Vai mitä haet oikein takaa? Selvitetään tämä asia nyt täällä perinpohjin koska itse teit tämän kysymyksen "montako kytkintä?" minulle. Ettei jää enää kenellekään epäselväksi onko EasyR vaihteisto yksi- vai kaksoiskytkin vaihteisto, vaikka itselle se onkin aivan yhdentekevää.


Annetusta lähteestä lainattu:
" it's a single-clutch automated system "
" it's better than other single-clutch automated on Brazilian market "

eli jos et osaa englantia, niin tuossa ylhäällä kerrotaan, että "se on yksi-kytkin automaattinen systeemi"
ja alhaalla puolestaaan, että "se on parempi kuin mikään muu yksi-kytkin automaatti Brasilian markkinoilla."

Kyseessä on siis ilmeisesti parannettu versio näistä aikaisemmista 1-kytkin malleista. Tämä EasyR:hän on v. 2015 heinäkuussa markkinoille tullut vaihteisto.

e. tuollaisen löysin sieltä "itsehän tässä tietäjänä kerrot että siinä on joku muu kuin "aiemmin käytetty 1-kytkin malli" .
"Joku muu kuin aiemmin käytetty" - Miten ihmeessä voi tuollaista voi ymmärtää siitä minun kirjoituksesta??

Minähän kirjoitin: "Tämä pitäisi olla huomattavasti paranneltu versio aikaisemmista 1-kytkin malleista."

Onko tuossa muka kyseessä "joku muu" kuin 1-kytkin malli? Eikö tuosta nyt tosiaan ymmärrä mitä siinä tarkoitetaan? Sillähän ainakin yritin tarkoittaa, että juuri sitä 1-kytkintä on parannettu tässä EasyR vaihteistossa. Enhän kommentissani sanallakaan edes maininnut mistään kaksoiskytkimistä. Olisin tietysti silloin kirjoittanut, että nyt tässä EasyR-vaihteistossa on kaksoiskytkin yhden sijaan. Kirjoitin siis suoraan lähteestä kääntämällä, koska en näistä itse mitään tiedä.

On näköjään herralla selviä vaikeuksia lukemisen ymmärtämisessä. Ja meni siinäkin kauan, kun vasta pitkällä viiveellä alkoi tämä venkoilukin tuosta kytkimien määristä. Silloin ei kyllä kannattaisi paljon venkoilla sillä omalla tietämykselläänkään, jos ei ensiksi ymmärrä edes mitä toinen kirjoittanut ja siinähän oli vielä suora lainauskin orkkistekstistä perässä ja lähteeseen linkkikin annettu valmiiksi. Jos ei osaa englantia niiin se on tietysti ymmärrettävää mutta kyllä nyt suomenkielestä sentään luulisi käsittävän. Pitäähän nyt lukemansa ensin ymmärtää, ennen kuin sitä alkaa kommentoimaan. Aivan alakoulutasoltahan se jo on. Voi hyvä Sylvi, olisi nyt edes kysynyt selvemmin asiasta eikä aloittaa sitä venkoilua, jos minä olin kirjoittanut epäselvästi niiden kytkimien määrän, niin tämä asia olisi heti selvitetty. Tällaisia turhaa työtä on ikävä tehdä jälkeenpäin pelkän venkoilun johdosta.

Enhän minä voinut edes käsittää, että herra ei ymmärrä lukemaansa vaan luulin että tuo 1-kytkin on väärin lähteessä ja siinä onkin kaksoiskytkin. Enhän minä näistä itse mitään tiedä vaan haen tietoa netin kautta lähteistä, jos jotain tulee vastaan mistä ei itse tiedä mitään. Tässä hyvä esimerkki mihin tuollainen venkoileminen johtaa, kun ei vpi suoraan asiasta heti kirjoittaa. Voi voi..ei näin.

Sitten tämä
toktornivako kirjoitti:EURO-päästöluokitukset henkilöautoille (Luokka M1), g/km
Bensiini
Päästöluokka Käytössä alkaen Häkä (CO) Hiilivety (HC) Typenoksidit (NOx) HC+NOx Hiukkaset (PM)
EM1 Tammikuu 1989 2,72 (3,16) - - 0,97 (1,13) -
Euro 2 Tammikuu 1993 2,2 - - 0,5 -
Euro 3 Tammikuu 1997 2,30 0,20 0,15 - -
Euro 4 Tammikuu 2003 1,0 0,10 0,08 - -
Euro 5 Syyskuu 2009 1,0 0,10 0,06 - 0,005*
Euro 6 Syyskuu 2014 1,0 0,10 0,06 - 0,005*
* Pätee vain suorasuihkutusmoottoreilla varustettuihin autoihin"
Mitä puolestaan tällä lainauksella hait? Että Vestaa ei koske Euro 6, koska siinä ei ole suorasuihkutusmoottoria, vai mitä sitten? Eikös tämä ole jo moneen kertaan täällä käsitelty? " Minä vielä ns. "rautalangasta väänsin" venäläisestä uutisesta mitä muutoksia Vestan Euro 6:een tulee Euro 5:stä, kun et siitä itse sitä suoraan ymmärtänyt. Pitääkö nekin vielä kaivaa uudelleen esille ennen kuin puolestaan tätä koskeva venkoilu siitä taas loppuu? Kuinka monta kertaa se pitää herralle oikein tehdä? Alkaa olla jo lopen kyllästynyt tähän herran alituiseen Euro 6 venkoiluunkin. Eikö herralla pitänyt olla tuttuja tehtaalla, niiltä varmaan voisi kysyä vielä tarkemmin mitä Vestan muutos Euro 6:een tarvitsee?

Tuo tähdellä merkitty ei ehkä sittenkän ole mikään kiveen hakattu juttu. Jos luet koko direktiivin läpi siitä Euro6:sta, vaan siinä puhutaan pääasiassa "kipinäsytytysmoottorista" ja siellä on tavoitteena juuri mainittu Euro 6:n koskemaan kaikkia "kipinäsytytysmoottoreita". Sitä en varmuudella osaa sanoa, onko se jo nyt voimassa koskemaan niitä kaikkia. Hiukkaspäästöt imutilaan ruiskuttavissa on toki huomattavasti pienemmät kuin suoraruiskutusmoottoreissa, sehän on kaikkien tiedossa, eikä varmaan mitään ihmeempää vaaditakaan imutilaan ruiskuttavien Euro 5 moottorien muutoksessa Euro 6:een.

Ja miksi ihmeessä pitää tällaisia minulta kysyä jos kerran itse tietää? Tästä saa sen kyllä sen kuvan, että herra ei itsekään tiedä vaan yrittää pelkästään jotenkin saada minut ansaan ja alan väittämään jotain mutta huomasi sitten varmaan jo itsekin olleensa väärässä. Olen kai minäkin jotain täällä herran aikaisemmista venkoiluista oppinut. Ainahan niissä ollut tämä sama venkoilukaava. :lol:

Ei kuitenkaan tämän jutun lisäksi enään yhtään muuta venkoilua herralta huomannut, se on tässä kuitenkin hyvä juttu. Sehän olikin tarkoitukseni, että venkoilut pitää saada täällä loppumaan, Sen edestähän voi vaikka lentää täältä pihalle, onhan se kuitenkin pieni hinta siitä, jos ne herran venkoilut saatiin tällä keinoin tältä foorumilta loppumaan.

Ei kyllä kauaa enää tuollaista täällä jaksaisikaan, että joku ei ymmärrä edes lukemaansa ja tulee siitä huolimatta vaan pokkana inttämään jotain mitä itse luulee ymmärtävänsä toisen kirjoituksesta aloittaakseen venkoilun. Eihän sellaisen kanssa edes voi väitellä mistään. Ei kyllä paljon haittaa jos täältä lomille pääsee.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Teemu Kankaanpää
Viestit: 493
Liittynyt: 12.8.2007 13:36
Paikkakunta: Imatra

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Teemu Kankaanpää »

Ladakuume syttyi, mittari näyttää yli 40 astetta. :shock:
Avatar
Samza
Viestit: 264
Liittynyt: 17.9.2007 1:00
Paikkakunta: Sodankylä & Jyväskylä

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Samza »

Teemu Kankaanpää kirjoitti:Ladakuume syttyi, mittari näyttää yli 40 astetta. :shock:
Ai sullakin, mie itte kävin sitten tuumasta toimeen.. Eli 7 vuoden tauon jälkeen ylty kuume niin kovaksi että japski myyntiin ja kohti Rovaniemeä. Hiukan apuvirtaa (ollut liikkumatta jo vissiin elokuusta asti, kesärenkaatkin oli vielä alla) ja hiukan potkiskelua ja :

Kuva

Olipa fiilistä ajaa takasin kotia 140km matka, ainoa mikä haittasi niin oli lapin olosuhteisiin mitättömät kitkarenkaat mut muuten hymy oli leveä, vaikka radiokin oli heittänyt jo pihalla toimimasta. Ja nopeusmittarin hehkukin paloi niin piti kattovalo päällä ajaa.
EXLada 21072 1300s vm.88
Lada 21073 1700i vm.96


"Jos lada ei lähde -30 asteessa käyntiin, on starttaajassa vika."
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Sukututkimus on kiehtonut takaraivossa vuosien ajan mutta koskaan ei ole hirveästi tullut sitä harrasteltua mitä nyt jonkun verran selaillut sukukirjoja joista tietää oman nimen löytyvän. Viime torstaina käväisin kirjastossa ja pääsi eräs tieto yllättämään kun löysin hyllystä luettelon Haukiputaan kastetuista ennen vuotta 1900. Tätähän piti selata koska Isän isä on ollut syntyisin Haukiputaalta ja aloinkin etsimään isän isän isän tietoja. Löytyihän ne sieltä. Samassa löytyi että hän on ollut avioton poika ja on alun perin ristitty luonnollisesti äitinsä nimellä. Isänsä nimen kohdalla oli kysymysmerkki. Kolme vuotta myöhemmin äitinsä on sitten mennyt naimisiin miehen kanssa jolla on sukunimeni, jolloin tämä mies on ottanut tämän isättömän pojan nimilleen ja silloin on tietenkin sukunimi muuttunut hänelläkin. Tämä mies joka sitten isoisoisäni on ottanut nimilleen on syntynyt Haukiputaalla mutta hänen isänsä on syntynyt Ylihärmässä, muuttanut 15-vuotiaana Liminkaan ja kuollut Tyrnävällä. Ehkä on jossain vaiheessa asunut Haukiputaalla kun poikansa syntymäpaikka on Haukipudas. Minun sukunimeä esiintyy Suomessa enimmäkseen Etelä-Pohjanmaalla ja olenkin olettanut torstaihin asti että omatkin juuret ovat siellä kun tarpeeksi monta sukupolvea mennään taaksepäin, mutta eihän minulla mitään juuria välttämättä sinne olekaan vaikka sukunimeni johtaakin Ylihärmään. Onkos boardilaisissa muita sukututkimuksesta kiinnostuneita ja onko tutkiessa selvinnyt mitään yllättävää?
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Oletko jo katsonut onko noita kirkonkirjoja netissä. Siellä aika kuluu mukavasti ja rivien välistäkin voi päätellä monenlaista
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Uitukki
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1371
Liittynyt: 6.1.2010 15:22
Paikkakunta: Ий

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Uitukki »

Tarkoitatko sellaisia jotka on kopioina julkaistu suoraan? Sellaisia olen joskus yrittänyt tavata mutta on niin raskasta se vanha käsiala lukea kun ei meinaa saada selvää niin on jäänyt vain vilkaisuun. Tältä sivulta löysin noita tietoja isoisoisästäni taaksepäin http://www.geni.com/family-tree/start
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Minulla on digitoituja kirkonkirjoja rajantakaisesta Karjalasta 1700.luvun loppupuolelta lähtien.
Tutki vain ensin mistä ja mitä on saatavana. Aineistoa kyllä on kun vain tietää mistä hakea.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
raul
Viestit: 655
Liittynyt: 4.6.2006 21:20
Paikkakunta: Etelä

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja raul »

Olikos meillä täällä aihetta maahantulijoiden rajalle jättämistä autoista tai ulkopuolista linkkiä kuvamateriaalilla aiheesta?
Telkkarissa aina silloin tällöin vilahtanut nopeasti, mutta ei niistä oikein hyvää kokonaiskuvaa ole saanut.
☭ GAZ 24 Volga ☭ VAZ 2121 ☭ VAZ 2106 ☭ VAZ 2103 ☭ VAZ 21013 ☭ VAZ 21083 RU 21099 RU 21093 RU VAZ 21083 ☭ VAZ 21093 ☭ Moskvitsh 1500SL ☭ MTZ-501
ex VAZ 21063 VAZ 21051 VAZ 210993
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja samarai »

Muistelin, että täällä olisi ollut sellainenkin teema kuin "liikennekäyttäytyminen" tms. mutta en löytänyt, joten laitetaan tähän:

VIDEO: Arusaamatult kärsitu "rallimees" sõidab Hyundaiga vastu posti
(Käsittämättömän malttamaton "rallimies" ajaa Hyundailla päin pylvästä)

http://tv.delfi.ee/auto/video-arusaamat ... d=73701215

e. Raulille vielä edellistä viestiä koskeva linkki: http://www.hs.fi/kotimaa/a1452841699638
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

2 kilometrin säteellä on tapahtunut 2 vuoden sisällä 3 kolaria jossa olen ollut syytön osapuoli.
-taannoin kun olin hoitamassa firman asioita niin keksellä kirkasta kesäpäivää yksi ajoi kolmion takaa Corsani takapäähän.
-muutama viikko sen jälkeen pienellä soratiellä kotiin palatessa yksi nuori ajoi mopolla väärää kaistaa mäennyppylän takaa autoni keulaan.Molemmat ehti jarruttaa ja mopo suistui kyljelleen savisen ojan pohjalle.Kun kysyin pojalta"miten sitä noin ajetaan" niin hän vastaamatta jatkoi mopolla matkaansa......
-3 kk sitten yksi keski-ikäinen nainen ajoi suoraa kolmion takaa eteen.Volvo V40:ssä meni koko kylki kuskin ovesta taaksepäin kaikki turvatyynyt laukesi." autoa lunastukseen,minulla kaularangan murtuma,rintalasta halki ja ruhjeita vatsaan ja otsaan.3 kk sairaslomaa tukikaulurin kanssa,2 autoa lunastukuseen vahingot muutamia kymmeniä tuhansia €uroja...
Avatar
ile
Viestit: 120
Liittynyt: 31.8.2005 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja ile »

samarai kirjoitti: (Käsittämättömän malttamaton "rallimies" ajaa Hyundailla päin pylvästä)

http://tv.delfi.ee/auto/video-arusaamat ... d=73701215

Melkoisia videoita kusta pää täynnä olevista balteista tuolla samarai:n linkkaamalla sivustolla. :shock: :lol:
Elämä on laiffia.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Off-topic

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Vaalassa Pohjois-Pohjanmaalla (ennen Kainuussa)sijaitsee kotitaloni josta omistan 1/3.Veli lähetti oman osuuteni sähkölaskusta 31,36€ josta sähkön osuus 3,3€....loput siirto-,perusmaksu ja sähkövero.Miten on muiden muitten susirajalla olevien mökkien sähkölaskut? Eikö tämä ole rahastusta.Sitten pitää maksaa Kajaanilaiselle jätefirmalle jätemaksusta,vaikka ei ole järjestetty mitään jätteenkeräystä.Perustuu kuulema lakiin.Voi Vi##u sanon minä....
Vastaa Viestiin